Ekonomi ‘‘PG ARTIK BİR MARKA’’

‘‘PG ARTIK BİR MARKA’’

Paylaş
‘‘PG ARTIK BİR MARKA’’

Perakende Günleri’nin yaratıcısı Suat Soysal, 16’ncısı düzenlenen bu dev organizasyonu anlattı: Perakende Günleri’nin ana teması el birliğiyle ileri gitmek. Oturumları iki ana bölüme ayırabiliriz; vizyoner oturumlar ve en iyi uygulamalardan ders çıkarılacak oturumlar


✔ Arkasında çok ciddi bir birikim bırakarak 16’ncısına ulaşan PG, için sancılı geçen yıla rağmen katılım yine rekor düzeyde mi?

Bu yıl Perakende Günleri’ne katılım yine muhteşem. Konferans katılımcı sayımız geçen yılki gibi 3500 kişi. Fuar katılımcıları olan 2500 kişiyi de buna eklediğimizde, iki gün boyunca yurtiçi ve yurtdışından yaklaşık 6000 sektör mensubu bir araya gelmiş olacağız.

✔ Bu yılki PG’nin ana teması nedir? Neyin altı kalın kalemle çizilecek?

Bu yıl Perakende Günleri’nin ana teması el birliğiyle ileri gitmek. Oturumları iki ana bölüme ayırabiliriz; vizyoner oturumlar ve en iyi uygulamalardan ders çıkarılacak oturumlar. Böylelikle katılımcılar hem birbirinden öğrenecek, hem de dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen konuşmacılarından kısa ve uzun vade için vizyoner konuşmalar dinleyecek. Bir yandan sektörel konuları işleyeceğiz, bir yandan da Türkiye ve dünyada olanları analiz edip gelecek günlerin ne getireceğini konuşacağız. Daron Acemoğlu heyecan yaratacak

"DARON ACEMOĞLU HEYECAN YARATACAK"

✔ PG, perakende sektörüne her yıl yeni ufuklar açıyor, ciroları ve büyümeyi artıracak açılımlar getiriyor...

Bu yıl da her yıl olduğu gibi birbirinden değerli konuşmacıları ağırlıyoruz. Dünyanın önde gelen ekonomistlerinden Daron Acemoğlu, büyük yankı yapan Ulusların Düşüşü kitabını anlatacak. Türkiye ve dünya ekonomisinin mevcut durumunu değerlendirerek öngörülerini paylaşacak. Müşteri ilişkilerinin değişimi ve pazarlamanın geleceği konularında dünya çapında uzman olan Steven Van Belleghem bizimle olacak, dijital çağda nasıl aşırı derecede müşteri odaklı olunabileceğini anlatacak. Bir diğer konuşmacımız tüm zamanların en iyi iş dünyası kitapları arasında sayılan’The Idea Book’un yazarı Fredrik Haren. İş dünyasında yaratıcılığı yakalamanın püf noktalarını paylaşacak. Teknolojiyle tasarımı birleştirerek muhteşem projelere imza atan Daan Roosegaarde da bizimle, şirketlerin farklılaşmayı yakalayabilmeleri için ilham verici bir konuşma yapacak.

✔ Konusunda çok güçlü isimleri toplamışsınız yine....

Hepimizin ilham aldığı Ali Sabancı, günümüzün fırsat ve tehditlerini değerlendirecek, önerilerini paylaşacak. Pazarlama ve iletişim alanında ülkemizin en önemli uzmanlarından Levent Erden ise önümüzdeki dijital pazarlama fırsatlarını anlatacak. Ayrıca, Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Doğan Online Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade
Doğan Boyner, KONDA Genel Müdürü Bekir Ağırdır, Arçelik Genel Müdür Yardımcısı Cemal Can Dinçer, Turkcell Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı İsmail Bütün, Multi Turkey Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Kaya, Koton Kreatif Direktörü Isham Sardouk, Shell & Turcas Ceo’su Felix Faber, Metro Toptancı Market Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, Koton Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz, TAMPF Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Kurşun çok yararlı oturumlar yapacaklar. Bu yıl ilk kez Kırmızı Koltuk oturumları yapıyoruz. Beş dakika sürecek oturumlarda sektörün ileri gelenleri bizim hazırladığımız ve katılımcılardan bize gelen sektör için yaşamsal soruları hızlı bir tempoda yanıtlayacaklar. Sami Kariyo, Hulusi Belgü, Gamze Cizreli ve Gökhan Bozkurt, Kırmızı Koltuk oturumlarında bizlerle olacak. Yurtdışı açılımı yine ön planda olacak.

✔ B2B görüşmelerinde durum nedir?

B2B görüşmeleri geçen yıla göre daha fazla sayıda gerçekleşecek. Aslında bu kolay olmadı. Yabancı şirketler, yatırımcılar ve perakende grupları Türkiye’ye gelme konusunda çok çekimser davrandılar. Yılın ortalarında çok sayıda kuruluş katılımını iptal etti. Bundan dolayı yılmadık. Tek tek kendileriyle görüştük. Kimisiyle Skype toplantısı yaptık, kimisiyle bizzat ülkelerine giderek görüşmeler yaptık. Ve sonunda geçen yıldan daha yüksek bir katılımı sağladık. Yurtdışından katılımda Ortadoğu ülkeleri, Orta ve Doğu Avrupa, Türki Cumhuriyetler, Rusya ve Ukrayna öne çıkıyor. Bu yıl ilk kez, Afganistan’dan bir AVM B2B görüşmeleri için PG’ne geliyor. Yine ilk kez Belarus ve Gürcistan’dan iki AVM katılıyor. İran’dan da master franchisee gruplar B2B’ye katılacak. PG artık yakın coğrafyamız için de önemli bir marka.

Sürprizler var mı?

Perakende Günleri sürprizsiz olmaz. Amacımız katılımcılara iki gün boyunca bilgi, paylaşım, tartışma ve işbirliği ortamı sunarken bir yandan da keyifli anlar yaşatmak. Konferansın moderatörlüğü her yıl olduğu gibi gençlerde. Bu yılki moderatörlerimiz Orakçıoğlu ailesinin iki genç kızı, Hüsna ve Büşra Orakçıoğlu. Fuarda teknoloji firmaları giderek daha fazla ağırlık kazanıyor. Yiyecek içecek firmalarının katılımı da bu yıl daha fazla. Sonuç olarak içinde bulunduğumuz koşullar ne olursa olsun, her zaman ayakta durmayı başarmış olan perakende sektörünün önümüzdeki yıl için, büyük bir moral kazanacağı, coşku dolu bir Perakende Günleri yaşanacak.

Haberin Devamı