Sony elektronik ürüne kadın gözüyle bakacak

Elektronikte dünya markası Sony, ürünlerini kadınların beklentilerine göre geliştirmeye başladı

Sony elektronik ürüne kadın gözüyle bakacak

HABER: GÜLAY ZAİM

Kadınların tüketici elektroniğinde belirleyici olmaya başladığını söyleyen Sony Eurasia Genel Müdürü Mohsen Noohi, “Kadınların ürün beklentileri erkeklerden farklı.

Kadınlar ürünlerimizi seviyor ama farklı şekilde... Erkekler de ayakkabı giyiyor, kadınlar da ama farklı ayakkabılar” dedi.

Renk ve dizayn önemli

“Erkek en yeni teknolojiyi sever. Kadın renk, kalite, güven, dizayn, dayanıklılık bekler” diyen Noohi, Sony’nin kadına yaklaşımını şöyle açıkladı: “Her renge hitap eden ürünümüz var.

Hafiflik ve taşıma kolaylığını ön planda tutuyoruz. Dizayn önemli. Kadın, televizyonu oturma odasında dekoratif ürün olarak sergilemekten hoşlanıyor.

Bir notebook ya da televizyona dokunup onu hissetmek istiyor.”

Vaio çeşitleri arttı

Türkiye’nin önemli bir pazar olduğunu dile getiren Noohi, önceki yıllara göre çok daha ulaşılabilir ve uygun fiyatlı ürünler sattıklarını belirtti.

Noohi, “Geçen yıl notebook markamız Vaio’nun ürün çeşidini yüzde 50 artırdık. Televizyon, play station, mp3 satışları adet bazında arttı.

10 yeni Sony Center açtık. 38 ilde 94 Sony Center bulunuyor. 3 yılda 45 ile yayılmayı planlıyoruz” dedi.

‘Kablo mablo yok’

Türkiye’de en çok, televizyon satıldığını belirten Mohsen Noohi, “Hâlâ birçok aile, tüplüden LCD’ye geçme aşamasında. Bu alanda yoğunlaştık.

En çok satılan ikinci ürün de dijital fotoğraf makinesi. Önceki yıl sattığımız özel lensli kameraların üst modelini getirdik. 360 derece görüntü sağlıyor.

Özellikle gençler için çıkardık. İnternette paylaşımı çok kolay. Kablo mablo da yok” diye konuştu.

Kalp atışına göre müziği seçen mp3

Ürünlerde kişiselleşmenin öne çıktığını söyleyen Noohi, “Duyguya göre müzik çalan mp3 çalarımız var. Duygusal anda hafif müzik çalarken, kalp atışı hızlandığında hızlı müziğe geçiyor.

Gelecekte kitap okuma alışkanlıklarımız da değişecek. Elektronik kitap okuyucu hayatımıza girecek. Neyi, nasıl, ne zaman, nerede istediğinize bağlı olarak çalışan ürünlerimiz olacak.”

2