www.posta.com.tr
  • Açılış sayfam yap
  • Üye Girişi
  • Canlı Skor
  • RSS
  • Mobil
  • ALTIN88,8610 %0,07
  • BIST73476 %0,00
  • EURO2,9472 %0,19
  • USD2,1320 %0,14

Mehmet Öz'ün ev sırları

10 Haziran 2012
Yazı Boyutu:

Mutfağımı, ecza dolabımı ve hatta yatak odamı ziyaret ederek her gün ben ve ailemin sağlığımızı korumak ve daha uzun yaşamak için uyguladığımız küçük sırları ve sürprizleri öğreneceksiniz. Siz de evinizde aynı şeyleri yapmak için okumaya devam edin.

Mutfağım

Mutfak bana göre, evimin kalbi ve ruhudur. İşte sağlığınızı korumak için öğrenmeniz gereken mutfak sırları...

Mutfak sırrı 1: Kuru vişne

Mutfak dolabımda bulacağınız ilk şey kurutulmuş vişnedir. Hem de fazlasıyla! Kiraz da sağlık için oldukça yararlıdır ancak vişne anti inflamatuar özellikleri sayesinde kas ağrısını azalttığı ve kalp hastalığıyla savaştığı kanıtlanan antioksidan bakımından oldukça zengindir. Beynin salgıladığı, uyku döngümüzü düzenleyen bir hormon olan melatonin içerdiğinden geceleri daha rahat uyumanıza bile yardımcı olabilir. Her gün, özellikle akşam yemeğinden sonra, düşük kalorili bir atıştırmalık olarak bir avuç kuru vişne tüketin.

Mutfak sırrı 2: Soğan

Kırmızı soğan, koroner arter hastalığının inflamatuar etkilerini azaltan antioksidanlar olan polifenoller bakımından zengin olduğundan kalp hastalığı riskinizi azaltabilir. Gerçek şu ki, soğandaki toplam polifenol içeriği domates, havuç ve kırmızı dolmalık biberdekinden daha fazladır. Soğanın faydalarını çoğaltmak için serin ve kuru ortamda saklayın. Soyarken de sadece ince, ‘kağıdımsı’ dış yüzeyini soymaya dikkat edin. Geriye kalan dış katmanlar öğünlerinize mutlaka dahil etmek isteyeceğiniz kalp dostu flavanoid zenginidir.

Mutfak sırrı 3: Bulgur

Pirinç veya kuskusa benzer tadı ama onlardan daha yüksek besin değerine sahip olan bulgurdan harika yemekler yapabilirsiniz. Sadece 180 gram bulgur, ihtiyacınız olan günlük lif ihtiyacınızın yüzde 33’üne ve 6 gram proteine sahiptir. Doymuş yağ, kolesterol ve sodyum oranı düşüktür ve kemik sağlığı için gereken bir mineral olan manganez bakımından zengindir. Ayrıca, pirinç ve patates gibi glisemik indeksi yüksek besinlere oranla, kan şekeri ve insülin seviyesinde büyük iniş çıkışlara yol açmayan, glisemik indeksi düşük bir besindir. Yararlarını görmek istiyorsanız, bulguru yemeklerin yanında haftada iki veya üç kere tüketin.

Mutfak sırrı 4: Bira mayası

Margarini bir kenara bırakıp, aynı Öz Ailesi gibi patlamış mısırınızın üzerine bira mayası (bazen besleyici maya da denir) serpmeyi deneyin. Ekmeğinizi kabartmak için kullandığınız diğer maya çeşitlerini iyi biliyor olabilirsiniz ama bira mayasının (evet birayı mayalamak için de kullanılan maya) besinsel değerinin çok yüksek olduğunu biliyor muydunuz? Besleyici mayanın, iyi kolesterol (HDL) seviyesini yükseltirken, kötü kolesterol seviyesini (LDL) düşürdüğü, kalp hastalığını önlediği, kan şekerini kontrol altına almaya yardımcı olduğu, karaciğer kanserine karşı koruduğu ve hatta akneleri azaltmaya yardımcı olduğu kanıtlanmıştır. Doğal gıda ürünleri satan marketlerin çoğunda bulabilirsiniz.

