Siyaset İşte çılgın proje: KANAL İSTANBUL
Paylaş
İşte çılgın proje: KANAL İSTANBUL

Başbakan Erdoğan, merakla beklenen çılgın projesini sonunda açıkladı. İstanbul'a ikinci bir boğaz öngören projenin maliyetini açıklamadı ancak Kadir Topbaş, '10 milyar doların üzerinde olabilir' dedi

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Kongre Merkezi’nde, kamuoyunda "çılgın proje" olarak adlandırılan "Türkiye Hazır Hedef 2023, İstanbul Hazır Hedef 2023" projesini tanıttı.

İLGİLİ HABERLER:
>> PROJENİN MALİYETİ NE OLACAK?
>> KILIÇDAROĞLU'NDAN İLK YORUM
>> UZMANLAR NE DİYOR?
>> PROJENİN ASIL MUCİDİ KANUNİ
>> ECEVİT DE HAYATA GEÇİRMEK İSTEDİ

"İstanbul Türkiye'nin özetidir, dünyanın gözbebeğidir. İstanbul'u görenler 'Siz tanrının sevgili kullarısınız' derler. Bir medeniyet şehri olan İstanbul'a yapılan hizmet, insanlığa yapılan hizmettir. Şimdi yeni bir eser kazandırmanın heyecanını yaşıyoruz. Bu proje, benim ve arkadaşlarımın olduğu kadar yüzlerce yıl önceki yöneticilerin de projesidir " diyen Başbakan Erdoğan, İstanbul için büyük tehlike arz eden yük gemilerinin geçişi için büyük bir kanal projesini hayata geçirmek istediklerini açıkladı.

'ÇATALCA' DİYEREK AĞZINDAN MI KAÇIRDI?

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Kanal İstanbul'u tanıttıktan sonra İstanbul Kongre Merkezi'nden çıkmak üzere kapıya yöneldi. Erdoğan'ın, bu sırada kendisine sevgi gösterilerinde bulunan vatandaşlara, "Bak bu proje Çatalca'ya hediye ona göre " diye seslendiği duyuldu. Konuşmasında, projenin güzergahı hakkında bilgi vermeyen Erdoğan'ın bu sözleri, projenin Çatalca tarafında olacağına ilişkin yorumlara neden oldu.

TOPBAŞ: 10 MİLYAR DOLARIN ÜSTÜNDE

Başbakan Erdoğan, porjeyle ilgili bir maliyet vermedi ancak İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, projenin maliyetiyle ilgili yaptığı açıklamada, '10 milyar doların üzerinde olabilir' ifadesini kullandı.

2 YARIMADA, 1 ADA

Erdoğan, projeyi tanıtırken şunları söyledi:

"Türkiye, 2023'e böyle muhteşem, çılgın bir projeyle girmeyi haketmektedir. Bu proje çok kapsamlı bir projedir. Bir enerji, çevre, şehircilik, ulaştırma projesidir. Projenin yeri ve maliyeti konularını açıklamayacağım, 3 aşağı 5 yukarı belirlenmiştir, etüt çalışmaları 2 yıl sürecek. Dünyada içinden deniz geçen yegane şehir İstanbul'dur. Şu andan itibaren İstanbul, içinden iki deniz geçen bir şehir olacak. İki yarımada, bir ada oluşacak.

UZUNLUĞU 45 - 50 KİLOMETRE

Anadolu Yakası zaten yarımada. Karadeniz'le Marmara arasına 45 - 50 km uzunluğunda kanal yapıyoruz 'Kanal İstanbul'u kazandırıyoruz. Panama, Süveyş'le kıyas bile kabul edilemez. Kanalın derinliği 25 metre, genişiiliği 140 - 150 metre olacak. Dünyadaki en büyük gemiler geçebilecek. Kanal üzerine inşa edilecek köprülerle ulaşım hiçbir kesintiye uğramayacak. 3'üncü köprünün bağlantı yolları bu köprü üzerinden geçecek. Bu proje, Türkiye'yi olduğu kadar dünyayı da ilgilendiriyor.

PROJENİN AMACI

Projenin amacı Boğaz'daki tehlikeyi azaltmaktır. Bu büyük adımı atıyoruz. Kanal İstanbul ile Boğaz trafiğini tamamen kaldırıyoruz. Boğaz'ı spor yapılabilen, eski günlerine kavuşturacağız. Marmara'nın ağzında demirleyen gemilerden kurtulacağız. Kanal İstanbul'dan günde 150 - 160 geminin geçmesini planlıyoruz.

