www.posta.com.tr
  • Açılış sayfam yap
  • Üye Girişi
  • Canlı Skor
  • RSS
  • Mobil
  • ALTIN88,8360 %-0,08
  • BIST83574 %0,42
  • EURO2,8265 %-0,67
  • USD2,3115 %-0,26

1 ayda 6 kilo verdiren diyet

Bahar geliyor, pek çoğumuz hızlıca kilo vermek istiyoruz. Peki bunu nasıl başarabiliriz?

20 Mart 2010 - 05:00
Yazı Boyutu:

Dr. Ender SARAÇ-POSTA

Bahar geliyor, pek çoğumuz hızlıca kilo vermek istiyoruz. Özel durumlarda biraz daha hızlı kilo verilebilir. Ancak bunu bir alışkanlık haline getirmek, 1 ayda 4, 5, 6 kilo gibi daha mantıklı hedefler yerine 10-15 kilo vermeye çalışmak tıbbi açıdan sorun yaratır.

İdeal olan haftada 1 kilo zayıflamaktır. Ancak fazla kilolu biriyseniz, nişan, düğün, mezuniyet töreni, ameliyata hazırlık, aşırı ödem, çok yüksek kolesterol, ürik asit yüksekliği gibi bir durum varsa o zaman ideal olan 3-4 kilo hedefini ayda 6 kiloya yükseltebilirsiniz.

Aç kalarak ya da diyetle sağlıklı zayıflama olmaz. Beraberinde düzenli egzersiz, bitki çayları, gerektiğinde kullanılabilecek doğal bitkisel karışımlar, baharatların oluşturacağı paket en doğru olanıdır.

1 haftalık mönü

1. gün: (Pazar günü için)

Sabah: 10.00-10.30: * 2 dilim kızarmış tam buğday ekmeği * 1 lop yumurta * 7-8 adet saplarıyla birlikte maydanoz * 3 parmak az yağlı, az tuzlu taze peynir * 1 orta boy salatalık * 7-8 adet az yağlı zeytin * 1 tatlı kaşığı az şekerli marmelat.

Ara:

14.00-14.30: * 1 kase yağsız yoğurda 3 adet ceviz, yarım tatlı kaşığı tarçın, 1.5 tatlı kaşığı keten tohumu konulacak. * Kabuklarıyla 1 yeşil elma.

Ara: 17.00: * 1 bardak zencefilli, tarçınlı, şekersiz az yağlı süt.

Akşam: 19.00: * 1 orta boy derisiz ızgara balık * 1 tabak zeytinyağlı taze fasulye * 1 tabak roka, tere, taze soğan, taze sarımsak, rende turp, marul, sivri biberden oluşan söğüş yeşillik.

Gece: * 4 adet kuru kayısı.