Mutfak sırrı 5: Kestane

Mutfak dolabım bütün doğal kuruyemişlerle dolu olsa da, en önemlilerinden ve yeterince yemiyor olabileceklerinizden biri kestanedir. Yalnızca 1 gram yağ ve 28 gramında 70’den biraz daha düşük kalori içeren kestane, düşük yağ oranına sahip tek kuruyemiştir. Ayrıca kestane C vitamini içeren tek kuruyemiştir. Yalnızca 85 gram kestane, bu önemli antioksidan besin maddesi için günlük önerilen miktarın yaklaşık olarak yüzde 45’ini karşılar. Kestane aynı zamanda kandaki kolesterol seviyesini düşürmeye yardımcı diyet lif bakımından zengindir. Kestane mevsimi geldiğinde, fırında kavurabilirsiniz. Eğer pişirmeye vaktiniz yoksa hazır, paketlenmiş halde satın alıp her mevsimde tüketebilirsiniz. Faydalarını maksimum düzeye çıkarmak için günde yaklaşık 85 gram kestane tüketmelisiniz.

Ecza dolabım

Ecza dolabımda demirbaş ilaçlardan sadece aspirin ve ibuprofen bulabilirsiniz (çünkü ilaçlar serin ve kuru yerlerde muhafaza edilmelidir ve banyodaki ecza dolabınız genelde bu koşulları sağlamaz).

Ecza dolabı Sırrı 1: Aftlar

Acı ve büyük rahatsızlık veren ağız yaraları için önerilen birçok tedavi yöntemi vardır ama benim ve eşimin sırrı mürsafi. 5 damla mürsafi yağını biraz suyla karıştırın ve her tür aftı önlemek için ağzınızı günde iki kere çalkalayın. Mürsafi, Çinliler’e aitgeleneksel bir bitkisel ilaçtır ve anlık rahatlama sağlayan anti inflamatuar ve anestezik özelliklere sahiptir.

Ecza dolabı sırrı 2: Kulak ağrıları

Bir dahaki sefer kulağınız ağrıdığında, bir parça pamuğa zeytinyağı ve sarımsak sürün. Sarımsak, enfeksiyonla savaşan anti inflamatuar ve antimikrobik özelliklere sahiptir. İki diş sarımsağı ezin ve yarım bardak zeytinyağının içine ekleyin. Yağı bir tavada birazcık ısıtın ve karışımı 1 saatliğine dinlenmeye bırakın. Bir parça pamuğa 2-4 damla zeytinyağı karışımını dökün ve pamuğu ağrıyan kulağa koyun. Etkili bir çözüm için 10 dakika kulağınız tavan doğrultusunda uzanın.

Ecza dolabı sırrı 3: Aloe vera jel

Aloe vera jeli kesikler, yara ve yanıklar için kullanıyor olabilirsiniz ama aloe veranın aynı zamanda kötü nefes kokusu için de harika bir çözüm olduğunu biliyor muydunuz? Aloe vera, nefes kokusunun yaygın bir nedeni olan mide yanmasını rahatlatan B-Sitoserol isimli anti inflamatuar maddeyi içerir. Yarım bardak suyun içine 1/4 bardak saf aloe vera jeli karıştırın ve için! Yalnızca nefes kokusunun semptomlarını tedavi eden nanenin aksine aloe vera tedavisi kötü nefes kokusunun nedeni olan mide asidini önler.

Ecza dolabı sırrı 4: Ayak tırnağı mantarı

Vicks VapoRub gibi mentollü kremler genellikle öksürük için kullanılır ama bunun aynı zamanda tırnak mantarıyla savaşmanın harika bir yolu olduğunu keşfettim. Kremin içeriğinde, mantar önleyici özellikleri bulunan mentol, kafur ve okaliptüs bulunuyor. Kremi sorunlu bölgeye günde iki kere, bir defa sabah çorabınızı giymeden önce, bir defa da gece sürün. Sürdükten sonra temiz bir çift çorap giymeye veya çıplak ayak durmaya dikkat edin.

