www.posta.com.tr
  • Açılış sayfam yap
  • Üye Girişi
  • Canlı Skor
  • RSS
  • Mobil
  • ALTIN85,2080 %-0,40
  • BIST82512 %1,29
  • EURO2,7885 %-0,54
  • USD2,2235 %-0,58

İşte partilerin seçim sloganları

İşte reklam firmalarıyla anlaşan partilerin seçimde kullanacağı ana sloganlar

20 Mart 2011 - 12:15
Yazı Boyutu:

Ergenekon sanıklarından, magazin ve spor dünyasının ünlü isimlerine, eski siyasilerden üst düzey bürokratlara pek çok ismin adaylığının gündemde olması nedeniyle renkli bir parlamento yapısı oluşturmaya gebe 12 Haziran seçimlerinin, propaganda süreci de renkli geçecek. Kuruluşundan bu yana olduğu gibi seçim kampanyasını yine Erol Olçok’un sahibi olduğu ARTER şirketine teslim eden AK Parti’nin seçim propagandasının detaylarının 10 Nisan’da Başbakan Tayyip Erdoğan tarafından açıklanması bekleniyor. CHP’nin seçim kampanyasını ise Grey ve Relax reklam ve tanıtım ajansları yürütecek. CHP’nin kullanacağı ana slogan ise “Türkiye rafhat bir nefes alacak.” MHP ise bu seçimlerde Propaganda kampanyasını kendisi yürütecek ve vatandaştan “Ses ver Türkiye” sloganıyla oy isteyecek.

AK Parti, 10 Nisan’da Erdoğan’la start verecek

Milletvekili aday adayı tespitine ilişkin çalışmaları ilk başlatan parti olan AK Parti’de, bugün ve yarın 81 il 85 seçim bölgesinde yeniden adaylık başvurusunda bulunan mevcut milletvekilleri ile il başkanlığından istifa ederek aday olanların dışındaki tüm adayların parti tabanındaki “tercih edilirliği” tespite yönelik temayül yoklamaları yapılacak. Önümüzdeki iki hafta içinde de Genel Merkez’de bir genel başkan yardımcısının başkanlığında oluşturulan komisyonlarca “sözlü mülakat”lar gerçekleştirilecek. Temayül yoklamaları sözlü sınavın ardından da Başbakan Erdoğan’ın başkanlığını oluşturacağı dar kapsamlı “üst komisyon” aday listeleriyle ilgili son değerlendirmeleri yapacak. AK Parti, aday listelerinin YSK’ya teslim edileceği 11 Nisan tarihinden hemen önce de 12 Haziran seçimleri için propaganda kampanyasına start verecek.

CHP’nin sloganı: Türkiye Rahat Bir Nefes Alacak

CHP seçim için Genel Başkan Yardımcısı Erdoğan Toprak’ın koordinasyonunda Grey ve Relax firmaları ile anlaştı. CHP’nin kampanyasına, 1987’de SHP’nin, dönemin Başbakanı Turgut Özal’a karşı yürüttüğü kampanya sırasında Türk siyasi yaşamına damgasını vuran “limon gibi sıkın” sloganının mimarı Mehmet Ural da destek verdi. CHP’nin kampanyasında, toplumun tüm kesimlerinin AK Parti iktidarı döneminde “yoksullaştığı” , yoksullaşan kişilerin de “yalnızlaştığı” tezinden yola çıkıldı. Bu çerçevede de “Türkiye rahat bir nefes alacak” seçim sloganında karar kılındı. CHP’nin seçim süresince kullanacağı ikinci ana slogan ise “Herkes için CHP”. Aynı tezden yola çıkılarak belirlenen ikinci sloganda da toplumun tüm kesimlerine seslenilmesi hedefleniyor.

MHP seçmene ‘Ses Ver Türkiye’ diye seslenecek

12 Haziran seçimlerine yönelik kampanyasını henüz Meclis seçim kararı almadan yaklaşık 1 ay önce Ankara’da gerçekleştirdiği gövde gösterisi niteliğinde bir toplantıyla başlatan MHP, seçim beyyanamesini de kamuoyuna ilk duyuran parti oldu. 28 Ocak‘ta Genel Başkan Bahçeli’nin verdiği startın ardından sahaya inen MHP, bu seçimde vatandaştan “Sesime kulak ver Türkiye, Ses ver Türkiye” sloganıyla destek isteyecek. Bu slogan Bahçeli’nin miting yaptığı ile göre “Ses ver Ankara”, “Ses ver İstanbul” şeklinde değiştirilerek de kullanılacak.
Seçim propaganda müziğini de “rap” tarzında seçerek sürpriz yapan MHP, seçim propagandası için profesyonel bir şirket ile anlaşma yoluna gitmedi.