Şişkinliği azaltan 10 süper gıda

Öğünlerden, özellikle de akşam yemeği öğününden sonra oluşan şişkinlikle mücadele etmek için yine gıdalardan yardım alabilirsiniz. İşte şişkinlik sıkıntınızı geçirmenize yardımcı olacak çok etkili 10 süper gıda! 

02 Mart 2018, Cuma 15:43
A A
Kereviz sapı

Kereviz sapı

Kereviz sapı iyi bir idrar söktürücüdür. Böylece vücudunuzda biriken fazla suyun atılmasına ve şişkinliğin giderilmesine yardımcı olur. Günlük beslenmenize birkaç kereviz sapı ilave etmelisiniz. 

Karabiber

Karabiber

Karabiber sadece bir baharat değil sindirime yardımcı olan bir besindir. Sindirime yardımcı olan özel asitlerin salgılanmasına yardımcı olur ve şişkinliği gidermeye yardımcıdır. 

Su

Su

Kulağa tuhaf gelse de su içmek vücuttaki fazla suyun atılmasına yarıdmcı olur. Suyu yemeklerden 15 dakika önce ve 1 saat sonra içmelisiniz. 

Tam tahıllı ekmek

Tam tahıllı ekmek

Tahıllardan aldığımız karbonhidrat enerji olarak depolanır. Depolanan bıu enerji kullanılmadığında ise vücuttaki fazla suyu çeker; bu da şişkinliğin inmesine yardımcı olur. 

Tropik meyveler

Tropik meyveler

lezzetli tropik meyveler sindirime yardımcı olan enzimler içerir. Bu enzimler sindirimi kolaylaştırarak şişkinliğin giderilmesine yardımcı olur. Özellikle ananas bu konuda çok etkili bir meyvedir. 

Çekirdek

Çekirdek

Genellikle yemeklerden sonra sakız çiğneme alışkanlığımız vardır. Ancak sakız çiğnerken hava yutarız bu da şişkinliğe sebep olur. Bunun yerine çekirdek yemeyi deneyebilirsiniz. 

Yoğurt

Yoğurt

Probiyotikler vücudumuzda yaşayan yararlı bakterilerdir. Günlük yoğurt tüketimi sindirim sistemimizi düzenlemeye yardımcı olur. İçinde ilave şeker gibi katkılar olmadığına dikkat ederek tüketmelisiniz. 

Maydonoz

Maydonoz

Maydonoz kuvvetli bir idrar söktürücü olarak vücuttaki fazla suyun atılmasına yardımcı olur. 

Sebzeler

Sebzeler

Sebzelerin içindeki lifler sindirim enzimlerini artırır ve sindirimin düzenli olmasına yardımcı olur. Yemeklerden 1 saat önce veya sonra yeşil biber ya da havuç gibi sebzeler tüketebilirsiniz. Fasulye, lahana gibi sebzelerse gaz yapabileceğinden dikkatli ve az tüketilmelidir. 

Nane çayı

Nane çayı

Yemeklerden sonra içeceğiniz 1 fincan nane çayı şişkinliğinizin azalmasına ve gaz sancısı gibi sorunların giderilmesine yardımcı olur.