Rahat hamilelik için yoga

Yogayla hamileliğin keyifli geçebileceğini söyleyen yoga uzmanı Dr. Neslihan İskit, hamilelik yogası ve faydalarını anlattı

Rahat hamilelik için yoga

Her gebelik ve her doğum kadının gücünü ve esnekliğini keşfedeceği bir fırsattır. Gebelik süresinde kadın vücudunda fiziksel, hormonal ve psikolojik birçok değişiklikler meydana gelir. Bebeğin ana rahminde büyümeye başlamasıyla rahim de büyür ve ağırlığı artar. Buna bağlı olarak annenin vücut ağırlık merkezi değişir. Bu durum omurganın doğal yapısını bozar, bel omurlarında ve bacaklarda ağrılara neden olur.

Hormonal değişiklikler göğüslerde ve birçok eklemde daha önce hissedilmeyen bazı rahatsızlıklar yaratır. Uzun süre fiziksel aktivitelerdeki kısıtlanmalar ve hamileliğe bağlı değişen hormon yapısı kadının psikolojik dengesi üzerinde önemli değişimlere neden olur. Bütün bu değişim sürecini sıkıntılar ve zaman zaman da mutsuzluklarla geçirmek yerine, hamileliğin her anının keyfini çıkarmak için yoga denenmelidir.

Yoga, bedenin, zihnin ve ruhun birleşmesi anlamına gelir. İyi bir hamilelik dönemi geçirmemiz için bize ait bu üçlünün tam bir uyum içinde çalışması gerekir. Hamilelik süresince yapılan düzenli yoga programı ile vücutta meydana gelen ödem (el ve ayaklardaki şişmeler) ve özellikle son aylarda çok sıkça hissedilen kramplar azalır. Karın kasları güçlenir ve masaj etkisi ile bağırsak hareketleri rahatlar, iştah kontrol altına alınır. Yoga, yaşam enerjisini yükselterek daha sakin ve daha konsantre olmayı sağlar. Mide bulantısı, sabah bulantılarını ve ruh durumundaki değişiklikler özellikle yoga nefesleri ile kontrol altına alınır. Doğum kanalındaki gerginlik rahatlatlar. Doğumun daha kolay ve hızlı olmasına yardımcı olur.

Hamilelik yogası, bebeğin anne rahmine düştüğü andan başlayıp doğumdan sonraki 3’üncü ayda tamamlanır. Bu nedenle iyi bir hamilelik geçirmek ve bebek dünyaya geldikten sonraki ilk 3 ay önemlidir. Bu dönemde mümkün olduğunca huzurlu olmak ve bu huzuru bebeğe yansıtmak onun bütün hayatını etkileyen önemli bir unsurdur. Zaman zaman kollarınızı karnınıza dolayıp bebeğinizle şarkı söylemenin keyfini çıkarmalısınız. Merak edenler bugün Memorial Ataşehir’de başlayan hamilelik yogasına başlayabilirler. 4 ay sürecek olan yoga programı haziran sonuna kadar ücretsiz olarak anne adaylarının katılımına açık olacak.

BULANTILARA VEDA EDİN

- Hamilelik yogasında hamileler için hazırlanmış temel duruş biçimleri, anne olmaya ve huzurlu bir doğum yapmaya hazırlar.

- Yogada uygulanan nefes egzersizleri ile doğru nefes almayı öğrenerek akciğer kapasitesini artırır, dolayısıyla daha çok oksijen alınır.

- Yoga, sadece vücudu fiziksel olarak güçlendirmekle kalmaz. Yoga yapanlar artık eskisi gibi her şeye alınan, çabuk kırılan ve pes eden duygulardan kurtulup daha güçlü olmaya başlar.

- Gebelik süresince düzenli yapılan yoga programı ile hamile kadının fiziksel kondisyonu korunur.

- Duruş bozuklukları en aza indirilir.

- Solunum ve dolaşım sistemi güçlendirilir.

- Bulantılara veda edilir.

 - Karın kaslarının ve omurgadaki değişikliklerin yeniden yapılandırılması ve kolay doğum sağlanır.

HAZIRLAYAN: FERHAN KAYA POROY

2