Tüketici krizde ucuza yöneldi

Kriz yılı olarak anılan 2009'da, satın alma kararlarını ertelemeyen Türk tüketiciler, fiyatı daha düşük ürünlere yöneldi

Tüketici krizde ucuza yöneldi

SİTEDE GEÇİRİLEN SÜRE ARTTI

Sahibinden.com’un verilerine göre, krizle birlikte tüketicinin alışveriş davranışları farklılaşmaya başladı. Tüketiciler, satın alma kararı verirken daha fazla araştırma yapar oldu. Sitenin genel müdürü Burak Ertaş, krizde kullanıcıların sitede geçirdiği sürenin yüzde 8 artarak 14 dakikaya, ziyaret başına açtığı sayfa sayısının 34’e çıktığını söyledi.

ÖDEME GÜVENLİĞİ ÖNEMLİ

Geçen yıl sitenin güvenli e-ticaret kullanılarak satılmak istenen ürün sayısının yüzde 135 arttığını söyleyen Genel Müdür Burak Ertaş, “Bu veriden hareketle tüketicilerin internet üzerinden yaptığı alışverişlerde, ödeme güvenliğine daha çok önem vermeye başladığını söyleyebiliriz” dedi. Ertaş, Türkiye’de internet kullanım oranının her geçen gün arttığına işaret ederek, 26 milyon internet kullanıcısının sadece 3 milyonunun online alışveriş yaptığını sözlerine ekledi.