Sigortalı değilsiniz

Çarşamba, 04 Şubat 2015 - 05:00

Bir telefon aldım ama telefon arızalı çıktı. Bana “Telefonu sigorta edelim mi?” diye sordular. Ben de farklı bedel ödeyip sigorta yaptırdım. Şimdi sigortadan da para alamıyorum, telefonu da tamir ettiremiyorum ne yapabilirim? M.L.

Önce bütün okuyucularımı ilgilendirecek bir hususu açıklayayım. Okuyucumun sigorta diye eline verdikleri belge sigorta falan değil. Zira sigorta ancak bir sigorta şirketi tarafından yapılır. Poliçeleri de şirketin acenteleri hazırlayabilir. Ancak okuyucumun elindeki belge bir sigorta şirketi veya acentesi tarafından hazırlanmamış. Başlığında bir isim var ama bu bir sigorta şirketi ünvanı falan değil, bence uydurma bir isim.

[[HAFTAYA]]

Sonra bu klasik bir poliçe olmadığı gibi altında herhangi bir şirketin ünvanı ve ilgilisinin imzası da yok. Yani sigortalılık anlamına bir hak tanımıyor. Açıkçası vatandaş aldatılmış. Ancak bu uygulama tek değil, yaygın. Bunun için tüm okuyucularımı uyarma ihtiyacı duydum. Yani bu yetersiz ve imzasız belge ile sigorta bedeli talep edemeyeceksiniz. Peki ne yapabilirsiniz? Ya tüketici hakem heyetlerinden birine başvuracaksınız veya tüketici mahkemesinde dava açacaksınız. Başvurular telefonun fiyatı ile yakından ilgili. Telefonun fiyatı 2 bin 200 TL’den az ise ilçe tüketici hakem heyetine başvuracaksınız. Şayet değeri 2 bin 200 TL ile 3 bin 300 TL arasında ise bu halde il tüketici hakem heyetine başvuracaksınız. Bu başvurularda ya telefonun yenisi ile değiştirilmesini veya geri alınması ile bedelinin size iadesini isteyeceksiniz. Bedelsiz onarım talebi de mümkün ama onarılmış bir telefon kullanmak isterseniz. Verdiğim rakamlar 2015 yılı için belirlenmiş değerlerdir, bu değerler her yıl değişecek. Tahmin etmiyorum ama şayet telefonun değeri 3 bin 300 TL ve üzerinde ise bu halde doğrudan doğruya tüketici mahkemelerine başvuracaksınız. Talep yine aynı olacak.

Yandex.Metrica