Toyota hedef yükseltti

Dünyanın en büyük otomobil üreticisi Toyota, bu yıl satışlarını yüzde 6 artırıp 8.27 milyona çıkarmayı planlıyor

Toyota hedef yükseltti

Prius hibrid, Lexus ve Camry sedanı üreten Toyota Motor, 2009 yılında bir önceki yıla göre yüzde 13 düşüşle 7.81 milyon araç sattı.

Bu rakamlara, daha küçük modeller üreten Daihatsu ve kamyonet üreticisi Hino’nun satışları da dahil edildi. Toyota, bu yıl Japonya’daki satışlarının yüzde 7 artarak 2.13 milyon adete, deniz aşırı satışlarının ise yüzde 6 artarak 6.14 milyon adete çıkmasını bekliyor.

Son yıllarda Toyota, küçük otomobiller yerine Kuzey Amerika pazarında daha büyük karlar getiren küçük kamyonet ve diğer büyük araç piyasasına girdi. Diğer Japon otomobil üreticileri gibi Toyota da bazı toparlanma sinyallerine karşılık satışlarda durgunluk yaşanan ABD ve Japon piyasası yerine, büyüme şansı olan Çin ve diğer Asya piyasalarına odaklandı.

Toyota, sadece Çin’de bu yıl yüzde 13 artışla 800 binden fazla araç satmayı planlıyor. Hindistan’da ise 62 bin araç satacağını tahmin ediyor. Şirket, Daihatsu ve Hino dışarıda tutulduğunda ise dünya genelinde 7.4 milyon araç satmayı planlıyor.

Yandex.Metrica