Reklamcılar 2010'dan umutlu

Reklamcılık sektörünün 2009 yılını yüzde 16'lık bir daralmayla kapatacağını söyleyen Reklamcılar Derneği Başkanı Yiğit Şardan, “Eylülden itibaren canlanma başladı. 2010 yılında yüzde 14'lük bir büyüme bekliyoruz” dedi

Çarşamba, 28 Ekim 2009 - 05:00

Reklamcılar 2010'dan umutlu

2009’DA YÜZDE 16 DARALMA

Reklamcılık sektörünün 2009’u yüzde 16’lık daralma ile kapatacağını açıklayan Reklamcılar Derneği Başkanı Yiğit Şardan, 2010’da yüzde 14’lük büyüme beklediklerini söyledi. Dün İstanbul’da bir toplantı düzenleyen Yiğit Şardan, “Reklamveren açısından sıkıntı, fiyatın yüzde 30-35 gerilemesi. Eylül itibarıyla fiyatlar geçen yılki seviyelere ulaştı. Bu çerçevede reklam gelirlerinde de yılın son aylarında olumlu bir seyir bekliyoruz” diye konuştu.

REKLAMALR AMACINA ULAŞTI

Reklam Konseyi’nin öncülüğünde gerçekleştirilen ‘Alın-verin, ekonomiye can verin’ kampanyasıyla ilgili de bilgi veren Yiğit Şardan, kampanyanın, 67 televizyon kanalında, 8984 kez yayınlandığını söyledi. Eylülde Ipsos KMG’nin endeksine göre tüketim harcamalarının yüzde 13 büyüdüğünü belirten Şardan, “Bunda ÖTV indiriminin eylül sonu bitecek olması da etkili olabilir. Ama aynı dönemde otomotiv sektörü yüzde 92.8, beyaz eşya sektörü ise yüzde 17 büyüdü” dedi.

EYLÜLDE CANLANMA BAŞLADI

Reklam sektörünün, ekonominin barometresi olduğunu belirten Yiğit Şardan, “Eylülde canlanmayı net şekilde hissediyoruz. Ekonomide eylülden itibaren iyiye gidiş görüldü” dedi. Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Ayşegül Molu da sektörde yılın ilk 8 ayında, yüzde 23 daralma yaşandığını belirtti. Ayşegül Molu, “Televizyonun payı yüzde 49.3’ten yüzde 47.5’e gerilerken, internetin payı yüzde 5.2’den yüzde 7.1’e, açık havanın payı yüzde 6.5’ten yüzde 7.4’e çıktı” diye konuştu.