Tchibo'nun sırrı ev hanımları

Mağazalarda ev hanımlarının çalıştığını belirten Tchibo Türkiye Genel Müdürü Şenay Küçük Tanşu, “Müşteri ilgisinde onların payı büyük” dedi

Pazartesi, 22 Mart 2010 - 05:00

Tchibo'nun sırrı ev hanımları

Temelleri 1949 yılında Almanya’nın liman kenti Hamburg’ta atılan Tchibo, kahve tutkunlarına aynı mekanda üç deneyimi bir arada sunan, dünya çapında bir marka haline geldi.

Tchibo’yu aranan bir marka yapan en önemli unsur, yarattığı farklı iş modeli oldu. Tek mağazada kahve, giyim ve aksesuar alışverişine olanak sağlayan Tchibo, cafe konseptiyle de müşterisini cezbetti. Tchibo’nun yarattığı diğer bir farklılık ise mağazada bulunan ürünlerini belirli periyodlarda değiştirmesi oldu.

ASIL İŞİMİZ KAHVE

Alman Tchibo’nun Türkiye pazarına girmesini sağlayan Tchibo Genel Müdürü Şenay Küçük Tanşu, markanın asıl işinin kahve olduğunu vurguladı.

Kahve işinde çok iyi olduklarını ve 50’den fazla ülkeye kahve ihracatı yaptıklarını belirten Şenay Küçük Tanşu, öte yandan cirolarının yüzde 85’inin gıda dışından geldiğini anlattı.

Şenay Küçük Tanşu “Türkiye’da daha çok gıda dışı ürünlerimiz ilgi gördü. Ama Almanya ve diğer ülkelerde kahve ön planda. Bu ülkelerde kahveci olarak tanınıyoruz” dedi.

HER HAFTA YENİ ÜRÜN

Şenay Küçük Tanşu, Türkiye’ye ‘bir ayda iki dünya’ konseptiyle girdiklerini fakat 2010 Ocak’tan itibaren ‘her hafta yeni bir dünya’ konseptine Türkiye’de de başladıklarını dile getirdi. Tanşu, “Farklı temaların sunulması, Tchibo’yu özel yapan unsurların başında geliyor. Başlangıçta lojistikle ilgili sorunlardan dolayı bir ayda iki tema uygulayabiliyorduk. Artık diğer ülkelerle ürünlerimizi aynı anda satıyoruz. Bunda Türk tüketicisinin markayı tanıyor olması da etkili oldu” diye konuştu.

YÜZDE 25 BÜYÜYECEK

Şenay Küçük Tanşu, 2009’da yüzde 22 büyüdüklerini 2010’da da yüzde 25 büyüme beklediklerini söyledi. Tanşu, “2009’da 5 mağaza açtık. Bu yıl açabildiğimiz kadar mağaza açacağız” dedi.

Krizde mağazaya giren müşteri sayısında düşme olmadığını belirten Tanşu, “Bunda çalışanlarımızın büyük katkısı var. Çalışanlarımızın çoğu ev hanımı. Onlara belirli bir eğitimden geçtikten sonra iş olanağı sunuyoruz. Onlar da evlerindeki sıcaklığı buraya taşıyorlar” diye konuştu.

İNTERNET MAĞAZASINA İLGİ BÜYÜK

Tchibo’nun Türkiye’de 37 mağazaya ulaştığını belirten Şenay Küçük Tanşu şöyle konuştu: “Bu yıl en önemli atılımımız internet mağazamız oldu. Lansmanını yıl içinde yapacağız ama tüketicilerimiz www.tchibo.com.tr’den alışveriş yapmaya başladılar. İnternet mağazası Almanya’da ilk beşte. Türkiye’de de internetten çok iyi satış rakamları geliyor. Türkiye’nin her yerinden sipariş alıyoruz. Ürünleri 1-3 gün içinde ulaştırıyoruz. İnternet mağazacılığı 5 yıl içinde Avrupa noktasına gelecektir.”

ÜRÜNLERİN YÜZDE 30'U TÜRKİYE'DE ÜRETİLİYOR

Bütün ürünlerin Almanya’daki ana merkezden geldiğini belirten Şenay Küçük Tanşu, mağazalarda bulunan ürünlerin sadece Tchibo’ya özel olarak üretildiğini ve ‘TCM’ tescilli markasıyla sadece Tchibo’larda bulunduğunu vurguladı.

Tanşu şöyle konuştu: “Ürünlerimizin yüzde 30’unu Türkiye’de ürettiriyoruz. Havlular, gecelikler, iç giyim gibi ürünler Türkiye’den. Havlular Bursa’da Tchibo’ya özel olarak üretiliyor. Üretici ortaklarımızı daha da artırmayı planlıyoruz.”

 

Sibel ERAY-POSTA