Hakan Çelenk İstanbul değil Anadolu projesi
HABERİ PAYLAŞ

İstanbul değil Anadolu projesi

Haberin Devamı

CHP’nin kalkınma üstüne kurulu ‘yüzyılın projesi’nin derin iktisadi analizini ekonomi uzmanı gazeteci arkadaşlar detaylı analizlerle anlatıyor. Bu yazıda CHP’nin siyasi stratejisi beş maddede anlatılacak.

- AKP 2011’de ‘çılgın proje’nin etkili kullanıldığı bir kampanyayla yüzde 50 oy almıştı. CHP, AKP’nin ‘proje partisi’ unvanını elinden almak istiyor. CHP Anadolu teşkilatlarının artık “Nerede dev projen?” sorularına sahada vereceği bir yanıtı var.

- CHP ekonomik vaatlerle bu seçimin gündeminin önemli bir bölümünü belirledi. Kılıçdaroğlu Erzurum’a giderken seçim uçağında bana “Bu projelerin avantajını yaşıyoruz, bu yüzden yüzde 30’lardan söz ediyoruz” demişti. Şu açık ki ekonomi politikasının tadını alan CHP, işine yarayan bu eğilimi zinde tutmak istiyor. Projeyi konuşturabilirse amacına ulaşır.

- AKP’nin projenin ayağının yere basmadığını söyleyeceği aşikar. Gerçi, 2011 seçim vaadi olan ‘Kanal İstanbul’ projesine henüz kazma vurulmamış olması AKP’nin bu söylemini havada bırakıyor. Yine de CHP iyi bir reklam kampanyasıyla detayları anlatamazsa proje uçuk olarak anılır.

-Projenin küresel boyutu fiyakalı reklam kampanyası için biçilmiş kaftan.

-Projenin avantajı AKP’nin İstanbul odaklı inşaat projelerine karşı Anadolu’nun merkezinde olması. “Anadolu’ya çalışıyoruz” izlenimi projenin en önemli avantajı. İstanbul’a yatırım vaat etmezseniz oy kaybetmezsiniz. Çünkü o şehir doydu. Diğer şehirlere haksızlık oluyor. CHP bunu gördü, Anadolu’ya yöneliyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder