Teknosa 35 mağaza açacak

Türkiye'nin 81 ilinde olmayı kendine hedef koyan Teknosa, bu yıl satış alanını 20 bin metrekare artıracak

Çarşamba, 27 Ocak 2010 - 05:00

Teknosa 35 mağaza açacak

PAZAR PAYI YÜZDE 16

Sabancı Grubu’na bağlı elektronik perakendeci Teknosa, 2009’da cirosunu yüzde 15 artırırken, pazar payını yüzde 16’ya ulaştırdı. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, krizde yüzde 13 daralan pazarda, Teknosa’nın büyümeye devam ettiğini belirterek, “Pazar payını 2009 yılında yüzde 30 artırdık” dedi. 2009’da teknoloji marketlerinde yapılan 100 liralık satışın 50 lirasının Teknosa’da gerçekleştiğini belirten Mehmet Nane, “Teknolojide birçok segmentin satış adeti düşerken, Teknosa’da artış oldu” dedi.

YILDA 60 MİLYON TÜKETİCİ

“Büyük dalgalar büyük kaptanlar yaratır” diyen Nane 2009’da, 4 yeni ilde mağaza açtıklarını ve 65 ile ulaştıklarını söyledi. Mehmet Nane, 85 bin metrekareye ulaşan Teknosa’nın ayda 6, yılda 60 milyon tüketiciye ulaştığını kaydetti. Mehmet Nane, “Elektronik ve fotoğraf makinesi satışlarında geçen yıl yaşanan yüzde 18.9 düşüşe karşın, Teknosa’da yüzde 18.9 yükseliş oldu. Bilgisayarda satışlar yüzde 8.9 gerilerken bizde yüzde 20 arttı. Cep telefonunda yüzde 12 küçülmeye karşın satışlarımız yüzde 10 arttı” diye konuştu.

HEDEF 150 BİM METREKARE

2010’da agresif büyümelerini sürdüreceklerini söyleyen Nane, “Pazar payımızı yüzde 18’e ulaştırmayı planlıyoruz. Hedefimiz Türkiye’nin 81 ilinde var olmak. 35 yeni mağaza açacağız. Satış alanımızı 20 bin metrekare artırarak 105 bin metrekareye çıkaracağız. Bu yatırımlar ile birlikte Teknosa ailesine 1000 yeni kişi katılacak. Bugün üç mağazamızın daha yeri belli oldu: Mardin, Siirt ve Ağrı” diye konuştu. Mehmet Nane, 2010 yılında 1 milyar dolar ciro öngördüklerini ifade etti.

Gülay ZAİM