Ekonomi Reklam varsa ekonomi iyi

Reklam varsa ekonomi iyi

Paylaş
Reklam varsa ekonomi iyi

Dünya Reklamverenler Federasyonu Direktörü Stephan Loerke, “Bir ülkede ne kadar reklam harcaması varsa, ekonomisi o kadar iyi gidiyor demektir” dedi

GELİŞEN ÜLKELER ÖNE ÇIKTI

Haberin Devamı

İstanbul’da yapılacak Dünya Reklamverenler Haftası’nın tanıtımına katılan Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) Direktörü Stephan Loerke, pazarların deprem gibi yer değiştirdiğini söyledi.

Eskinin güçlü pazarları yerine artık Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin’den oluşan BRIC ülkelerinin öne çıktığını belirten Loerke, Türkiye’nin de bu anlamda büyük potansiyel taşıdığını vurguladı.

PAZAR 720 MİLYAR DOLAR

Türkiye’de reklam harcamasının 2010-2011’de iki haneli büyüyeceğini belirten Stephan Loerke, ekonomik büyümeyle reklam arasında pozitif bağlantı olduğunu belirtti.

Stephan Loerke, “Bir ülkede ne kadar fazla reklam varsa, ekonomisi o kadar iyidir” dedi. Dünya reklam harcamalarının 2008’de 720 milyar dolar olduğunu ve 2009’da yüzde 3 daraldığını kaydeden Stephan Loerke, “Bu yıl yüzde 5 büyüme bekliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

TEKNOLOJİ ÖNE GEÇİYOR

Eskiden reklamın şampuan, sabun, içecek ve gıdadan oluştuğunu belirten Loerke, “Son yıllarda ise teknoloji hızlı büyüyor. Ardından banka, sigorta, havacılık ve akaryakıt sektörü geliyor. Bir sektörde rekabet arttıkça reklam yatırımları artıyor” dedi.

Reklamverenler Derneği (RVD) Başkanı Ahmet Pura ise Türkiye’de reklam harcamalarının 2009 sonunda 2.7 milyar TL olduğunu söyledi.

BÜYÜME HEDEFİ YÜZDE 15

Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, “2008’den 2009’a sektör yüzde 15 daraldı. Ancak bu yıl yüzde 15 büyümeyle tekrar 3.2 milyar TL seviyesine çıkacağımızı öngörüyoruz” diye konuştu.

Türkiye’de sektörel dağılımda gıda, iletişim, kozmetik-kişisel bakım ve temizliğin öne çıktığını belirten Ahmet Pura, bu dört sektörün toplam reklam yatırımlarının yüzde 47’sini oluşturduğunu söyledi.

İSTANBUL'DA İLK KEZ YAPILACAK

Dünya reklam harcamalarının yüzde 90’ını yapan 57 ülkenin katılımıyla Reklamverenler Federasyonu bu yıl ilk kez ‘Reklamverenler Haftası’ kapsamında İstanbul’da buluşuyor. Bugün başlayacak konferansın teması ‘Değişim’ olarak belirlendi. 2010 İstanbul Kültür Başkenti Ajansı’nın da desteklediği hafta kapsamında bugün Swissotel’de ‘Değişim İhtiyacımız’ başlıklı bir konferans düzenlenecek.

Haberin Devamı