'FİNANS PROBLEMİ YOK'

Kanal çevresinde modern bir yaşam alanı da oluşturulacak. Kanal İstanbul, yeni bir yaşam merkezinin ortaya çıkmasına neden olacak. İstanbul'un en büyük havalimanını da burada kuracağız. Kanal ve çevresi, turistleri cezbederken, Boğaz eskisinden çok daha farklı bir çekim merkezi olacak. Kanal'da durgun su olamayacak, İstanbul'un su kaynaklarında bir kesinti olmayacak. Bu projenin finans problemi de yoktur.

Maliye Bakanı: Kanalı özel sektör yapacaktır

AĞIRLIKLI OLARAK HAZİNE ARAZİLERİ

Kanalın inşaatı, pek çok kişiye iş imkanı yaratacak. Dünyaya, uzmanlara açık bir proje yürüteceğiz. Hesaplamaların bir kısmı yapıldı, bir kısmı yapılacak. Projede ağırlıklı olarak Hazine arazileri kullanılacak.

Bu muhteşem projenin hayırlı olmasını rabbimden temenni ediyorum. Bu hayali gerçekleştirmede yardımcı olan tüm arkadaşlarıma da teşekkür ediyorum.

İstanbul ile ilgili başka projelerimizi de önümüzdeki günlerde açıklayacağız. Ankara'da, İzmir'de yeni projelerimiz olacak.

İŞTE KANAL İSTANBUL

startFlvPlayer_Posta("divFlvPlayer5295","5295","201104","5295-6.jpg");

SIK SIK CHP'Yİ ELEŞTİRDİ

Başbakan Erdoğan, Kanal İstanbul projesini uzun bir konuşmanın ardından açıkladı. Projeyi açıklamadan önce, bugüne kadar hayata geçirdikleri projeleri anlatan Erdoğan, sık sık CHP'yi eleştirdi. Erdoğan şöyle konuştu:

"Gecesi sümbül kokan bir İstanbul için yola çıktık.

İnsan hayal ettiği kadar yaşar. Fatih Sultan Mehmet hayal kurmuş, gemileri karadan yürütmüş, karanlık bir çağı kapatıp, aydınlık bir kapının kapılarını sonuna kadar açmıştır. Mimar Sinan Süleymaniye'nin hayalini kurmuştur. Çanakkale Zaferi, hayal kurabilen Mehmetçiklerin, Mustafa Kemaller'in eseridir. Hayal, gerçeğe atılmış bir tohumdur. Bütün büyük medeniyetlerin temelinde hayal vardır. Biz de milletimiz için hayaller kurduk. Özgürce yaşanabilecek, işsizliğin azaldığı bir Türkiye hayali kurduk. İstanbul Belediye Başkanlığımız İstanbul'a olan tutkumuzun eseridir.

Biz geldiğimizde çöp dağları vardı. Çöp dağlarının patladığı, 39 kişinin öldüğü zaman iktidarda CHP vardı. Su hayali kuran İstanbul'u temiz suya kavuşturduk. Haliç'in içinden bütün çamuru aldık ve 9,5 km uzaklıktaki Alibeyköy'e taşıdık. Kamyonlarla değil, boru hattı döşedik, balçık haline getirip oralara taşıdık. Oraları park haline getirdik. Kim çevreci, AK Parti mi CHP mi?

Hızla akan bir trafik hayalini İstanbul'da gerçeğe dönüştürüyoruz. Büyük, güçlü Türkiye'nin hayallerini kurduk. Konuşan, düşüncelerini özgürce ifade edebilen, korkmayan, korkutulmayan, hiç bir vatandaşını ötelemeyen bir Türkiye hayali kurduk ve bunu da başarıyoruz. 4 yıl içersinde akıllı tahtaların olduğu, her öğrencinin elinde elektronik kitapların olduğu bir projeyi hayata geçiriyoruz.

Kendi yaşadığı şehirde, üniversiteye gidebilen öğrencilerin hayalini kurduk. Niçin olmasın dedik, bunun hayalini kurduk ve gerçekleştirdik. 81 vilayetin tamamında artık üniversite var. Kitap bulamıyorduk, teksir kağıtlarıyla okuduk. Şimdi 1. hamur kağıda basılı kitaplar, sıralarının üzerinde çocuklarımızı bekliyor.

