Sadece baraj yeterli değil

Tıp ve hukuk fakültelerine girişte baraj konulmasının iyi olduğunu ancak yeterli olmadığını söyleyen Rifat Sarıcaoğlu “Mülakat yapılabilmeli, hobilere bakılabilmeli, hatta isteyen üniversite barajın altından da öğrenci alabilmeli” dedi.

Sadece baraj yeterli değil

Vakıf Üniversiteleri Birliği Başkanı ve İstanbul Bilgi Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı Rifat Sarıcaoğlu, tıp ve hukuk fakültelerine girişte baraj konulmasının iyi olduğunu ancak yeterli olmadığını söyledi.

YÖK’te vakıf üniversiteleri mütevelli heyet başkanları ile yapılan toplantıda tıp, hukuk, mimarlık ve mühendislik gibi alanlarda taban puan koyulması şartını kendilerinin önerdiğini belirten Sarıcaoğlu, şu açıklamaları yaptı:

MÜLAKAT DA YAPILABİLMELİ

“Taban puan uygulaması iyi ancak yeterli değil. Tıp ve hukuk ile birlikte mühendislik, mimarlık, eğitim fakültelerine de taban puan getirilebilir. Bunu zaten biz önermiştik. Ancak bu yeterli değil. Merkezi bir sınav yapılıyor ve onun sonucuna göre öğrenci alınıyor. Oysa ünlü Amerikan Üniversitesi Massachusetts Institute of Technology’ye (MIT) öğrenci kabulünde merkezi sınav ile birlikte mülakat da yapılıyor. Başka kriterler de var. Örneğin, merkezi sınavdan ve mülakattan aynı puanı alan öğrencinin hobilerine bakılıyor. Keman çalan bir öğrenci diğerinin önüne geçebiliyor. Biz de de bu şekilde olabilir. Herkesin mutabık olduğu bir kurum tarafından merkezi sınav yapılabilir. Ardından üniversiteler öğrencilerini alırken mülakat yapar, hobilerine bakar vs. Baraj puanı uygulamasında bizim önerdiğimiz aslında biraz farklıydı. Bir baraj konulur, bazı üniversiteler bunun üstündeki öğrenciyi alır, bazıları da ben daha alt sıralardan öğrenci alacağım diyebilir.”

***

SINAV İLE ÜNİVERSİTE KÜLTÜRÜ FARKLI


Üniversiteye giriş sistemini eleştiren İstanbul Bilgi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Remzi Sanver ise “Üniversite kültürü ile sınav kültürü farklı. 17 yıldır bu üniversitedeyim. İlk açıldığı yıllarda burslu öğrenci de vardı, sıralaması aşağıda olan ücretli okuyan öğrenci de. Sıralaması aşağıda ‘başarısız’ denilen öğrencilerin çok başarılı olduğunu gördüm. Sınavda başarısız olmuş öğrenciye ‘bu öğrenci bir daha başarılı olamaz’ bakışının yanlış olduğunu düşünüyorum” diye konuştu.