Qashqai Nissan'ı uçurdu

Çarşamba, 28 Temmuz 2010 - 13:58

Qashqai Nissan'ı uçurdu

Hakan ÇELİK/ POSTA

Nissan Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, otomobilde büyük canlanma yaşandığını, bu yıl Türkiye’de toplam pazarın 600 bin adedi geçmesinin sürpriz olmayacağını söyledi. Yenilenen Qashqai modellerinin önemli bir rüzgar yarattığını anlatan İlkim Sancaktaroğlu, bu otomobilin ortaya çıkardığı enerjiyle Anadolu’da çok sayıda yatırımcının Nissan bayisi olmak için başvurduğunu ifade etti. Sancaktaroğlu ile Türkiye’deki otomobil pazarını ve Nissan’ın konumunu konuştuk:

-Otomobil pazarında rekabet daha önce hiç olmadığı kadar sertleşti. 2010’un ikinci yarısında nasıl bir strateji izleyeceksiniz?

Nissan, yılın ilk altı ayında 3882 adedi bulan satışlarıyla yüzde 1.4’lük pazar payına ulaştı. Satışlarımızda kompakt SUV segmentinin başarılı aracı Qashqai’nin büyük payı var. Qashqai yüzde 16.9’luk satış oranı ile sınıfının lideri durumunda. Geçen yıla oranla 2010’da yaklaşık 1500 adet daha fazla Qashqai satışı gerçekleşti. Bu yıl aşağı yukarı 7 bin Qashqai satılması hedefleniyor. Nissan’ın geçen yılki toplam satışı 7325 adet olarak gerçekleşmişti. Bu yılki hedef ise 10 bin araç. Nissan satışa yeni sunulacak modellerin de etkisiyle pazar payını yüzde 2’ye çıkarmayı hedefliyor. Türkiye’ye yeni ithal edilmeye başlanan yedi koltuk kapasiteli Qashqai+2’nin olumlu gidişimize büyük katkı sağlaması bekleniyor.

-Rekabette önemli bir yöntem olan indirimli satış kampanyalarından uzak duruyorsunuz. Bu dezavantaj yaratmıyor mu?

Nissan olarak müşteri odaklı bir yaklaşım sergiliyoruz. Bu nedenle belirli bir fiyat politikamız var. Mevcut ekonomik koşulları da göz önünde bulundurarak mevcut fiyatlarımızı mümkün olduğunca korumaya çalışıyoruz. Bu tutumumuz aynı zamanda ikinci el fiyatlarının da yukarıda olmasını, yani aracın değerinin korunmasını da sağlıyor.

-Qashqai nasıl bu kadar başarılı oldu?

SUV segmentinde Qashqai en güçlü yere sahip. Aylardır lider konumdayız. 2009 yılının en çok tercih edilen kompakt crossover aracı Qashqai oldu. Amacımız bu liderlik pozisyonunu korumak ve sürdürmek. Qashqai+2 modelimizle de liderliğimizi sağlamlaştıracağız.

-Hangi yeni otomobilleri pazara sunacaksınız?

Bu yılın son çeyreğinde Juke, Micra ve Murano dizel modelleri Türkiye’de satışa sunulacak. Adı gibi tasarımı da sevimli olan Juke, Sport Compact Crossover sınıfında yer alacak. Juke, yerden yüksek kaslı yapısı ve sportif tasarım anlayışıyla otomobil severlerin ihtiyaçlarına cevap verecek. Diğer yenilik ise yeni Micra. B segmenti dediğimiz küçük sınıfta herkese seslenebilecek bir otomobil getiriyoruz. 

-Bu otomobilleri ne zaman göstereceksiniz?

Nissan’ın yeni modelleri Juke, Micra ve Murano dizel 2010 İstanbul Auto Show fuarında sergilenecek.

Elektrikli Fluence sahneye çıkıyor

Renault’nun Türkiye’de üretip dünyaya ihraç edeceği elektrik motorlu Fluence modeli ilk kez ekim ayındaki İstanbul Uluslararası Otomobil Fuarı Autoshow’da otomobilseverlerin karşısına çıkacak. Renault, geçtiğimiz günlerde İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile elektrikli araçlar için şarj istasyonu kurulması konusunda anlaşma imzalamıştı. Renault tepe yönetimi bu projenin devamlılığını göstermek için, ekim ayındaki fuarda Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın da içinde olacağı bir elektrikli Fluence ile fuar alanına girmeyi planlıyor. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, bu sayede markanın elektrik motorlu otomobiller alanındaki öncü rolünü pekiştireceklerini ifade etti.

