Ramazan Bayramı'nda kilo almamanın püf noktaları

Hayatımızın her noktasında sağlıklı beslenmeye dikkat etmemiz ve sağlıklı beslenmeyi bir yaşam biçimi haline getirmemiz gerekiyor. Ancak bayramlar, tatiller ve seyahatlerde artan kaçamaklar hızlı bir şekilde kilo almayla sonuçlanabiliyor. Diyetisyen Tuğçe Sert, Ramazan Bayramını kilo almadan geçirmenin püf noktalarını paylaşıyor.

16 Haziran 2018, Cumartesi 09:16
A A
UZMANLAR BAYRAM İÇİN UYARIYOR

UZMANLAR BAYRAM İÇİN UYARIYOR

Özellikle Ramazan ayında geçirilen uzun süreli açlıkların ardından bayram sabahı kurulan geniş kahvaltı sofraları, gün içerisinde ikram edilen tatlılar, hamur işleri ve ağır yemekler mide rahatsızlıkları, sindirimin zorlaşması, yüksek şeker gibi sağlık sorunları doğurabiliyor. Bayram zamanlarında yapılan kaçamaklar da hızlı bir şekilde ve sağlıksız kilo alımına neden oluyor.


BAYRAM KAHVALTISININ ÖNEMİ

BAYRAM KAHVALTISININ ÖNEMİ

Bayram sabahı çok ağır olmayan bir kahvaltı ile güne başlayabilirsiniz. Yumurta, peynir, tahıllı ekmek, yeşillik, zeytin, 1 tatlı kaşığı bal ya da reçel tüketebilirsiniz.

ANA ÖĞÜNLERİN YANINA SAĞLIKLI SEÇİMLER

ANA ÖĞÜNLERİN YANINA SAĞLIKLI SEÇİMLER

YAĞLI, HAMURLU, KIZARTILMIŞ YİYECEKLERE DİKKAT

YAĞLI, HAMURLU, KIZARTILMIŞ YİYECEKLERE DİKKAT

Çok yağlı, kızartılmış, hamur ağırlıklı yiyecekler tüketmemelisiniz. Izgara, haşlama veya fırında pişmiş bir yemek tercih etmelisiniz.



ŞERBETLİ YERİNE SÜTLÜ TATLI

ŞERBETLİ YERİNE SÜTLÜ TATLI

Gittiğiniz yerlerde tatlı tüketiminize dikkat etmelisiniz. Olabildiğince porsiyonlarınızı küçültmeye, sütlü tatlı tercih etmeye özen göstermelisiniz.

BİTKİ ÇAYLARINDAN DESTEK ALIN

BİTKİ ÇAYLARINDAN DESTEK ALIN

Sindiriminizi düzenlemek için günde birkaç fincan rezene çayı ya da yeşil çay içebilirsiniz.

ARA ÖĞÜNLER TÜKETİN

ARA ÖĞÜNLER TÜKETİN

Midenize birden yüklenmemek ve kan şekerinizi dengelemek için ara öğün yapabilirsiniz. Ara öğünde meyve, çiğ fındık, çiğ badem, sütlü kahve tercih edebilirsiniz. Özellikle öğleden sonraki ara öğünde tok tutan peynir + grisini ya da ayran + form bisküvi gibi tercihler kullanabilirsiniz.

SU TÜKETİMİNİ ÖNEMSEYİN

SU TÜKETİMİNİ ÖNEMSEYİN

Ramazan ayında günlük su tüketiminizin 2-2,5 litre olmasına özen göstermelisiniz. Sıvı alımınızı artırmak adına şekersiz komposto, ayran, süt tercih edebilirsiniz. Meyve suları ve asitli içeceklerden olabildiğince uzak durmalısınız.

HAREKETİ İHMAL ETMEYİN

HAREKETİ İHMAL ETMEYİN

Günde 30 dakika ya da haftada 3 gün 45 dakika yürüyüş yapmaya dikkat etmelisiniz. Hareket etmek hem fazladan aldığınız kaloriyi yakmanızı sağlar hem de metabolizmanızı hızlandırır.

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.