Saçlarınızı uzatmaya yardımcı 10 yiyecek

Sağlıkla parlayan, gür ve uzun saçlara sahip olmak kadınların en büyük arzularından biri. Ancak saçların uzaması için dışarıdan yapılabilecek müdahalelerin ötesinde besinlerden de destek almak gerekiyor. İşte vücudumuza olan faydaları saçlarımıza da yansıyan faydalı 10 besin maddesi

12 Mart 2018, Pazartesi 15:29
A A
Ceviz

Ceviz

Ceviz, yüksek miktarda Omega-3 yağı asitleri içeren tek kuru yemiştir. Ayrıca hücrelerinizi DNA hasarlarından koruyan biyotin ve vitaminler açısından da oldukça zengindir. Biyotin eksikliği saç kaybına neden olabilir. Bunların yanı sıra ceviz, doğal saç renginizi koruyan ve canlı tutan bakır mineraline sahiptir. Mutlaka günde bir avuç tüketin!

Yaban mersini

Yaban mersini

Söz konusu C vitamini olduğunda adeta bir süper kahramana dönüşen bu egzotik meyveyi diyetinize katarak saç kırıklıklarını engelleyebilirsiniz. Kırılmayan saçlarınız daha hızlı uzayacaktır.

Tavuk

Tavuk

Her gün en az bir öğün yemeğimize dahil olan tavuğun protein açısından oldukça yüksek değerlere sahip olduğunu biliyor muydunuz? Çinko, demir ve B vitamini barındıran bu protein deposu, saç sağlığımızda büyük bir rol oynuyor. Yüksek proteinli besinler saç bloklarının oluşmasına katkı sağlıyor.

Süzme yoğurt

Süzme yoğurt

Yüksek miktarda saç dostu protein B5 (saç bakım ürünlerinde sıklıkla rastlıyoruz) ve D vitamini içeren, düşük yağ oranlı süzme yoğurdu, günlük beslenmenize mutlaka dahil edin.

Yumurta

Yumurta

Çinko, selenyum, sülfür ve demir... İyi bir protein kaynağı olmanın yanı sıra 4 anahtar minerali de içinde barındırıyor. Yumurta tüketmek, demirin saç köklerine taşınması, kadınlarda saç kaybını engellemek açısından oldukça önemli.

Tatlı patates

Tatlı patates

Tatlı patates, vücudunuzun A vitaminine çevirdiği antioksidan beta karoten açısından mükemmel bir kaynaktır. Yeterli A vitamini olmadığında, vücudunuzdaki hücreler görevini yerine getiremez. Kafa derinizi besleyen yağları koruyan ve üreten A vitamini eğer vücutta az ise kaşıntılı ve rahatsız edici kepek problemine yol açabilir.

Mercimek

Mercimek

Protein, çinko ve biyotinle takım halinde çalışan bu baklagil; vejeteryanlar, veganlar ve et yiyenler için başlıca besin kaynağı.

İstiridye

İstiridye

Eksikliğinde saç ve hatta kirpik kaybına yol açan çinko açısından son derece zengindir. Mısır gevreği ve tahıllı ekmekten iyi bir miktarda çinko alsak da istiridyeyle birlikte aynı zamanda protein ihtiyacımızı da karşılıyoruz. Saçlarımızın �'sinin çinkodan oluştuğun unutmayın. Yeteri derecede protein almadığınız sürece saçlarınız kuru, yıpranmış ve zayıf kalmaya devam eder.

Somon

Somon

Protein ve D vitamini açısından zengin olmasının yanı sıra içerisinde, Omega-3 yağ asitleri de barındırıyor. Vücudunuzun saçınızın uzaması için, üretemediği bu yağ asitlerini dışarıdan almalısınız. Omega- 3, kafa derinizdeki hücre zarlarında bulunur ve bu doğal yağı tutarak saçınızı nemlendirir.

Ispanak

Ispanak

İçerisindeki demir, beta karoten, folik asit ve C vitamini, sağlıklı saç tellerine sahip olmanızı ve kafa derinizdeki yağ dolaşımını sağlar.

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.