Vergi mahkemesi: ’Elektrikli araçtan ÖTV alınamaz’

Kısa bir süre önce elektrik motorlu otomobillerin kaderini etkileyecek çok önemli bir yargı kararı alındı. İthal ettiği elektrikli bisiklete yüzde 22 ÖTV kesilen bir işadamı, İzmir 2’nci Vergi Mahkemesi’ne itiraz başvurusunda bulundu. Kanunda yeri olmamasına rağmen yüzde 22 Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) ödemek zorunda kaldığını söyleyen ithalatçı şirketin sahibi, mağduriyetinin giderilmesini istedi. Zira motorlu araçlarda ÖTV ancak bu aracın motorları klasik tipteyse yani herhangi bir yakıt kullanıyorsa, içten yanmalı tipteyse uygulanabiliyor. İtirazı görüşen mahkeme aldığı kararda söz konusu bisikletin elektrik motoru kullandığına, bu nedenle ÖTV’den muaf olması gerektiğine hükmetti. Bu karar gelecekte Türkiye’de üretilen ya da ithal edilecek olan elektrik motorlu otomobiller açısından da emsal teşkil edebilir. Elektrikli araçlar içten yanmalı motorlara sahip olmadığı için kanunlarımıza göre ÖTV uygulanmadan satılması gerekiyor. Bu konudaki son kararı Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ile Maliye Bakanlığı verecek.

Çin’in satış şampiyonu gelecek yıl Türkiye’de

Çin Otomobil İmalatçıları Birliği’nin (CAAM) yayınladığı rapora göre, BYD tarafından üretilen F3 modeli, yılın ilk altı ayında Çin’in en fazla satılan otomobili oldu. BYD F3, heyecan uyandıran performansı sonucu, ilk altı ayda 154 bin adetlik yurtiçi satışa ulaşarak pek çok markayı geride bırakmayı başardı. BYD F3 belli güvenlik standartlarını karşılamasının yanı sıra uygun fiyat seviyesiyle bu başarıyı elde etmiş oldu. Bu yılın ilk yarısında yurtiçi satışlarını toplam 289 bin adetle kapatan BYD, yüzde 63.5 oranında artış yakaladı. BYD, Çin’de ilk yarıyıl otomobil satış rakamlarıyla, kendi-markasıyla üretim yapan otomobil imalatçıları arasında 1’inci sırada, en büyük 10 otomobil imalatçısı arasında ise 4’üncü sırada yer alıyor. BYD’nin ürün yelpazesinde yer alan çevreci e6 elektrikli ve F3DM hibrid model otomobiller, Osman F. Boyner’in Yönetim Kurulu Başkanı olduğu BD Otomotiv tarafından 2011 yılı içerisinde Türkiye’de tüketicinin beğenisine sunulacak.

Peugeot 508 çok iddialı geliyor

Bu yıl 200’üncü yaşını kutlayan Fransız Peugeot, amiral gemisi olacak yeni 508 modelini pazara sunmaya hazırlanıyor. Lüks bir sedan ve station wagon kasa seçenekleriyle satılacak olan otomobil 2011’in ilk aylarında Batı Avrupa pazarında satışa çıkacak. Otomobil yine 2011’in ilk çeyreğinde Türk tüketicilerinin karşısına çıkacak. Fransa’da üretilecek olan 508, üst düzey kabin konforu ve yüksek sürüş zevki sunmayı hedefliyor. Peugeot’nun büyük ve prestijli sedan ihtiyacını karşılayacak olan bu otomobili yakın gelecekte muhtemelen Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy gibi liderlerin kullanımında da göreceğiz. Geleneksel olarak Fransız malı otomobilleri tercih eden Fransa Cumhurbaşkanılığı dönüşümlü olarak Renault Vel Satis, Peugeot 607 ve Citroen C6 gibi lüks otomobilleri kullanıyor. Peugeot 508, kardeş markası Citroen’in C5 modeli ile aynı platformu taşımasına rağmen teknolojik özellikleri ve konfor donanımlarıyla biraz daha yukarıyı hedefleyecek.