Prof. Dr. Derin Kösebay

//icdn.posta.com.tr/images/{aspect}/2016/09/03/8062590.jpg

Siğiller yayılmadan sorun cözülmeli

Perşembe, 05 Mart 2015 - 05:00

Vajina çevresinde çıkan siğillerin tedavi edilmesi şart. Geç kalınırsa bütün organa yayılıp akıntı ve kaşıntıya neden olarak kadını rahatsız ediyor. Bazı ilaçlarla ya da yakılarak sorun çözülüyor. İş işten geçmeden doktorunuza başvrun

Çok ağrım var

54 yaşında, evli ve 2 çocuklu kadınım. 4 sene önce menapoza girdim. 3-4 aydır sağ mememde zaman zaman ağrı oluyor. Uzun zamandır doktor kontrolüne gitmiyorum ama memelerimi sık sık kontrol ediyorum, bir şey yok gibi görünüyor. Ne yapmalıyım? CEVAP Sevgili okuyucumuz, kadınlarda görülen kötü hastalıkların pek çoğu menopoz öncesi veya sonrasında çıkıyor. Bu dönemde her kadın mutlaka en az senede bir doktor kontrolünden geçmeli, smear yaptırmalı. Muayene oduktan sonra memeler de muayene edilmeli ve her sene mamografi çektirmelidir. Siz bunların atlamışsınız. Pek çok hastalıkta erken dönemlerde hiç şikayet görülmüyor. Sizin durumunuza gelince; memedeki ağrı çoğu zaman kötü bir hastalığın habercisi değildir (Keşke o tip hastalıklar işin başında ağrı yapsa da bizde erken teşhis imkanı bulabilsek). Ancak size önerim kendinizi çok iyi de hissetseniz lütfen jinekolojik muayenenizi mutlaka yaptırın ve senede bir mutlaka mamografinizi çektirin. Üzülerek söylemem gerekiyor ki her 8 kadından biri meme kanserine yakalanıyor ve biz bunun için ısrarla bu kontrolü yaptırmalarını istiyoruz.

[[HAFTAYA]]

İlaç yüzünden mi?

19 yaşındayım. İdrarımı yaparken kaşınma ve yanma oluyor. Bir süredir antibiyotik kullanıyorum. Acaba kaşıntının sebebi bu olabilir mi? CEVAP Sevgili okuyucumuz, antibiyotikler vajinada mantar enfeksiyonunun başlamasına neden olabilir. Kaşıntı ve yanmanın nedeni bu da olabilir. Bir idrar tahlili yaptırıp mesaneye ait bir enfeksiyon mu yoksa yeni oluşan bir mantar enfeksiyonu mu anlaşılabilir. Ama bu sorunun cevabını kendiniz vermeye çalışmayın. Bir kadın doğum uzmanı şikayetlerinizin geçmesi için size yardım edebilir.

Bazen kaşıntı yapıyor

22 yaşında kızım. Vajinamın gerisinde et benine benzer bir şeyler çıktı. Bazen kaşıntı yapıyor. Ne olur yardım edin. CEVAP Sevgili okuyucumuz, dış genital organlarda et beni gibi (Aslında siğil tarzında başlayıp tedavi olmazsa büyüyebilen siğiller) oluşumlar HPV’nin yani Papilloma virüsünün yaptığı lezyonlardır. HPV’nin 100’den fazla tipi var. Bunlardan bir kısmı bu siğil tarzındaki şeyleri yapıyor. Bir kısmı da rahim ağzı kanserine neden olabiliyor. Condilom adı verilen bu oluşumlar eğer tedavi edilmezse bütün dış genital organları tutabilir. Şiddetli kaşıntı ve akıntılarla hastayı ciddi olarak rahatsız edebilir. İşi bu hale getirmeden, daha her şeyin başında hastaya ya lokal pomatlar uygulayarak veya elektrokoter ile condilom denen oluşumları yok ederek tedavi sağlanabilir. Bunun için de doktora gitmeniz şart. Bence daha fazla gecikmeseniz iyi olur.