Taraf özür diledi

Cumartesi, 24 Ekim 2009 - 13:01

Taraf özür diledi

Taraf Gazetesi, BBP Lideri Yazıcıoğlu'nun ölümünden yaklaşık 7 ay sonra ortaya attığı komplo teorisinde helikopterin düşmeden önce NTV santralinden defalarca kez arandığını, bunun da manyetik bir alan oluşturarak helikopterin düşmesine neden olabileceğini iddia etmişti. NTV dün iddiaların gerçek dışı olduğunu kanıtladı. Taraf Gazetesi de bugün manşetinde hem NTV'den hem de okuyucularından özür diledi. Taraf Gazetesi, ''Kayıtlar yanlış'' başlığıyla verdiği manşetinde ''NTV haklı, biz haksızız. Yazıcıoğlu'nun helikopter kazası öncesi NTV tarafından arandığı doğru değil. Aramalar kazadan sonra'' dedi. İşte Taraf Gazetesi'nin bugün yayınladığı özür yazısı:

İşte Taraf Gazetesi'nin bugün yayınladığı özür yazısı: ''BBP Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu ve yanındaki 5 kişinin kazadan önce NTV santralinden defalarca arandığına dair haber yapan Taraf yanıldı, daha doğrusu yanıltıldı. Telekomünikasyon İdaresi (TİB) Başkanı Fethi Şimşek, Taraf'ın yayınları üzerine yaptıkları araştırmadan sonra soruşturmayı yürüten savcılığa NTV'nin kayıtlarını GMT saatine göre gönderdiklerini farkettiklerini açıkladı.

Taraf, soruşturmayı yürüten savcılıktaki telefon kayıtlarına dayanarak Kahramanmaraş'ta düşen helikopter havalanmadan önce BBP Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu, İHA muhabiri İsmail Güneş, pilot Kaya İstektepe ve BBP Sivas İl Başkanı Erhan Yazıcıoğlu'nun NTV santralinden 295 defa arandığını yazmıştı. Halbuki gerçek böyle değildi. Bu yanlıştan dolayı NTV'den özür diliyoruz. NTV yayınlarında Taraf'la dalga geçti, haklıydı.''

Ayrıca gazetenin Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Altan da köşesinden özür diledi:  "NTV dün akşamüzeri 'kendi telefonlerının GMT saatlerine göre kayıt verdiğini', savcılıktaki belgelerle gerçek zaman arasında 2 saat fark olduğunu açıkladı. Hiç mızıkçılık yapmayacağız. Haksız olduğumuzu anladığımız anda bunu hemen söyleriz. NTV'den ve okurlarımızdan özür dileriz."