Ritz-Carlton'dan Türkiye'ye 2 otel

Cuma, 04 Aralık 2009 - 11:06

Ritz-Carlton'dan Türkiye'ye 2 otel

The Ritz-Carlton Otel Şirketi Başkanı Simon Cooper, İstanbul ve Bodrum’da otel açmak istediklerini bildirdi.

Cooper, basın mensuplarıyla bir araya geldiği toplantıda yaptığı konuşmada, 2001’de The Ritz-Carlton İstanbul’un açılışı ile uluslararası çok
büyük bir otel yatırımının hayata geçirildiğini hatırlatarak, Türkiye’nin otelcilik açısından büyük potansiyel taşıdığını vurguladı.

İstanbul’un yatırımcıları çeken özellikleri bulunduğunu ifade eden Cooper, "Sanki manyetik bir çekim gücü var. İnsanlar buraya yatırım yapmak
istiyor. Turizm için bazı unsurlar şart. Türk Hava Yolları da yeni güzergahlarla buna büyük katkı sağlıyor" diye konuştu.

Türkiye’nin komşularıyla olan ilişkilerine değinen Cooper, "Özellikle komşularıyla varolan sınırları açılıyor. Bu tabii ki turizmi olumlu
etkileyecektir. Ayrıca sadece İstanbul’da değil İstanbul çevresinde de yatırım yapma şansı var. Bizim Türkiye’ye olan ilgimiz devam ediyor. İstanbul’a kesinlikle yatırım yapacağız" şeklinde konuştu.

Simon Cooper, Doğu Avrupa ve Rusya’da zenginlik artışı olduğunu, bu durumun Türkiye’ye ilgiyi artıracağını söyledi.

"AVRUPA YAKASINDA, BOĞAZ’DA AÇMAK İSTİYORUZ"

Otel açma konusunda öncelik sıraları, stratejik listeleri bulunduğunu belirten Cooper, "İstanbul’da daha küçük çaplı bir otel yapmak istiyoruz.
Bodrum’a da yatırım yapmayı planlıyoruz. İstanbul’daki oteli Avrupa yakasında, Boğaz’da açmak istiyoruz" dedi. Cooper, Bodrum’daki oteli kendisine ait marinası ve golf alanıyla projelendirmeyi planladıklarını bildirdi.

Türkiye’deki yeni otellerin yatırım büyüklükleri hakkında şu anda bir şey söyleyemeyeceklerini belirten Cooper, "Finansal ortamı biliyorsunuz. Spekülasyon yapmak istemiyorum" diye konuştu.

Avrupalı turistlerin tatil yapma konusunda çok disiplinli olduğunu, tatil yapmaktan vazgeçmeyeceklerini dile getiren Cooper, Türkiye’ye gelen turistlerin çoğunun Avrupalı olmasından dolayı burada küresel krizden çok fazla bir etkilenme olacağını düşünmediğini söyledi.

Türkiye’de 8 yıldır faaliyette olduklarını anımsatan Cooper, uluslararası otellerin gelmesiyle rekabetin artacağını, ancak İstanbul’a gelen her
uluslararası markanın bu destinasyona olan ilgiyi artırdığını vurguladı.

"YÜZDE 20’LİK DÜŞÜŞ VAR"

Türkiye’ye gelen turistlerin çoğunun dinlence amaçlı geldiğine işaret eden Cooper, bu trendin devam ettiğini, ancak küresel kriz nedeniyle dünya
genelinde otelcilik sektöründe yüzde 20’lik düşüş olduğunu, özellikle Kuzey Amerika’daki otellerde bunun net şekilde görüldüğünü belirtti.
Sektörde fiyat konusunda belki yeni düzenlemeler yapılabileceğini, ancak fiyatları indirmenin mümkün olmadığını kaydeden Cooper, zaten şu anda fiyatların olması gerekenin altında olduğuna dikkati çekti. Cooper, The Ritz-Carlton İstanbul’un kurumsal çalıştığını, fiyat politikasında bir değişiklik olmayacağını ifade etti.

Küresel anlamda otel yatırımlarının ekonomik krizden etkilendiğine işaret eden Cooper, "Etkilenmeyen tek ülke Çin... Çin’de 7 otelimiz bulunuyor. 2 tane daha açacağız. En iyi kar elde ettiğimiz otelimiz de Ritz-Carlton Çin’ dedi.