Kızakların üzerinde hastaneye yetişmeye çalışan bacılarımızın ızdırabı bizim hayallerimizi gerçeğe dönüştürdü. Hastaneler kurduk, paletli ambulanslar aldık. Kömür kovaları taşıyan annelerin hayali bizim hayalimiz oldu, 69 ilimize doğalgaz götürdük. Köyünde su hayali kuran bacılarımızın hayali bizim hayalimiz oldu, KÖYDES'le her köye suyu götürdük.

15 bin km. bölünmüş yolun hayalini kurduk. Açıkladığımızda ana muhalefet lideri "kuru hayal, yapamazlar" dedi. 8,5 senede 13 bin 600 km. yol inşa ederek, bu hayali gerçeğe dönüştürdük. İkinci 15 bin km'nin de startını verdik.

İstanbullular sizlere sesleniyorum. Çocukluğumda uçağın sesini bilmez, uçak gördüğümde sırt üstü yatar uçağı seyrederdim. Uçağa binmek kaymak tabakanın faydalandığı bir şeydi, artık tüm halkım uçağa binebiliyor. Bunu biz yaptık. Pek çok havaalanı yapılıyor. Hakkari'de, Yüksekova'da , Şırnak'ta, Cizre'de havaalanı yapıyoruz. Ayrım yok. Batıda neyse, doğuda o.780 bin kilometrekarenin tamamına modern bir Türkiye olarak bakıyoruz.

Ecdadımız, boğazda tüp geçit projesinin temellerini attı, bunu hayata geçirmek biz torunlarına nasip oldu. Bununla kalmadık, Marmaray'ın yanında bir de tüp geçitin temelini attık. Türkiye hazır, hedef 2023.

3. köprü dedik, CHP'lilerin eteği tutuştu, hemen "karşıyız" dedi. Bu zihniyet, 2. köprüyede karşıydı, Marmaray'a da karşıydı. Marmaray'ı 4 yıl erteletti. Neymiş, tarihi çanak çömlek çıkmış. Yoksa insan önemli diyorlar. Bunları alır bir kenara koyarsınız, insanları 4 yıl bekletmezsiniz. Bunlar insan odaklı değil, ideolojik davranıyorlar.

Bolu Dağı Tünel'ni patates deposu yapalım mı diye konuşuyorlardı. Biz dedik, "bu iş bitecek. Çünkü biz Ferhat'ız. Dağları deleceğiz" dedik, Bolu Dağı Tüneli'ni yaptık.

Karadeniz Sahil Yolu'nu bitirdik. Bu projede 12 tünel var. Hepsini bitirdik. Çünkü dağları delip geçmek bizim işimiz.

Hızlı tren bir hayaldi, biz hayata geçirdik. Bir parti, Ankara - Konya arasına hızlı tren yapacakmış. Bunların akıl hocalarını değiştirmesi lazım. Çünkü Ankara - Konya hızlı trenin test sürüşlerini bizzat ben başlattım. Günaydın. Önümüzdeki ay seferler başlıyor.

Tüm bunları yaptık ama şımarmadık.

500 bin konutun hayalini kurduk. Bu evler, kentlere yakışmıyordu. Fakir fukarayı, garip gurabayı , ayda 100 TL taksitle, 22 yıl vadeli 50 metrekarelik konut sahibi yapacağız. Yeni evleneceklere peşinatsız, 22 yıl vadeli ayda 100 TL taksitle, 65 metrekarelik evler yapacağız. Çeyizini de dahil edeceğiz.

Bu ülkede hayal olan ne varsa, hayal olmaktan çıkarıp, gerçekleştirdik. Biz hayalleri tüketmekten sakındık, milletin hayallerini yıkmaktan kaçındık.

Şimdi de büyük hayallerimiz var.

Kişi başına gelir 2023'te 25 bin dolar olacak. Ülkemizin dört bir yanını demir ağlarla örmeye devam edeceğiz. Göreve geldiğimizde Türkiye 26. sıradaydı, şimdi 17. sırada. Önümüzdeki dönemde ilk 10'a gireceğiz. bunu birlikte başaracağız.