Tüketiciye yatırım ihya etti

Yabancı ortağı ayrılmasına rağmen sektörü bırakmayan yapı marketi Tekzen, krizi şehir içine gelerek aştı

Cumartesi, 05 Haziran 2010 - 05:00

Tüketiciye yatırım ihya etti

Sibel ERAY

Türkiye’de yapı marketi, sektörünün oluşmasını sağlayan Tekzen yüzde 100 yerli sermayeli tek yapı marketi olarak faaliyetlerini sürdürüyor. Yatırım kararlarını tüketicinin nabzını tutan araştırmalar yaparak aldıklarını belirten Tekzen Genel Müdürü Ahmet Işıkgece, bu doğrultuda hızla yeni mağaza yatırımları yaptıklarını, yeni konseptler geliştirdiklerini söyledi. Işıkgece, “Tekzen yatırımlarına hızla devam ediyor. Pazarda farklı formattaki yatırımlarımızla öne çıkıyoruz” dedi.

 Türkiye’nin ilk yapı marketi

Tekfen Holding iştiraki olan Tekzen, faaliyetlerine Götzen adıyla başladı. Alman ortaklı Götzen’in çıkma kararı almasıyla Tekfen Holding potansiyel gördüğü sektörde ‘devam’ kararı aldı.

1995’te Tekzen’in İstanbul Merter’deki mağazasının Türkiye’deki ilk yapı market olduğunu belirten Işıkgece, “Tekzen, uzun süre tek örnek olarak hizmet verdi. Onun büyüme çabalarını gören diğer gruplar da sektöre girdi. Sektörde 6 firma var. Bizim payımız yüzde 25” dedi.

Şehir içinde konumlandı

Krizlerde yabancı ortaklı firmalar, küçülme ya da Türkiye’den çıkma kararı almışken Tekzen’in yatırımlarına devam ettiğini belirten Ahmet Işıkgece, “Sektörün organize perakendede neden başarılı olamadığını öğrenmek için araştırma yaptık. O araştırmada Türk insanının krizde özellikle kent dışındaki mağazalardan alışverişi kesintiğini gördük. Onların kolay ulaşabileceği noktalarda olmak önemliydi. Biz de şehir merkezlerinde mağaza açmaya başladık. Krizi böylece yendik” dedi.

 Kadın müşteri oranı arttı

Ahmet Işıkgece, Tekzen’in büyüme faaliyetlerini şöyle anlattı: “Önce ismimize ‘ev, bahçe, yapı ve hobi marketi’ sıfatlarını ekledik. Müşterilerimiz içinde kadınların oranı yüzde 6-7’den yüzde 54-55’e ulaştı. Ürün gamımız üzerinde çalıştık ve onları mağazaya çektik. ‘Yatırım yapalım ki, müşteri bizi tanısın’ anlayışıyla hareket ettik. Tedarikçiler bizleri yeterince desteklemiyorlardı. Tekzen hızla market açınca, mal miktarı büyüyünce, tedarikçi gözünde de ciddi bir yer edindik.”

Nalbura özel market kuracak

2009 yılında ‘Modern Nalbur’ adında yeni bir format geliştirdiklerini belirten Ahmet Işıkgece, yeni uygulamayla ilgili şöyle konuştu: “Krizde tedarikçilerin piyasaya mal satmakta zorlandıklarını gördük. Bunu görünce ‘daha küçük metrekareli marketler yapalım ama bunlar da modern bir dağıtım zinciri olarak konumlansınlar’ dedik. 6 tane ‘Modern Nalbur’umuz var. Bunu 50’ye ulaştıracağız.”

700 kişiye iş verecek

Bu yıl ilave 700 kişiyi işe alacaklarını belirten Ahmet Işıkgece, 2009’da internetten satışa başladıklarını ayrıca profesyonellere toptan satış yaptıklarını anlattı. Işıkgece, “Sanal mağazamızı günde 20 bin kişi ziyaret ediyor. Aylık ciro 400 bin TL. Ağırlıklı Türk firmalarla çalışıyoruz. Birçok küçük işletme bizimle yurtdışına satış yapar hale geldi” dedi.