Yatak odam

Yatak odası, yoğun bir günün ardından stres atmak için mükemmel bir yerdir. Gerçek şu ki, stres vücudunuzu yaşlandıran en büyük faktördür bu yüzden etkilerini azaltmak herkesin önceliği olmalıdır. İşte, rahatlamak ve stresin zararlı etkileriyle başa çıkmaya yardımcı olan kaliteli uyku uyuyabilmek için yaptığım şeyler...

Yatak odası sırrı 1: Rahatlatan çorap

Aromaterapi, stresle savaşmak için harika bir yöntem olabilir. Ben de kendi ‘rahatlatan çorap’ yöntemimi kullanarak koku terapisinin yararlarını çoğaltıyorum. Siz de aynısını temiz bir çorap alıp içini anksiyete seviyesini düşürdüğü kanıtlanmış kuru lavanta, tarçın ve biberiye ile doldurarak yapabilirsiniz. Bir domates büyüklüğüne ulaşıncaya kadar doldurun ve bağlayın. Sonra gerilimi azaltmak için tekrar tekrar sıkın ve stresi bastıran kokulardan bir esintiye hazır olun. Ayrıca işiniz bitince çorabı çorap çekmecenize koyup tasarruf yapabilir ve kıyafetlerinizin güzel kokmasını sağlayabilirsiniz.

Yatak odası sırrı 2: İyi geceler

Uykunun faydalarını maksimuma çıkarmaya yardımcı olabilecek ürün yeni yüksek performanslı pijama ‘goodnighties’den başkası değil. Vücudumuzun ürettiği stresi etkisiz hale getirmek için özel olarak tasarlanmış bu pijamalar akıllı kumaşla üretiliyor. Bu pijamalar kan akışını negatif iyonlarla yoğrulmuş kaslara doğru harekete geçirerek vücudumuzun ürettiği stresi azaltıyor. Kumaş nemi süzerek gece boyu rahat bir uyku uyumak üzere sakinleştiriyor.

Yatak odası sırrı 3: Okyanus sesi

Yoğun iş yüzünden tatil yapmaya vaktiniz kalmıyorsa okyanusun rahatlatıcı sesini yatak odanıza getirin. Rahatlatıcı bir okyanus sesini internetten online olarak indirebilirsiniz. Yapılan yeni araştırmalar, okyanus sesinin nefes alıp verişinizi yavaşlatarak ve kalp atış hızınızı düşürerek vücudunuz bu ritimlere ayak uydururken siz uyumaya hazırlandığınız sırada stresinizi azalttığını gösterdi.

Yatak odası sırrı 4: 4 köşe nefes tekniği

4 köşe nefes alma tekniğini her gece uyumadan önce uygulayın. Bu tekniği uygulamak için ayna, resim veya çerçeve gibi 4 köşesi olan bir şeye bakarak başlayın. Önce sağ üst köşeye bakın ve 4’e kadar sayarak nefes alın ve yine 4’e kadarsaydığınız süre içinde nefes verin. Sonra saat yönünde hareket edin ve aynı nefes alma eylemini sağ alt köşede tekrar edin. Sonra sol alta geçin ve en son sol üstte bitirin. Bu tekniği uygulamak hem kolay hem de vücut üzerinde harika bir rahatlatıcı etki bırakıyor.

Yatak odası sırrı 5: Şakaklara portakallı Hindistan cevizi yağı masajı

Bu son öneri sadece harika kokmakla kalmıyor aynı zamanda uzun bir günün ardından tamamen rahatlamanızı sağlıyor. Önce 1 portakalın kabuklarını bir şişe Hindistan cevizi yağı şişesine koyun ve 12 saat bekletin. Hazır olduğunda şakaklarınıza hafifçe masaj yapın. Partnerinizden de size masaj yapmasını rica ederek daha fazla rahatlık sağlayabilirsiniz. Portakal kokusunun yüksek tansiyonu düşürdüğü kanıtlanmıştır ve Hindistan cevizi ise yoğun bir günün ardından kalan stresi azaltmaya yardımcı olur.

( 03.06.2012 tarihli Pazar Postası'ndan alınmıştır )

BU HABERİ PAYLAŞ