Gündem Son dakika... Uludağ’da şelalede mahsur kalan 3 kişi kurtarıldı

Son dakika... Uludağ’da şelalede mahsur kalan 3 kişi kurtarıldı

Paylaş

Türkiye’nin önemli kayak ve kış turizm merkezlerinden Uludağ’da yürüyüş yaparken mahsur kalan 5 kişiden 3’ü, askeri helikopterle 14 saat sonra bulundukları bölgeden kurtarıldı. Gruptaki 2 profesyonel dağcı ise yürüyerek yerleşim merkezine ulaştı. Kurtarılmayı bekleyen 3 kişi, aşırı soğuk nedeniyle donmamak için yanlarında bulunan eşyaları yakarak hayatta kaldı

Kış turizminin önemli merkezlerinden Uludağ’da dün oteller bölgesinden Çobankaya Bakacak bölgesine yürüyüş yapan 5 kişilik grup, Bakacak’tan patika yolu takip ederek orman içerisinden yürüyüşüne çıktı.

6 metrelik şelaleden inen grup havanın kararması üzerine yürüyüşlerine son verdi. Geldikleri yöne de tırmanamayan dağcılar durumu saat 18.00‘de jandarmaya bildirdi.

Kurtarma ekipleri, kaybolan kişileri böyle aradı

Gruba telefonla ulaşan Jandarma Arama Kurtarma (JAK), AFAD ve Nilüfer Arama Kurtarma (NAK) ekiplerinden oluşan 130 kişi 5 kişiyi kurtarmak için seferber oldu.

Kurtarılanlardan birinin hafif yaralı olduğu bildirildi

Ekipler bölgenin ormanlık olması ve gece karanlığından dolayı grubun yanına ulaşılamayınca Eskişehir 1’inci Hava Kuvvet Komutanlığı’ndan saat 22.30 sıralarında havalanan kurtarma helikopteri, şiddetli rüzgar nedeniyle mahsur kalan grubun bulunduğu bölgeye iniş yapamadı.

YANLARINDA BULUNAN EŞYALARI YAKTILAR

Gruptaki 2 profesyonel dağcı, yürüyerek yerleşim merkezine ulaştı. Aşırı soğuk nedeniyle donmamak için yanlarında bulunan eşyaları yakarak kurtarılmayı bekleyen diğer dağcılar Hüseyin Karal, Cengiz Konuk ve Abdullah Tanerdiler ise bu sabah saat 08.00 sıralarında tekrar havalanan askeri helikopter ile 14 saat sonra 20 dakika süren çalışmanın ardından bulundukları bölgeden alınarak Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi´ne götürüldüler.

Kurtarma çalışmalarından...

KORKU DOLU ANLARI ANLATTI: DAĞCILAR BİZİ YANILTTI

Kurtarılanlardan durumu iyi olan Hüseyin Karal, "Diğer 2 dağcıyı tanımıyordum. Onlar profesyoneldi. Onların yanıltmasından dolayı bu hale düştük. Softaboğan Şelale’sini çekmek için aşağıya indik. İndiğimiz yerde ipimizi bırakmak zorunda kaldık" dedi.

Aslında niyetlerinin uçurumdan aşağıya inmek olmadığını dile getiren Karal sözlerine şu şekilde devam etti; "Biz, inmeyecektik. Dere yatağından devam edip, Cumalıkızık’a çıkarsınız dedikleri için bizi yanılttılar. Önümüz uçurum ve şelale kapalıydı. Saat 17.00 olmuştu. Sıkıntı olmasın diye çocukları tepeye aldım. Kaygan ve sıkıntılı tepeydi. O yüzden orada konaklamaya karar verdik. Jandarma, AFAD ve helikopterimiz geldi. Trübülanstan sebebiyle helikopter bizi alamadı. Diğer kurtarma ekiplerini de ben istemedim"

Hüseyin Karal

'KİMSEYE KAR YEDİRMEDİM'

Bulundukları bölgenin kaygan ve dik zemin olduğunu ifade eden Karal, "Bu gece sağlıklı ve sağlam kalırız diye düşündük. Yakacak malzemelerini topladık. Hazırlığımızı yaptık. Sabahtan helikopter geldi. Allah devletimize zeval vermesin. Jandarma ve kurtarma ekiplerine teşekkür ediyoruz. Hepsi gereken yardımı yaptı. Böyle geç kalmasının sebebi onlar değildi. Ben istemedim. Zor bir bölgeydi. Geceyi çok rahat geçirdik. Sabaha kadar ateş yaktık. Yıkılmış çam ağaçlarını kullandık. Su ve yemek götürmediğimiz için arkadaşlarıma kar yememesini tavsiye ettim. Kar yemiş olsalardı vücut ısısı düşecekti. Sıkıntı olabilirdi. O yüzden su sıkıntısı oldu" diye konuştu.

BÖLGEDE AYI İZLERİ VARDI

"Dere yatağında telefon çekmiyordu. Onun için en tepeye ben çıktık. Oradan bir daha inme şansımız yoktu. Hem de bölgede ayı izleri vardı. Yaralı arkadaş dizinden sakatlandı. Sadece düştü. Ameliyatlı falan değildi. Sadece dizini vurdu. Yürüyüşe sabah saat 07.00’da Bursa’dan başlayıp Çobankaya’ya çıktık. Geceyi çok rahat geçirdik"