www.posta.com.tr
  • Açılış sayfam yap
  • Üye Girişi
  • Canlı Skor
  • RSS
  • Mobil
  • ALTIN89,0890 %0,74
  • BIST73170 %-0,38
  • EURO2,9765 %0,81
  • USD2,1505 %0,42

40 yaşından sonra kullanmayın

24 Haziran 2013
Yazı Boyutu:

Kadınları istenmeyen gebelikten koruyan doğum kontrol haplarının tansiyon yükselmesi ve pıhtılaşma faktörlerinde değişiklikler gibi yan etkileri var. Bu nedenle ilaçların 40 yaşından sonra kullanılması pek uygun değil

Siyah akıntı oluyor


24 yaşındayım. 2 haftadır akıntım var. Eskiden adet bittiğinden birkaç gün siyah akıntı olur, sonra kesilirdi. Şimdi her gün oluyor. Ben korkuyorum. Sık sık idrara çıkıyorum. Bazılarında ağrı da oluyor. Bir ay önce gittiğim doktor bakteri kültürü yaptı ve ilaç verdi. Bana yardım edin. CEVAP Sevgili okuyucumuz, bahsettiğiniz akıntı bence çok az da olsa kanama. Bunun devamlı olması belki hormonal bir bozukluk veya büyük olasılıkla rahimden kaynaklanan bir sorun. Vajinal smear yapıldı mı? Bu test rahim ağzındaki değişiklikleri (Özellikle kötü huylu değişiklikleri ve bazı önemli enfeksiyonları) gösterebilir. Ultrason muayenesi yapıldı mı? Bu da rahim ve rahmin iç tabakasının (Endometrium denen ve her ay kanayan tabaka) durumunu gösterir. Böylece kanamanın nedeni ortaya konulabilir. Ayrıca enfeksiyonlar benzer şikayetlere neden olabilirler. Doktorunuz bunları herhalde değerlendirip sizin tedavinizi ayarlamıştır. Eğer düzelme olmazsa doktorunuzla tekrar görüşmeniz gerekecek.

Kaç yaşına kadar kullanılır?


34 yaşında kadınım. 6 yıldır doğum kontrol hapı kullanıyorum. Bu hapları kaç yaşına kadar kullanabiliriz? Bir sınırı var mı? CEVAP Sevgili okuyucumuz, doğum kontrol haplarının tansiyon yükselmesi, pıhtılaşma faktörlerinde değişiklikler (özellikle sigara içenlerde) gibi yan etkileri olduğu bilinmektedir. Bu bilgiler çerçevesinde 40 yaşından sonra kullanılması tavsiye edilmemektedir. 35-40 arası grupta ise kadının doktor tarafından değerlendirilmesinden sonra kullanılması uygun gözükmektedir. O halde siz gerekli kontrolünüzü yaptırdıktan sonra bana sorduğunuz soruyu bir kere de doktorunuza sorun.

Enfeksiyon yüzünden mi?

28 yaşındayım, 3.5 yıllık evli kadınım. 10 aydır korunmuyoruz ama çocuğumuz olmadı. Doktor enfeksiyon ve rahmimde yara olduğunu söyledi. Acaba bu yüzden mi çocuğum olmuyor? CEVAP Sevgili okuyucumuz, siz gerekeni yapmışsınız. Doktorunuz “Enfeksiyon var” demiş ve herhalde tedavisini de yapıyordur. Rahim ağzındaki yara tedavi edilebilir. Ayrıca rahim ağzındaki yara denen şeyin gebeliği çok şiddetle etkileyeceğini zannetmiyorum. Eşinizde ve sizde diğer araştırmalarda yapılacaktır ve gebe kalmanızı önleyen neyse tedavi edilince herhalde gebelik olacaktır. Acele ve telaş etmenize gerek yok. Sevgiler.

BU HABERİ PAYLAŞ