THY Euroleague'in isim sponsoru

THY, Avrupa'nın en büyük basketbol organizasyonu Euroleague Basketball 10 yıllık isim hakkı sponsorluğu için anlaşmaya vardı

THY Euroleague'in isim sponsoru

THY Basın Müşavirliği’nden yapılan açıklamaya göre, yeni sezondan itibaren Euroleague karşılaşmaları "Turkish Airlines Euroleague Basketball" adı altında oynanacak.

Ayrıca sezon sonundaki Final Four karşılaşmaları da "Turkish Airlines Euroleague Final Four" adıyla yapılacak. Açıklamada, bu isim hakkının yazılı ve görsel tüm mecralarda yer alacağı, 5 yıl sürecek olan bu anlaşmanın opsiyonlu olarak ayrıca 5 yıl daha uzatılabileceği bildirildi.

Anlaşmanın, Euroleague tarihinde ilk kez bir marka ile isim sponsorluğu yapılmış olması bakımından ayrı bir öneme sahip olduğu vurgulanan açıklamada, şöyle denildi:

"Bu ortaklık Türk Hava Yolları ile Euroleague arasında yapılan ilk işbirliği değildir. Geçtiğimiz Mayıs ayında Paris’te yapılan 2010 Final Four’da Türk Hava Yolları, Euroleague Basketboll’un ana sponsorlarından biri olarak yer almıştı.

Yaşanan bu başarılı deneyim her iki tarafın da uzun süreli işbirliğine gitmesi için iyi bir zemin teşkil etmişti. Yapılan bu ortaklık ile aynı zamanda Türk Hava Yolları, Euroleague ile birlikte ’Euroleague For Life’ programı kapsamında Türkiye ve dünyanın çeşitli yerlerinde Kurumsal Sosyal Sorumluluk projeleri de gerçekleştirecek."

Euroleague maçları 40’ı Avrupa ve 157’si Avrupa dışı ülkelerde olmak uzere toplam 197 ülkede yayınlanıyor ve toplam 1500 saat canlı yayın yapılıyor.

Euroleague maçlarını geçen sezon toplam 1 milyon 550 bin kişi salonlarda takip etti.

Euroleague Final Four maçları 42 ülkeden 630 gazeteci tarafından takip ediliyor ve 90 ülkede gazete haberi olarak yer alıyor. Euroleague’in bir alt ligi olan Euro Cup’a Avrupa’daki 24 ülkeden 32 takım katılıyor ve yılda 152 maç yapılıyor."