Teknolojinin devleri ilk kez bir arada

Genç nüfusuyla yabancı yatırımcıların gözdesi haline gelen Türkiye bir ilki başardı

Salı, 22 Aralık 2009 - 05:00

Teknolojinin devleri ilk kez bir arada

KRİZDE YATIRIM DURMADI

Küresel ekonomik krize rağmen, dünya teknoloji devlerinin kıyasıya rekabet alanı haline gelen Türkiye’de yatırımlar durmadı. 2009’da iki dev teknoloji zinciri daha ülkemizde mağaza açtı. Geçtiğimiz ay Alman Satürn’ün mağaza açmasından sonra, ABD’li Best Buy’ın cumartesi günü İzmir’de ilk mağazasını açması, Türkiye’yi adeta küresel rekabet arenasına dönüştürdü.

EN SON BEST BUY GELDİ

Son birkaç yıl içinde dünyanın en büyük zincir marketleri arasında yer alan Electro World, Darty ve Media Markt’ın Türkiye çapında mağazalar açması rekabetin ilk işaretlerini verdi. Son olarak Satürn ve Best Buy’ın da birer mağaza açmasıyla, teknoloji marketlerinde süper lig de tamamlanmış oldu. Yabancıların güçlü ve iddialı gelişi yerli teknoloji mağazalarını da harekete geçirdi.

TEKNOSA 243'E ULAŞTI

Teknosa, Bimeks ve Vatan Bilgisayar gibi zincirler, mağaza sayılarını artırarak, yeni açılan alışveriş merkezlerinde yer kapma yarışına girdi. Türkiye’nin en yaygın zinciri konumunda olan Teknosa, Doğu Anadolu’da açtığı yeni mağazalarla birlikte, toplam mağaza sayısını 243’e yükseltti. Notebook mağazaları açmaya başlayarak fark yaratmaya çalışan Vatan’ın mağaza sayısı 18’i buldu.

YERLİDEN YANIT BEKLENİYOR

Bir başka yerli zincir olan Bimeks’in mağaza sayısı ise son süreçte 29’a ulaştı. Üç perakendecinin yeni mağazalarla yabancılara cevap vermesi bekleniyor. İki yıl önce Türkiye’de ofis kurarak hazırlığa başlayan ABD’li Best Buy’ın Avrupa’daki ilk mağazası, İzmir-Balçova’da açıldı. 2010’da Ankara, İstanbul ve Bursa’da mağaza kuracak olan Best Buy, 500 kişiye istihdam sağlamış olacak.

AÇILIŞLAR 2010'DA DA DEVAM EDECEK

Alışveriş merkezlerinin hız kesmeden açılmaya devam ettiği 2009’da teknoloji marketleri de boş durmadı ve bu merkezlerde iyi birer yer kapabilmek için adeta yarışa girdi. Bazı markalar ise kendi özel binalarını market olarak açtı. Ekonomik durgunluk sebebiyle pazarın hacmi yüzde 20 civarında daralsa da teknoloji perakandecileri bu yılı, 200 milyon TL yatırım ve 40 yeni mağazayla kapatacak.

4500 KİŞİ DAHA ALACAKLAR

Bu arada 2010 yılı için de şimdiden planlar yapılmış durumda. Sektöre yeni oyuncuların da katılmasıyla rekabet kızışırken, önümüzdeki yıl toplam 50 yeni teknoloji mağazası hizmete alınacak. Bu büyüme istihdamda da önemli avantajlar sağlayacak. Sadece 2009’da 3500’e yakın yeni istihdam sağlayan teknoloji marketleri, önümüzdeki yıl açılacak mağazalarla 4500 kişiye daha iş verecek.

 

3