Ekonomi Rusya'daki kriz Türk tüketiciye yaradı

Rusya'daki kriz Türk tüketiciye yaradı

Paylaş
Rusya'daki kriz Türk tüketiciye yaradı

Mazda Türkiye Genel Müdürü Bora Koçak, komşudaki ekonomik daralmayı avantaja çevirdi

Rusya’daki otomotiv pazarının ağır ekonomik kriz nedeniyle daralması Türkiye’ye yaradı. Mazda’nın çok iddialı yeni lüks arazi aracı CX9 için Rusya’ya ayrılan kontenjanın bir bölümü Türkiye’ye kaydırıldı. Kararla, Türkiye’deki 28 Mazda bayisine gönderilen ilk 40 araç 118 bin TL’lik özel fiyatla satışa sunulacak. Mazda CX 9, 277 beygir gücünde 3.7 litrelik benzinli motora sahip. 366 Nm tork değerine sahip olan aracın fiyatı normal koşullarda 129 bin 900 TL olacak.

Haberin Devamı

PAZARI BÜYÜTECEKLER

Yeni aracın Rusya’nın başkenti Moskova’da yapılan Türkiye’ye özel test sürüşünde konuşan Mazda Genel Müdürü Bora Koçak, “Lüks arazi araçları segmentinde pazarı büyütmeye karar verdik. Benzinli ve yüksek motor hacmine sahip olan aracımızı bu nedenle kolay bulunamayacak bir avantajla pazara sunduk” açıklamasını yaptı. Koçak, tasarımı ve teknolojik özellikleriyle çok iddialı bir araç olan Mazda CX9’u Türkiye’ye ithal ederek markanın ulaştığı ileri seviyeyi göstermek istediklerini belirtti.

RAKİBİ 200 BİN LİRA

Bora Koçak, sürekli dört çeker özelliği, deri koltukları, şık ahşap iç kabin çıtaları, 20 inç jantlarıyla Mazda CX9’un hemen dikkati çeken bir araç olduğunu, Türkiye’de bir yılda 100 adet Mazda CX 9 satmayı hedeflediklerini anlattı. Koçak, en yakın rakibin ortalama 200 bin liraya satıldığı ortamda Mazda CX 9’ün büyük şansı olacağını savundu. Bir süre önce İstanbul’a gelen Jeffrey Guyton da markanın Avrupa’daki büyüme stratejisinde Türkiye’yi anahtar ülke olarak gördüklerini söylemişti.

Haberin Devamı

DİZEL MAZDA 3 GELECEK

Türkiye’deki satışlarının yüzde 75’ini Mazda 3’lerin oluşturduğunu söyleyen Mazda Genel Müdürü Bora Koçak, bu yılı toplam 3 binlik satışla kapatacaklarını kaydetti. Yakında 1.6 litre hacminde dizel Mazda 3 satışına başlayacaklarını söyleyen Bora Koçak, Türkiye’de en çok otomatik vitesli araç satan markalardan biri olduklarını ifade etti. Bora Koçak, 2010 yılında otomobil pazarında belli bir daralma beklendiğini ancak Mazda’nın toplam pazardaki payını yakında yüzde 2 seviyesine çıkarmak istediklerini anlattı.

Hakan ÇELİK