Tatil sonrası toparlanma diyeti

Yazın fit görünmek için o kadar emek verdik ama şimdi deniz, kum, güneş derken verdiğimiz kiloları geri aldık. Diyetisyen Emre Uzun’nun önerileri ile sonbahara formda girebilir, tüm kışı fit geçirebilirsiniz. İşte size tatil sonrası toparlanmanız için örnek diyet listesi..

05 Eylül 2017, Salı 09:41
A A
1.GÜN

1.GÜN

Kalkınca: 2 su bardağı elma/ salatalık dilimli ve naneli su Kahvaltı(08:00-09:00): Açık çay/bitki çayı (şekersiz) 1 adet haşlanmış yumurta 6 adet çiğ badem Bol söğüş sebze ve yeşillik 1 ince dilim tam buğday/çavdar ekmeği

Öğle(12:00-13:00): 1 el büyüklüğünde ızgara tavuk/yağsız et veya 4-5 adet ızgara köfte 1 kase cacık veya 1 su bardağı ayran Yağsız bol salata(bol sirke ve limon)  Ara öğün(15:30-16:00): 2 adet bütün ceviz 1 fincan şekersiz kahve  Akşam(19:00-20:00): 1 el büyüklüğünde ızgara hindi veya tavuk 1 kase bol dereotlu cacık Yağsız bol salata(bol sirke ve limon)  Ara öğün(21:30-22:00): 1 kase light yoğurt 1 yemek kaşığı öğütülmemiş keten tohumu

2.GÜN

2.GÜN

Kahvaltı(08:00-09:00): 4 yemek kaşığı yulaf ezmesi 1 yemek kaşığı siyah çekirdekli kuru üzüm veya 3 adet kuru erik 1 çay kaşığı toz tarçın 1 su bardağı yağsız organik süt  Öğle(12:00-13:00): 1 el büyüklüğünde ızgara tavuk/yağsız et veya 4-5 adet ızgara köfte 1 kase cacık veya 1 su bardağı ayran Yağsız bol salata(bol sirke ve limon)  

Ara öğün(15:30-16:00): Yarım paket pirinç patlağı 1 fincan yeşil çay/kahve  Akşam(19:00-20:00): 1 el büyüklüğünde ızgara tavuk/yağsız et veya 4-5 adet ızgara köfte 1 kase cacık veya 1 su bardağı ayran Yağsız bol salata(bol sirke ve limon)  Ara öğün(21:30-22:00): 2 dilim tarçınlı ananas

3.GÜN

3.GÜN

Kahvaltı(08:00-09:00): Açık çay/bitki çayı (şekersiz) 4 yemek kaşığı lor peyniri (çörek otu ve karabiber eklenmiş) Yarım avokado Bol söğüş sebze ve yeşillik 1 ince dilim tam buğday/çavdar ekmeği Öğle(12:00-13:00): 4 yemek kaşığı kepekli makarna ev yapımı domates sosu 1 kase light yoğur  

Ara öğün(15:30-16:00): 3-4 adet diyet bisküvi 1 fincan yeşil çay/kahve  Akşam(19:00-20:00): Sınırsız ödem atıcı çorba  Ara öğün(21:30-22:00): 1 fincan melisa çayı

4. GÜN

4. GÜN

Kahvaltı(08:00-09:00): 1 kutu sade probiyotik yoğurt 1 adet kivi 1 yemek kaşığı yulaf kepeği  Öğle(12:00-13:00): 1 küçük tabak sebze yemeği/kurubaklagil (etsiz,susuz) 1 kase light yoğurt Yağsız bol salata(bol sirke ve limon)

Ara öğün(15:30-16:00): 3 adet bütün ceviz 1 fincan rezene çayı  Akşam(19:00-20:00): 1 porsiyon ızgara/fırın balık bol salata  Ara öğün(21:30-22:00): 3 kare bitter çikolata 1 fincan yeşil çay

