Renault Zoe ZE40 test sürüşü ve incelemesi

Bilinen otomotiv üreticilerinin elektrikli otomobiller konusunda biraz ağır kaldığını biliyoruz. Özellikle ilk üretilen modeller düşük menzilleri ile “bizim de elektriklimiz var” demek için tasarlanmış gibiydiler. Ancak son dönemde menzil konusunda iddialı elektrikli otomobillerle tanışmaya başladık. Bunlardan birisi de Renault Zoe. Yeni pilleri ile Zoe, artık çok daha uzun bir menzile sahip. YAZI: TULU DARICAN

19 Temmuz 2018, Perşembe 07:57
A A
Renault Zoe'de ne değişmiş?

Renault Zoe'de ne değişmiş?

İlk kez 2012 yılında tanıştığımız ve Renault’nun ilk gerçek elektrikli otomobili olan Zoe, o yıllarda 22kWs lityum pilleri ile 200 km civarında menzil sunuyordu. 2016 yılında araca 41kWs’lik daha güçlü piller eklendi. 

Renault Zoe'nin ön tasarımı nasıl?

Renault Zoe'nin ön tasarımı nasıl?

Hollywood etkisiyle bir otomobil elektrikli olduğunda onun sıra dışı bir tasarıma sahip olması gerektiğini düşünüyoruz. Ancak gerçek hiç de öyle değil. Zoe, standart bir A segment otomobili andırıyor. Ön bölümde tamponlara yerleştirilen LED formlu gündüz aydınlatmaları ve büyük marka logosu dikkat çekiyor.

Renault Zoe'nin büyük logosunun altında şarj girişi var

Renault Zoe'nin büyük logosunun altında şarj girişi var

Marka logosu önemli bir işleve sahip. Bu bölüm içeriden veya kumanda üzerindeki bir butonla açılıyor. Böylece ortaya aracı şarj etmek için gereken giriş ortaya çıkıyor.

Renault Zoe'nin yan tasarımı nasıl?

Renault Zoe'nin yan tasarımı nasıl?

4084 mm uzunluğa sahip olan araç yandan bu büyüklüğünü hissettirmiyor. Bunda yüksek tavan ve yumurta formlu yapının etkisini görüyoruz. 17 inçlik alaşım jantlarsa aracı şık kılıyor. Araçta arka kapılar, Clio’da olduğu gibi C sütununa gizlenen kapı kollarıyla açılıyor.

Renault Zoe'nin arka tasarımı nasıl?

Renault Zoe'nin arka tasarımı nasıl?

Arka tasarımda şeffaf ve mavi tonlu stoplar öne çıkıyor. Diğer Zoe modellerinden ayrışması adına bagaj kapağına ZE40 yazısı eklenmiş.

Renault Zoe'nin iç mekanı nasıl?

Renault Zoe'nin iç mekanı nasıl?

Zoe’nin iç mekanı dışı gibi iddiadan uzak. Malzeme kalitesi klasik bir B segment otomobil düzeyinde. Orta konsolun en üstünde Renault modellerinden tanıdığımız dokunmatik ekran yer alıyor. Bu ekran arayüz olarak R-Link kullanıyor. Dokunma hassasiyeti başarılı ama menü geçiş hızı yavaş.

Renault Zoe'de dijital göstergeler kullanılmış

Renault Zoe'de dijital göstergeler kullanılmış

Gösterge tablosuysa küçük yapısıyla öne çıkarken, Bu ekrandan kalan menzili, hızı görmek mümkün. Ayrıca birkaç arka plan arasından seçim yaparak ekranı özelleştirmek mümkün.

Yansıma ön cama vuruyor

Yansıma ön cama vuruyor

Kokpitin yapısı sebebiyle güneşli havalarda ön cama fazlasıyla yansıma olduğunu ve bunun rahatsızlık verdiğini de belirtelim. Vites topuzu yanındaki Eco düğmesiyle, fren enerjisi geri kazanımı desteği artırılabiliyor

Renault Zoe'nin içi geniş mi?

Renault Zoe'nin içi geniş mi?

2588 mm aks aralığına sahip olan Zoe, böylece iç mekanda bolca yer sunuyor. Arka bölümdeki diz mesafesi küçük sınıf standartlarında, şaft tüneli olmadığı için yerde düz bir alan elde edilmiş ve üçüncü yolcunun da rahat etmesi sağlanmış. 338 litrelik bagaj hacmiyse yeterli, tek sorun yükleme eşiğinin yüksek olması.

Renault Zoe'de kullanılan elektrikli motorun gücü ne kadar?

Renault Zoe'de kullanılan elektrikli motorun gücü ne kadar?

Renault Zoe’yi normal otomobillerden ayıran kısma geldik. Araçta motor kaputunun altında elektrikli bir motor görev yapıyor. 90 beygir güç üreten motorun torku ise 220 Nm olarak açıklanıyor. 

Renault Zoe'nin son hızı 135 km/s

Renault Zoe'nin son hızı 135 km/s

Motor gücü tek oranlı şanzımanla ön tekerleklere aktarılıyor. Zoe, içten yanmalı motora sahip otomobillerden çok farklı bir sürüş deneyimi yaşatıyor. Tork ve güç gaz pedalına basıldığı anda emrinizde olduğundan araç ilk hızlanmalarda ciddi bir ivmelenme yaşatıyor. Son hız 135 km/s olarak belirlenmiş.

Renault Zoe'de fren yaparken piller şarj oluyor

Renault Zoe'de fren yaparken piller şarj oluyor

Gaz pedalından ayak çekildiğinde, yokuş aşağıya gidildiğinde veya frene basıldığında sistem kaybolan enerjiyi pillere aktarıyor. Böylece pillerin şarj edilmesi sağlanıyor.

Yeni Renault Zoe ZE40'ın menzili ne kadar?

Yeni Renault Zoe ZE40'ın menzili ne kadar?

İlk nesil Zoe, 22kWs lityum pilleri ile 200 km civarında menzil sunuyordu. Yeni eklenen 41kWs’lik pillerse 350 km dolayında bir menzil sağlıyor. Araç hızlı şarj noktalarında 2 saat civarında şarj olabilirken, bildiğimiz prizden tam şarja ulaşması 18 saati buluyor.

Renault Zoe'nin yol tutuşu nasıl?

Renault Zoe'nin yol tutuşu nasıl?

Aracın yol tutuş dinamikleri çok iddialı değil. Gövde altındaki piller sebebiyle tepkileri çok belirgin. Ayrıca ani kalkışlarda anlık yüksek tork sebebiyle ön tekerlekler patinaja eğilimli.

Renault Zoe alınır mı?

Renault Zoe alınır mı?

Öncelikle Zoe’ye gelen yeni piller ile çok daha kullanışlı olmuş. Artık ‘pilim bitecek mi? Yolda kalacak mıyım?’ endişesi yaşamıyorsunuz. Ayrıca pek çok AVM’de bulunan hızlı şarj noktaları ile siz alışveriş yaparken aracınız da şarj oluyor. Fakat uzayan menzile karşın şehirlerarası yolculuklar onla pek mümkün görünmüyor. Zoe, çekirdek ailelerin şehir içi ihtiyaçlarını fazlasıyla karşılıyor. Ama 130 binlik fiyatıyla onu kaç kişi tercih eder bilemiyoruz.