Sıcak havalarda bunları tüketmeyin (Aşırı sıcaklarda beslenme)

Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım, sıcak havalarda tüketilmemesi gereken besinler konusunda uyardı. İşte o besinler

06 Temmuz 2017, Perşembe 12:42
A A
BARBEKÜ SOS

BARBEKÜ SOS

Çoğu markanın ürünü yüksek şeker ve sodyum içerir. Almadan önce besin etiketini mutlaka kontrol edin. Sosu kullanırken ya minimumda tutun ya da kendi sosunuzu kendiniz hazırlayın. Bu sayede tuz ve şeker miktarını kontrol edebilirsiniz.

DONDURMA

DONDURMA

1 bardak dondurma yaklaşık 380 kcal eder. Daha sağlıklı yemek istiyorsanız dondurmalı sandviç ve barlardan uzak durun, onun yerine sorbeleri tercih edin. Ahududu, çilek, böğürtlen veya muzu dondurup mutfak robotunda yumuşayana kadar püre haline getirip yiyin.  

MAYONEZ İÇEREN SALATALAR

MAYONEZ İÇEREN SALATALAR

Coleslaw, makarna salatası veya patates salatası gibi mayonez içerenler hem çok fazla yağa hem de kaloriye sahiptir. Yağsız yoğurt veya süzme yoğurt mayonez yerine tercih edilebilir. Coleslaw veya salatalara sirke eklenebilir.  

TURTA VE KEKLER

TURTA VE KEKLER

Şekerli olan tüm ürünleri rafa kaldırın, yaz taze ve rengarenk meyveler için mükemmel bir zaman dilimidir. Yemek üstüne karpuz ve kavun gibi doğal şekerli ve serinletici meyveler tercih edin.  

PATATES CİPSİ

PATATES CİPSİ

Tuz ve yağdan zengin olduklarını bildiğimiz halde yine de gider daha zararlı hamburger veya sosislilerin yanına ekleriz. Bunun yerine ev yapımı salsa ya da guacamole sos ile tam tahıllı tortilla (lavaş) cipslerini ya da humus ile tam tahıllı pita (pide) cipslerini deneyin.  

GAZLI İÇECEKLER

GAZLI İÇECEKLER

Sıcaklık arttıkça meşrubat şişeleri de buzdolabında yerlerini almaya başladı. Bu içeceklerin boş kalori demek olduğunu ve bel çevresinde artışa neden olduklarını unutmayın. Bu şişeleri daha az erişebileceğiniz yerlere koyun ve mümkün oldukça ellerinizi uzak tutun.

KOKTEYLLER VE MOKTEYLLER

KOKTEYLLER VE MOKTEYLLER

Rengarenk kokteyllere havuz başında hayır demek eminim ki çok zordur ancak birkaç ay sonra daha büyük bir beden giysi almak zorunda kaldığınızda ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Çoğu kokteyl şeker doludur. Sıcaklıkla birlikte kalori alımınız da artsın istemiyorsanız bardak miktarınızı sayın. Mokteyllerde alkolsüz şekerli içeceklerdir, aynı oranda sınırlandırılmaları gerekir.

SOĞUK KAHVELER VE MILKSHAKELER

SOĞUK KAHVELER VE MILKSHAKELER

Soğuk kahvelerinizde tam yağlı sütlerden daha çok buz olsun. Bazı kahvelere dondurma da eklenir, dondurmasız olanları tercih etmeye çalışın. Günde 1-2 fincandan fazla kahve tüketmeyin. Kremalı ve tam yağlı sütle hazırlanan milkshakelerden uzak durun. Yaz susuzluğunu su, ev yapımı şekersiz limonatalar veya kompostolar, hindistan cevizi suyu, soğuk bitkisel çaylar ile giderin.  

KIZARMIŞ HAMUR

KIZARMIŞ HAMUR

Derin yağda kızartılmış, unlu, tereyağlı, şekerli besinler trans yağların en kötü versiyonudur. Trans yağlar kötü kolesterolü artırıp iyi kolesterolü düşürür. Vücuttaki inflamasyonu (iltihap) artırır.

KIZARMIŞ TAVUK VE DENİZ ÜRÜNLERİ

KIZARMIŞ TAVUK VE DENİZ ÜRÜNLERİ

Bu yaz ızgara derisiz tavuk göğüs deneyin. Kızarmış  bardak bir deniz ürünü yaklaşık 500 kalori eder ve 26 g yağ içerir. En sağlıklısı kızartmadan pişmiş (haşlama, fırın, ızgara vb.) olarak tüketmektir. Protein ve B12 kaynağıdırlar, anemiyi (kansızlık) önlemede yardımcıdırlar. Kızarmış ürünler yüksek yağ (doymuş, trans) ve kalori içerir. Obezite, diyabet, felç ve kanser riskini artırırlar.  

HAMBURGER

HAMBURGER

Hamburgerler yazın çok tercih yiyeceklerdir ancak illa da sağlıksız olmaları gerekmez. �-94 oranında yağsız olabilen, yağsız sığır eti kullanın veya bir hindi burger ya da ev yapımı sebzeli bir hamburger köftesini tercih edin. Peyniri atlayıp burgerin içini taze marul, domates ve biraz da turşu ile süsleyebilirsiniz.  

YAĞLI BİFTEK

YAĞLI BİFTEK

Görünür yağların ayıklandığı yağsız biftekler seçin ve basit, sağlıklı, ev yapımı soslarla marine edin. Bu sayede bir sürü lezzet elde edebilirsiniz. Marinasyon kas liflerini yıkmaya yardımcı olur ve et daha yumuşak hale gelir. Marinasyon için koruyucu bileşen içeren besinler; biberiye, zerdeçal, zeytinyağı ve sarımsaktır.  

KREMALI SALATA SOSLARI

KREMALI SALATA SOSLARI

Sağlıklı salatanızı üzerine fazla miktarda sos ekleyerek sağlıksız hale getirmeyin. Yeşilliklerinizi taze limon ya da başka bir narenciye suyu, bir tutam tuz ve biraz da yağ gezdirerek yiyin.

SOSİSLİ SANDVİÇ

SOSİSLİ SANDVİÇ

Yağsız sığır eti, yağsız dana veya hindili sandviçler tercih edilmelidir. İçindeki malzemeleri de basit tutup doğranmış soğan ve biraz hardal ile sandviç tamamlanmalıdır.