THY'nin Los Angeles uçağı sorunsuz şekilde indi

Los Angeles'tan kalkış yaptıktan sonra, kargo bölümünden duman ikazı geldiği için Londra Gatwick Havalimanı'na acil iniş yapan THY uçağı, sorunsuz şekilde Atatürk Havalimanı'na iniş yaptı

THY'nin Los Angeles uçağı sorunsuz şekilde indi

Los Angeles’tan 269 yolcusuyla İstanbul’a hareket eden THY’nin TK-10 sefer sayılı Boeing 777-300ER tipi Marmara adlı yolcu uçağı, İrlanda açıklarında okyanusa çıkışı sırasında teknik bir arıza yaşamıştı. Kargo bölümünden duman ikazı geldiği için pilotlar geri dönme kararı alıp İngiltere’ye yönlendirildi. Uçak saat 15.15’te Londra Gatwick Havalimanı’na indi. Burada yapılan kontrollerin ardında, uçak 3 saat 45 dakikalık gecikmeyle yeniden havalandı ve saat 20.36’da Atatürk Havalimanı’na sorunsuz şekilde indi.

YOLCULAR NELER SÖYLEDİ?

Uçak yolcularından Sinan Özkan, şunları söyledi:

Los Angeles’tan çıktık İstanbul’a. Ancak ilerleyen saatlerde teknik bir problem olduğu söylendi Kaptan tarafından. Biraz telaşlandık. En yakın havalimanı da Londra’ymış, oraya iniş yapıldı. Korkulan kadar panik olmadı. Kaptanın yetkisini kullanarak, endişe içine girerek her ihtimale karşı indirmek zorunda kaldığı bir durum söz konusu oldu. Duyduğumuz kadarıyla, bir yanma kokusu, yanık kokusu geldiği, onun da bir yolcunun laptopundan geldiği söyleniyor. Çünkü anında Gatwick Havalimanı’nda teknik elemanlar uçağa bindiler. Gerekli işlevi yaptılar. Çok farkında değilim. 1-2 saat kadar uçak beklemek zorunda kaldı. Yakıt ikmali yapıldığı söylendi. Sonra havalandık. Sağ salim memlekete indik. Uçakta panik olmadı. Ekip de, kaptanlar da son derece profesyoneldi. Telkin ettiler. Şöyle söyleyeyim, uyuyup da hiç uyanmayan oldu, şahit oldum.

Diğer bir yolcu Ayşe Burcu Kaya ise, Los Angeles’tan geliyorduk. Ama teknik bir arızadan ötürü Gatwick’e acil iniş yapmak zorunda kaldık. Elektronik bir arıza. Yangın çıkmaması için teknik bir ekip uçağa girip duruma müdahale etti. Kabin ekibi durumu oldukça düzgün kontrol etti. Gatwick Havalimanı’nda yaklaşık 2-2,5 saat kadar bir beklememiz söz konusu oldu. Gerekli tamir sonrasında Yeşilköy’e havalandık şeklinde konuştu.

Özden Özbilen adlı yolcu da, "Hissettiğimiz bir şey değildi. Teknik bir arızaymış. Kaptan anons etti. Biz fark etmedik. Ama çok çabuk halloldu" dedi.

Hüseyin ASLIYÜCE / İstanbul, (DHA)