Reklamcılar gelecekten umutlu

Krize rağmen Türkiye'nin yoluna devam ettiğini söyleyen Uluslararası Reklamcılık Derneği Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, Türk reklamcılarının geleceği umut vadediyor” dedi

Cuma, 09 Nisan 2010 - 05:00

Reklamcılar gelecekten umutlu

Hızlı önlemler aldık

İzmir’de düzenlenen 1’inci Ulusal Pazarla İletişim Kongresi’nde konuşan Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, krize rağmen Türkiye’nin yoluna devam ettiğini söyledi.

Yalçındağ, “Krizi Avrupa’dan önce atlatmamız ne kadar hızlı önlem aldığımızı gösteriyor. Enflasyon yine tek haneli rakamlara düştü. Büyüme için Dünya Bankası’ndan gelen rakamlar umut verici. Bu yıl için yüzde 6-7’ler öngörülüyor. Türk reklamcılarının geleceği de Türk ekonomisi gibi umut vadediyor” dedi.

Eylülde hareket başladı

Mehmet Ali Yalçındağ, “2009’da yüzde 15 küçülen sektör, son üç aydaki büyümenin etkisiyle 2010 için olumlu sinyal veriyor.

Krizin başladığı Ekim 2008’den Ağustos 2009’a kadar reklam harcamaları önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 21 azaldı. Reklam yatırım farkı 655 milyon lira oldu.

Eylülden itibaren reklam verenlerde bir hareketlilik görülüyor. Şimdi yapılması gereken içine kapanıp, sorunların kapıyı çalmasını beklemek yerine, sokağa çıkıp çözüm üretmek. Çünkü Türkiye yoluna devam ediyor” diye konuştu.

Büyüme potansiyeli var

Türkiye’nin artık en küçük dalgalanmada eskiden olduğu gibi ani ve sert düşüşler yaşamadığını belirten Mehmet Ali Yalçındağ şöyle dedi: “Bireylerin ve kurumların korunmak için aşırı tedbirli davranması en ufak olumsuzluğu krize dönüştürmede büyük etken.

Bu yaklaşımı dışlamalıyız. Türkiye’de reklam veren sayısı kısa zamanda katlandı. 1000 reklam ajansı 20 bin reklam verene hizmet sağlıyor. 2004’te 10 bin olan reklam veren sayısının iki katına çıkmış olması sektörün büyüme potansiyelini gösteriyor.”