Tüketici ucuza kaçıyor
Kriz yılı olarak anılan 2009'da, tüketici satın alma kararını ertelemedi ancak, fiyatı daha düşük ürünleri almaya yöneldi
Sahibinden.com verilerine göre, tüketicinin alışveriş davranışlarında önceki yıllara göre farklılıklar gözlemlendi. Tüketiciler, satın alma kararı verirken daha fazla araştırma yapmaya başladı.
Sahibinden.com Genel Müdürü Burak Ertaş, 2009 yılı içerisinde her bir kullanıcının sitede geçirdiği sürenin yüzde 8 artarak, 14 dakikaya ve ziyaret başına açtığı sayfa sayısının 34’e ulaştığını anlattı.
Yıla, 858 bin ilan ile başlayan sitenin, aktif ilan sayısının yüzde 50’den fazla artış göstererek, yılı 1 milyon 300 bin ilan ile kapattığına değinen Ertaş, 2009 yılında aktif ilan sayısındaki en fazla yükselmenin yüzde 80 oranıyla alışveriş kategorisinde yaşandığını söyledi.
Burak Ertaş, geçen yıl sitenin Güvenli e-Ticaret sistemi kullanılarak satılmak istenen ürün sayısının, yüzde 135 oranında artığına işaret ederek, "Bu veriden hareketle tüketicilerin internet üzerinden yapılan alışverişlerde, ödeme güvenliğine daha fazla önem vermeye başladığını söyleyebiliriz" diye konuştu.
- Okul gezisi için Üsküdar'a gelen midibüs kaza yaptı! 10 öğrenci yaralandı
- Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Irak'a kritik ziyaret... İlk kez ortak harekât merkezi kurulacak
- YÖK Başkanı Özvar: Yapay zekayı ülke açısından çok önemli görüyoruz
- Kahramanmaraş ve Tokat depremlerini önceden bildirmişti! İstanbul için kritik tahmin
- İstanbul dahil birçok kente hava durumu uyarısı! Cumartesi günü kuvvetli yağış geliyor