5.GÜN

5.GÜN

Kahvaltı(08:00-09:00): 4 yemek kaşığı yulaf ezmesi 1 adet rendelenmiş elma 1 çay kaşığı toz tarçın 2 kutu sade probiyotik yoğurt  Öğle(12:00-13:00): Yarım kase çorba 6 yemek kaşığı sebze yemeği(etsiz,susuz) 1 kase cacık bol salata

Ara öğün(15:30-16:00): 1 çay bardağı sarı leblebi 1 fincan şekersiz kahve Akşam(19:00-20:00): Sınırsız Izgara kabak ve patlıcan dilimleri 1 kase pul biber dereotu nane eklenmiş yoğurt Ara öğün(21:30-22:00): 1 adet nektari

HAFTA SONU

HAFTA SONU

Kahvaltı(10:00-11:00): Açık çay/ıhlamur (şekersiz) 1 yumurta ile yapılmış menemen veya omlet 2 dilim burgu veya dil peyniri 1 tatlı kaşığı bal/sürülebilir çikolata Bol söğüş sebze ve yeşillik 2 ince dilim çavdar ekmeği

Ara öğün(14:00-15:00): 1 ay dilim büyüklüğünde karpuz 2 parmak kalınlığında beyaz peynir Ara öğün(14:00-15:00)(alternatif): 1 kutu müslili probiyotik yoğurt  Akşam(19:00-20:00): 150 g ızgara et veya 200 g balık bol salata(bol sirke ve limon)  Ara öğün(21:30-22:00): 2 adet bütün ceviz 1 fincan papatya çayı

ÖDEM ATICI ÇORBA

ÖDEM ATICI ÇORBA

Malzemeler: 2 adet kabak,1 adet kapya biber, 1/2 orta boy soğan, 1/2 adet havuç 2 yemek kaşığı haşlanmış mercimek, 1/2 adet limon, 1 yemek kaşığı zeytinyağı Yapılışı:  Tüm malzemeler yıkanır ve iri parçalar halinde kesilip tencereye konur, üzerine 1 yemek kaşığı zeytinyağı konulur. Malzemelerin üstüne gelinceye kadar su eklenir. Pişirilmeye bırakır . Pişen sebzeler mutfak robotundan veya blendırdan geçirilerek çorba kıvamına gelinceye kadar karıştırılır.

Yorulan Cildine El At: Tatil esnasında tükettiğimiz birçok besinle birlikte güneş de vücudumuza ve cildimize zarar veriyor. Bunun için su tüketimini ve antioksidan besin tüketimimizi arttırmalıyız. Günde 2-3 litre su tüketimi sağlanmalı. Bu durum sizin gün boyu kan şekerinizi stabil tutacak. Böylece metabolizmanız toparlanacak. Metabolizmanı Toparla: Tatil sırasında yaptığımız en en büyük hatalardan biri öğün atlamak veya öğünlerin zamanını ayarlayamamak. Bu alışkanlığı en kısa zamanda edinmelisiniz. Ana ve ara öğünler atlanmamalı ve düzene konmalı

Hareket Vakti:  Kaldığımız yerden egzersize devam! Hareketsizlik metabolizma hızımızı düşürdüğü gibi bizleri halsiz ve isteksiz biri haline getirir. Bu nedenle sürekli hareket etmeli.

Alkole Ara Ver: Tatilde yaşanan bir başka problem ise alkol tüketimi. Alkolün 1 gramından 7 kkal alırız, gece boyu tüketilen alkol kilo olarak bize geri döner. Alkol tüketimini bırakmak tatil sonrası kilo vermemizde ve hızlı toparlanmamızda büyük yarar sağlayacak.  Posa Tüketimini Arttır: Posalı besin tüketimi de bu dönemde kilo vermemize katkı sağlayacaktır. Bu besinler su ile şişerek tok kalmamızı sağlar ve bağırsak hareketlerini hızlandırır. Böylece tatilde oluşabilecek kabızlık problemlerinizi de engellemiş olur. Bu dahızlı bir şekilde aldığımız kiloları verdirir.