Sperm kalitesini etkileyen besinler

Çocuk sahibi olmaya mı çalışıyorsunuz? Peki, spermlerinizin ne kadar sağlıklı olduğunu biliyor musunuz? Gelin sperm kalitesini olumlu ve olumsuz etkileyen besinleri birlikte inceleyelim…  

11 Ağustos 2017, Cuma 14:44
A A

Çocuk sahibi olmaya mı çalışıyorsunuz? Peki spermleriniz ne durumda? Kadın Hastalıkları Doğum ve Tüp Bebek Uzmanı Op. Dr. Betül Görgen, sperm kalitesini olumlu ve olumsuz etkileyen besinleri açıkladı...

Su

Su

Sperm sayı ve kalitesini olumlu etkilemenin en basit yolu yeterli su içmektir.  

Nar

Nar

Adeta süper gıda diyebiliriz “nar” için. İltihap önleyici, kan dolaşımını düzenleyici ve testosteron üretimini artırıcı etkiye sahiptir. 7 hafta boyunca, her gün nar suyu içen deneklerde, sperm hasarını önleyen antioksidanların üretiminde artış saptanmıştır. Üstelik bu ülkemiz kaynaklı bir çalışmadır.  

Siyah çikolata

Siyah çikolata

Adeta süper gıda diyebiliriz “nar” için. İltihap önleyici, kan dolaşımını düzenleyici ve testosteron üretimini artırıcı etkiye sahiptir. 7 hafta boyunca, her gün nar suyu içen deneklerde, sperm hasarını önleyen antioksidanların üretiminde artış saptanmıştır. Üstelik bu ülkemiz kaynaklı bir çalışmadır.  

Mercimek

Mercimek

Hem kadın hem de erkek üremesinde öneme sahip olan “doğal folik asit” kaynağıdır. Özellikle erkekte düşük folik asit düzeyleri, spermin kromozomal anomalilerine sebep olabilir. Vejetaryenler için de mükemmel bir protein ve lif kaynağıdır.  

Yabanmersini

Yabanmersini

Mükemmel bir anti enflamatuar ve antioksidandır. Sperm parametrelerinin hepsinde olumlu etkileri vardır. Günde bir avuç tüketilmesi yeterlidir.  

Kabak çekirdeği

Kabak çekirdeği

Sperm gelişiminde ve testosteron üretiminde önemli rol oynayan çinko açısından çok zengin bir besindir. Başka vitamin ve mineralleri de içerir. Çiğ olarak salatalarla tüketilebilir.  

Ceviz

Ceviz

Ceviz, omega 3 açısından zengin bir kaynak olup, her gün tüketilen 1 avuç ceviz sperm sayısı, hareketi ve şeklini olumlu etkiliyor. Besinlerle karıştırılabilir ya da kan şekerinin düştüğü saatlerde de tüketilebilir.  

Domates

Domates

Domates “likopen” adı verilen antioksidan için en iyi kaynaklardan biridir. Yapılan çalışmalarda bu maddenin sperm hareketini ve aktivitesini artırdığını kanıtlamıştır. Likopen pişmiş ya da işlem görmüş domateste daha fazla bulunur. Hele ki zeytinyağıyla beraber tüketilmesi daha da etkili olmaktadır.  

Uzak durulması gereken 2 şeyden biri kafein

Uzak durulması gereken 2 şeyden biri kafein

Yapılan çalışmalarda kafeinin sperm sayısı üzerine olumsuz etkisi olmamakla beraber, şekil ve hareketini olumsuz etkilemektedir.  

Bir diğeri ise diyet İçecekler

Bir diğeri ise diyet İçecekler

Yapay bir tatlandırıcı olan “aspartam” sperm sayısını azaltır ve DNA hasarına yol açar. Bu nedenle yapay tatlandırıcılı içeceklerden de uzak durmak gerekir.