Perakende sektörü AVM’lerle birlikte büyüdü

Parekende Günleri’ne hem yatırımcılar hem alışveriş merkezi yatırımcılarının çok önem verdiğini söyleyen Efor Yönetim Kurulu Baskanı Hüseyin Şeynova pek çok sorunun bu etkinlikte konuşulabileceğini düşünüyor

28 Kasım 2017, Salı 05:00
A A
✔ Sektörünüzün durumu hakkında genel bir yorumunuzu alabilir miyiz?

Sektörümüze dünyadaki diğer ülkelere bakarak ele alırsak Türkiye’de perakende sektörü müthiş başarı göstermiştir. Zira geçtiğimiz yıllarda yaşadığımız terör olayları ve bunun üzerine artan döviz fiyatları perakendecileri büyük ölçüde zarara uğratmıştır. Bildiğiniz gibi ülkemizdeki tüm alışveriş merkezlerinde kiralama şekli dolar/euro olarak. Bu ticari olarak baktığınızda ülkemizdeki en büyük yanlış. Bütün girdilerin TL olduğu bir ülkede biz kiralarımızı döviz olarak ödemekteyiz. Tüccar kişiler için söylenen ‘Tüccar hesabını bilmeli’ deyiminin bu yöntemle tutturulmasının ve hesaplarımızı kontrol etmemizi imkan dışı bırakmaktadır. Zira kurlardaki büyük artışlardan dolayı kira/ciro olayı yüzde 20, 25 ve 30’a varmış mağazalar var.

✔ Bunun altından nasıl kalkabiliriz?

Perakende sektörü tabii ki AVM’lerle birlikte büyümüştür ancak bazen çok plansız bitişik nizam diyebileceğimiz AVM’lerin açılmasında kendi ayağımıza kurşun sıkmaktan başka işe yaramamıştır. Bu sorunları dile getirebileceğim en uygun ortamın burası olduğunu düşünüyorum. Zira biliyorum ki Parekende Günleri’ne hem yatırımcılar hem alışveriş merkezi yatırımcıları çok önem vermektedirler. Son yıllarda yüksek indirimle yapılan satışlar en büyük sıkıntımız. Tabii ki bunu keyfimizden yapmıyoruz. Nedeni ciro korkusu ve planladığınız ciroyu yakalayamadığınız anda sıkıntıların çok daha üst seviyeye çıkacağıdır.


Hüseyin Şeynova

✔ Bu sene Efor Giyim açısından nasıl geçti?

En son olarak İstanbul Emaar Magazamızı açtık. Geçtiğimiz yıla göre bu yıl satışlarımızı planladığımız şekilde arttırabildik. Ama her zaman söylediğim gibi ‘tacir kışı’olarak planlama yapıyorsunuz; satışları hangi oranda arttırılırım, diye ve bunu çoğunluk mağazalarınızda başarıyorsunuz. Ancak bu başarınıza ceza gibi karsınıza çıkan kurlardaki artış nedeniyle ciro/kira dengenizin bozulması oluyor. Bu da hoşumuza gitmiyor.

✔ Son dönem ve 2018 için beklentileriniz neler?

Bu yılı bitirdik sayılır. 2018 yılının bir değişiklik göstermeyeceğini düşünüyorum. 2018 içerisinde doğu ve güney doğumuzdaki problemlerin çözüleceğini, Avrupa ile süregelen sorunlarında bir yoluna sokulacağını umuyorum.



✔ Siz Efor Giyim olarak ne gibi değişimlere gitmeyi planlıyorsunuz?

Yatırım öncelikleriniz neler olacak? Bu sene 40. Yılını doldurmuş bir markayız. Her sezon olduğu gibi kendi çizgimize yaraşır dizayn ve kaliteyle müşterilerimizin beklentilerini en üst seviyede karşılayabilmek ilk hedefimiz. Dolayısıyla bu seneki yatırım önceliğimizde kendi konumuzla ilgili üretimimizi, hizmetimizi daha üst seviyeye çıkarabilmemiz için yeni teknolojinin bize sunduklarından yararlanmayı planlıyoruz.

✔ e-alışveriş sizi etkiledi mi?

Biz de e-ticaretin içinde, dolayısıyla e-ticarete yatırım yaparak satışları arttırmayı planlıyoruz. Dünyada e-ticaretin yeri artık çok belirgin. Bunu göz ardı etmiyoruz.

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.