Gündem Türk Eczacılar Birliği'nden burun spreyi reklamına tepki

Türk Eczacılar Birliği'nden burun spreyi reklamına tepki

Paylaş
Türk Eczacılar Birliği'nden burun spreyi reklamına tepki

Türk Eczacıları Birliği, televizyonlarda reklamı yapılan burun damlasının, antibiyotikten pahalı fiyata satılmasını ve reklam filminde çocukların kullanılmasını eleştirerek Sağlık Bakanlığı ve RTÜK'ün daha hassas davranmasını istedi

Türk Eczacıları Birliği, bir firmanın piyasaya çıkardığı burun spreyi reklam filminin, hemen hemen tüm televizyon kanallarında gösterildiğini, satış fiyatının çok yüksek olduğunu açıkladı. Açıklamada, şöyle denildi:

Haberin Devamı

"Bu ürün, ’Serum fizyolojik’ adını verdiğimiz, saf su ile sodyum klorürün (sofra tuzu) uygun miktarlardaki karışımından oluşan bir çözeltidir. Daha basit bir söylemle 1 litreye 9 gram tuzun konulmasıyla elde edilen bir karışımdır. Doğrudan ilaç özelliği olmayan bu ürün, nasıl olurda bir antibiyotikten 2 kat daha pahalıya satılır? Üstelik piyasada satış fiyatı 19,95 TL. olan bu ürün; piyasada satışı olan ve birbiriyle aynı etkiye sahip toplam 28 ürünün birçoğundan yine daha fazla paraya satılmaktadır."

Açıklamada, reklam filminde çocukların burun damlası kullanmaya özendirildiği, bir bebeğin ’sarhoj jargonu’ gibi ifadeler kullandığı eleştirisi yapılarak şöyle denildi:

"İlaç özelliği olmadığı için CE Belgesi ile piyasada rahatça satışı yapılan bu ürünün, maalesef ki kolaylıkla reklamı da yapılabilmektedir. Reklam filminde her çocuğun karşılaşacağı muhtemel olan bazı sağlık sorunlarının, bu ürün ile giderilebileceği yönünde doğru olmayan bir algı yaratılmakta ve ilaç özelliği olmayan bir ürün üzerinden bir nevi sağlık beyanında bulunulmaktadır.

Haberin Devamı

Reklam filminde bebeklerin oynatılmasıyla ise, reklamı izleyen çocuklar açısından özendiriciliği olan bir durum yaratıldığı düşüncesindeyiz. Reklam filminde biz sağlıkçıları rahatsız eden diğer bir bölüm ise, bebeklerden birine ’O burun tıkanacak arkadaş!’ cümlesiyle adeta sarhoş jargonu kullandırılmış gibi olmasıdır.

Ayrıca bu ürün, sanki sadece ‘çocuklar için özel olarak üretilmiş’ gibi lanse edilse de, söz konusu serum fizyolojik her yaştaki insan tarafından rahatlıkla kullanılabilmektedir. Böylesine hassas bir konuda, konunun otoriteleri olan Sağlık Bakanlığı ve Radyo Televizyon Üst Kurulu’nu sağlık beyanı içeren bu tür ürünlerin reklamı ve bu tür reklamlarda çocuk kullanılmaması konusunda daha hassas davranmaya davet ediyoruz."

DHA