Teknoloji, güzellik, çevre!

a
a
Perşembe, 08 Nisan 2010 - 05:00

Y nesli diye bir şey duydunuz mu? Ya güzellik gıdası? Hayır diyorsanız son trendlerden haberiniz yok demektir, olmaması da doğal, çünkü pazarlama şirketleri bu araştırmaları yapıyor ama tabii ki bizim gibi sıradan insanlarla pek de paylaşmıyor, yeni tüketim mallarını pazarlamak için kullanıyorlar. NewYork gezimizin önemli duraklarından biri Elidor’un reklam ajansı olan JVT’ye yaptığımız ziyaretti. Burada ajansın dünya genelindeki trend uzmanı Ann Mack’i dinledik ve gelecek on yılın trendleri, önemli tüketim malları ve davranışları konusunda bilgi sahibi olduk. Bazılarını tahmin etmek zor değil, akıllı telefon kullanımında bir patlama olacağı ve bunların giderek pc’lerin yerini alacağı gibi mesela. 2012’ye kadar bu pazarda yüzde 37’lik bir büyüme ve 5 milyon cep telefonu satılması bekleniyor. Telefonlar giderek akıllanacak ve satışı çoğaldıkça ucuzlayacak, böylece kullanımı artacak ve vazgeçilmez olacak. Şimdi bile bu telefonların kullanım alanları çok farklılaştı. Örneğin i’phone’unu kullanan 7 milyon kişi bu telefonda var olan bir güzellik uygulamasını indirmiş. Telefonuna kaydettiği kendi fotoğrafıyla yeni saç ve makyaj trendlerini uygulamadan deneyebiliyor! Güzellik alanında ise önemli bir zihniyet değişikliği yaşanıyor. Artık bütün yüzü ya da vücudu değiştiren radikal cerrahi müdahaleler out, toplam dönüşüm yerine bilimsel müdahaleler, teknik aletler kullanılarak yapılan küçük, daha az zahmetli ve daha az masraflı yöntemler tercih ediliyor. Buna “turbo güzellik” deniliyor! Bütün bu cep telefonları, yeni güzellik ürünleri gibi trendleri ise en çok 1978-2000 arasında doğmuş olan Y nesli adını verdikleri 20- 30’lu yaşlardaki gençler kullanıyor. Bunların en önemli özellikleri “mükemmel iş, mükemmel eş” peşinde koşmaları! Medyayı ve yeni teknolojiyi çok iyi kullanıyor, son yenilikleri takip ediyor ve uygulamakta tereddüt etmiyorlar. Daha çok tüketebilmek için daha çok para peşinde koştuklarından bunu iş ve eşle sağlamaya çalışıyor ve bunun için de her türlü güzelliğe sahip olmaya çalışıyorlar! Bu yeni tüketici tipi, kozmetik sanayinin de bir numaralı müşterisi. Çok küçük yaşta her türlü ürünü kullanmaya, estetik müdahalelere açıklar. Medyayı takip ettikleri için tüketim trendlerinden etkileniyorlar.Özellikle Asya’da, Çin ve Japonya’da bu genç kadınlar Avrupalı gibi olmak için elmacık kemikleri ve gözleriyle ilgili çeşitli müdahaleler yaptırıyor. İngiltere’de estetik müdahalelere artık 16 yaşında başlıyorlar. Güzellik için her türlü tüketime hazır bu genç kadınlar kişisel bakım ürünlerine de büyük para harcıyor. Yapılan araştırmalar bu neslin kozmetik ürünlerle sadece güzellik peşinde değil, mutluluk peşinde de koştuklarını gösteriyor. Çünkü kendini güzel hissetme, kendini iyi hissetme ile eşdeğer. Hatta bu histen hareketle nörokozmetik ürünler hazırlanıyor. Bazı ürünler mutluluk hissi veren serotonin salgılamaya yardımcı oluyor diye satılıyor!

Güzellik gıdası
Estetik müdahaleler nasıl artık tabu değilse yeterli de değil. Güzelleşmek için başka yollar da var, örneğin beslenme. Trend uzmanı Ann Mack, eskiden dengeli beslenme ve bol su içmenin yeterli olduğunu, artık güzellik gıdalarının devreye girdiğini söylüyor. Oysa biz hâlâ bol su içip duruyoruz! Her neyse. bu güzellik gıdalarının özellikle Japonya’da üretildiğine hiç şaşmıyorum, ama Avrupa’da daha çok tüketildiğine şaşıyorum! Ne mi bunlar? Örneğin Shiseido, kolajen ürettiğini iddia eden içecek ve tabletler yapıyor. Hatta Japonya’da kolajen temalı restoranlar bile açılmış. Kolajen, bilmeyenler için hatırlatmalı, cildin taze ve gergin durmasını sağlayan bir madde. Yine cildi parlattığı söylenen şeker ve çikolata üretimi de tam gazmış, hatta çikolata ile akne tedavisi yaptığını söyleyen yeni gıdalar bile üretiliyormuş. Yeni nesil gençler, daha benmerkezci, daha tüketime dönük, daha kendileri için yaşıyor ve belki de yaşanılabilir bir dünya olsun diye de buna bir miktar da çevrecilik sosu katıyor!