Peugeot'nun heyecan makinesi

Peugeot şimdiye kadar ürettiği en çekici modellerden biri olan yeni spor otomobil RCZ'yi Türkiye'de satışa sunuyor. Çok yüksek güç üreten 1.6 litrelik iki farklı motorla gelen RCZ'nin başlangıç fiyatı 69 bin 700 TL

Pazartesi, 23 Ağustos 2010 - 05:00

Peugeot'nun heyecan makinesi

HAKAN ÇELİK-POSTA

Peugeot yeni logosu ve sportif kimliğini uyguladığı ilk otomobili RCZ ile Türkiye’de. Safkan bir spor otomobil olan iki kapılı dört kişilik RCZ bir test sürüşüyle basının karşısına çıktı. Peugeot’nun ‘motion’ ve ‘emotion’ adını verdiği RCZ, malzeme kalitesi, yol tutuşu, güvenlik ve başarılı motorlar gibi kriterlerde marka algısını daha yukarıya taşımayı hedefliyor. RCZ ayrıca isminin ortasında sıfırlar taşımayan ilk otomobil olarak Peugeot tarihinde yerini alıyor.

2 motor seçeneğiyle gelecek

Otomobil gelecek ay Türkiye’de 2 motor seçeneğiyle satışa sunulacak. 1.6 litre THP 156 beygirlik otomobilin düz vitesli modelinin fiyatı 69 bin 700 TL olacak. 6 ileri yeni otomatik vites kutusu ile donatılan modelin fiyatı ise 72 bin 700 TL olacak. Beyaz ve siyah renk seçenekleriyle getirilecek RCZ’nin 200 beygir gücündeki 1.6 litre THP motorlu özel bir donanım paketiyle gelen modelinin fiyatı 78 bin 250 TL. Türkiye’de yıl sonuna kadar 600 Peugeot RCZ satılması bekleniyor.

Talep patlaması yaşandı

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Jean Pierre Vieux, ürün gamında ailelere seslenen pek çok model olmasına karşın dünyada Peugeot’nun modern ve sportif otomobiller algısının daha önde olduğunu anlattı. Ticari araçlarda büyük atak içinde olduklarını ifade eden Vieux, 2010’da yüzde 6’lık bir pazar payı hedeflediklerini söyledi. Avrupa’da otomobil satışlarında tıkanma görüldüğünü söyleyen Viuex Türkiye’de ise talep patlaması yaşandığını, bu sene Ramazan’ın bile çok hareketli geçtiğini vurguladı.

Bayilere gelmeden satıldı

Aslan logosuyla tanınan Fransız Peugeot’nun RCZ modelinde 40 otomobil bayilere gitmeden satıldı. Bu yıl 660 bin civarında araç satılacağının altını çizen Peugeot Türkiye Genel Müdürü Jean Pierre Vieux “Hiçbirimiz bu talep artışını tahmin etmiyorduk” diye konuştu. Türkiye’nin Peugeot’nun Avrupa’daki en büyük yedinci pazarı olduğunu ifade eden Vieux’ye göre bu talep artışı istikrarlı bir şekilde büyümeye devam ederse Peugeot Türkiye’de yeni işbirliği projelerine sıcak bakabilecek.