Tarz sahibi şehirli

Zengin donanımlarıyla küçük sınıfta öne çıkan Hyundai i20, B sınıfına farklılık getirmek için “GO” versiyonunu piyasaya sürdü. Daha çok görsellikle şehirde farklı olmak isteyenlerin tercih listesinde yer alabilecek olan model eski olan 4 ileri otomatik şanzıman ve 1.4 litrelik benzinli motoru ile test konuğumuz oluyor.

Tarz sahibi şehirli

  Son nesli ile tasarım anlamında başarılı adımlar atan model “Go” versiyonunda daha çok farklı olmayı hedeflemiş. Bu farkındalığı oluşturmak için yan aynaların dış kapaklarını siyah olarak sunuyor. Gövde rengi dış kapı kolları da “Sense” donanımında olduğu gibi standart olarak geliyor. En büyük farklılık ise 15 inç büyüklüğündeki karartılmış jantlar oluyor. Bu sayede modelin sportif bir havaya büründüğünü söylemek mümkün. Arka bölümde ise jantlardakine benzer karartılmış stoplar göze çarpıyor. Bu detaylar sayesinde bu minik şehirde farklılık oluşturmaya çalışıyor. 3995 mm uzunluğa sahip olan i20, Opel Corsa’dan 4 mm ve VW Polo’dan ise 25 mm daha uzun. Renault Clio’dan ise 68 mm kısa. 295 litrelik bagaj hacmi de segmentine göre başarılı.

 Model içeride standart modellerle benzer bir iç mekan sunuyor. Tek farklılık olarak orta konsoldaki dokunmatik ekran... Bu ekran navigasyon ve benzeri özelliklere sahip. Hız anlamında başarılı olan sistem, dokunmatik hassasiyeti konusunda iyi değil. İçeride yol bilgisayarı konsolun en üst kısmında ve derine yerleştirilmiş. Bu ekranın kontrol kumandası yeri itibari ile kullanışsız. Ses sisteminin sol üst köşesine konumlandırılan kumanda makyajla çoktan direksiyon kumandaları arasında yerini almalıydı. Direksiyonun üzerinde görev yapan kumanda elemanlarının kullanımı ise gayet kolay. Gösterge panelinin okunabilirliği çok iyi. Model kapı içlerinde ve vites önünde sunduğu alanlar ile eşya gözü konusunda cömert olduğunu gösteriyor. Ön bölümde sunulan baş ve diz mesafesi yeterli ancak arkada 3 kişi yan yana omuz mesafesi konusunda sıkıntı yaşayabilirler. 

 Aracımızda 1.4 litre benzinli üniteye yer verilmiş. Bu motor 5.500 d/d’de 100 Hp, 2200 d/d’de 140 Nm tork değeri sağlıyor. 4 ileri ve eski olan otomatik şanzıman ile i20 0-100 Km/s hızlanmasını 12.9 saniyede tamamlarken maksimum 170 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6 litre olarak belirlenmiş. Alt devirleri sevmeyen bu motor şehir içi kullanımlarda stabil bir performans ve sürüş sunuyor. Eski otomatik şanzıman ise otomobilin performansını törpüleyen bir başka detay. Model ile sakin kullanımlarda 7.5 litre, performanslı kullanımlar da 9 litrelik değer elde ettik.

 Modelde orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Kalın yanaklı lastikler ile konforlu sayılacak bir sürüş size sunuluyor. Yüksek hızlarda yol, rüzgar ve motor sesi alan i20 içeride sunduğu orta yumuşaklıktaki koltuklar ile keyifli yolculuklar vaat ediyor. Araçta sunulmayan ESP, hissiz direksiyonla birlikte virajlara daha temkinli girmenizi tetikliyor.

 

 Hyundai i20, makyajsız versiyonu ile girdiği Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldız almayı başarmıştı.

 

Motor: 1.4 Gamma  Mpi  
Motor Hacmi: 1396 cc  
Silindir Adedi: 4  
Maksimum Güç: 100 Bg 5500 d/d  
Maksimum Tork:  137.3 Nm 4200 d/d  
Performans    
  0-100 km/s Hızlanma 12,9 s
  Maksimum Hız: 170 km/s
     
Frenler    
  Ön: Hava Kanallı Disk
  Arka: Disk
     
Yakıt Türü   Benzin
Yakıt Tüketimi    
  Şehir İçi: 8,1 lt
  Şehir Dışı: 4,8 lt
  Karma: 6 lt
  Test: 7,5 lt
  CO2 Emisyonu 140 gr/km
Boyutlar    
  Uzunluk: 3995 mm
  Genişlik: 1710 mm
  Yükseklik: 1490 mm
  Dingil Mesafesi: 2525 mm
  Bagaj Hacmi: 295 lt
  Yakıt Depo Kapasitesi: 45 lt
  Boş Ağırlık: 1131 kg
  Lastik Boyutu: 185/60 R15