Topbaş zam tepkisini haklı buldu

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, metrobüs zammına gelen tepkilerin haklı olduğunu ancak kaynak yaratmak zorunda olduklarını söyledi

Topbaş zam tepkisini haklı buldu

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Fatih Edirnekapı Garajı'nda İETT Avrupa yakası personeli ile bayramlaştı. Burada toplanan çalışanlarla tek tek bayramlaşan Topbaş'a çocuklar da yoğun ilgi gösterdi. Başkan Topbaş elini öpen çocuklara 10'ar lira harçlık verdi.

2010'DA YENİ METRO HATLARI GELİYOR

Burada gazetecilerin sorularını yanıtlayan Topbaş, yeni tramvaylara ilişkin şunları söyledi; "İstanbul hizmete doymuyor. Gerçi bütün metropollerde böyle. New York metrosu yetmiyorsa, Tokya'da trafik ile ilgili problemler yaşanıyorsa İstanbul'da da tabii ki yaşanacak...

Biz bunu rahatlatmak amacıyla bir dizi yatırımlarımız devam ediyor. Yeni tramvaylarımız da tabii ki şehre yetmeyecek.2010 yılı itibari ile yeni metro hatları sokacağız. Deneme sürüşleri ile tramvaylarımız hizmete başlayacak. İstanbul’daki toplu taşıt kullanma oranı artıyor. Sevindirici olan şu; İstanbul'da günde toplu taşıma aracı kullanan insan sayısı yaklaşık 14 milyon.

Sadece metrobüs 700 binin üzerinde insan taşıyor. Biz en büyük yatırımımızı ulaşıma ayırdık. Ayın 5'in ağırlıklı olarak Üsküdar- Haliç arası çalışacak iki gemi sefere çıkacak, bir gemimizde denize indirilecek."

"TEPKİLER HAKLI ANCAK..."

Metrobüs'e yapılan zammın hatırlatılması üzerine Topbaş, "Vatandaş, öğrenci tepkisinde haklıdır. Kendine göre bir bütçeleri var çünkü. Biz zam konusunda çok hassas davrandık. Mümkün mertebe yapmamaya çalıştık ama kurum zarar ediyor. Ayda 11, 12 milyon civarında zarar eden bir kurum var

Çalışanların ücretlerindeki gecikmeleri ortadan kaldırmak için kaynaklar oluşturmak zorundayız. Belediye bütçesinden zaman zaman aktarıyoruz ama yeterli olmuyor" diye konuştu.

İETT ARAZİSİNİN DUBAİLİLERE SATIŞI


"İETT arazisi ile ilgili Dubaililerin projesi ne durumda?" şeklindeki bir soruya Başkan Topbaş,"İETT arsası, belediyenin kasasına ulaşımda kullanmak üzere bir kaynak olarak düşündüğü alan. İki yıl önce eski rakamla 1 katrilyon 156 trilyon girmesi gerekiyordu.

Bu para girmediğine göre kim kâr da kim zararda? Buna mani olanlar düşünsün. Bu para ile bir takım sıkıntılar ortadan kalkmış olacaktı. Bu parayı biz kasamıza sokmalıyız. Biz o arsanın değerlendirmesini mutlaka yapacağız. O şirket tamamen yok olmadı.

Belki şirket tekrar devam edebilir. Biz oradaki Danıştay'ın imar ile ilgili vermiş olduğu kararı düzenleyecek yeni imar çalışması yapacağız" diye yanıtladı.

3
Yandex.Metrica