Ekonomi Türkiye perakende radarında

Türkiye perakende radarında

Paylaş
Türkiye perakende radarında

Perakendede yükselen pazarları araştıran Deloitte, hızla artan nüfusu, yükselen kentleşmesi ve harcama yapan orta sınıfın çoğalmasının Türkiye'yi yatırım tercihinde öne çıkardığını ortaya koydu

Nüfus büyük avantaj

Haberin Devamı

Deloitte’un, araştırma kuruluşu Planet Retail ile yaptığı ‘Gizli Kahramanlar: Çin’in Ötesinde Gelişmekte Olan Perakende Satış Pazarları’ adlı araştırmada, başta Türkiye olmak üzere Brezilya, Mısır, Hindistan, Endonezya, Meksika, Rusya, Vietnam’ın uluslararası perakende devlerinin radarına girdiği sonucu çıktı. Türkiye’nin en büyük avantajının, artan nüfus, kentleşme ve harcama yapan orta sınıfın çoğalması olduğu belirtildi.

İşçi ucuz, Avrupa’ya yakın

Türkiye’de fırsatlar bulunduğu belirtilerek, ucuz işçilik ve Avrupa’ya yakınlığın avantaj oluşturduğu ifade edilen raporda, “Avrupa’ya üretim açısından çekici bir ülke olan Türkiye’nin, Rusya, Orta Avrupa ve Orta Doğu gibi yakın bölgelerdeki ekonomik iyileşmeden faydalanması beklenmektedir. Türkiye perakende pazarında küçük dükkan ağırlığı vardır. Ancak modern perakende şirketleriyle küçüklerin payı giderek azalmaktadır” denildi.

Haberin Devamı

Devler varlığını artırıyor

Metro, Tesco ve Carrefour gibi uluslararası markaların öne çıktığı, buna karşılık BİM, Teknosa, Kiler gibi yerli zincirlerin bunlarla rekabeti sürdürdüğü kaydedilen raporda şöyle denildi: “Türk perakende pazarında uluslararası yatırımlar büyük rol oynuyor. İleriki yıllarda bu yatırımlar çoğalacak. Ülkedeki alışveriş alışkanlıkları da değişiyor. Gıda ve ev eşyası harcamaları azalırken moda ve dekorasyon harcamaları artıyor.”

En cazip ülke konumunda

Raporu değerlendiren Deloitte’un Türkiye Ortağı Uğur Süel, “Yükselen ekonomiler perakende açısından dikkat çekici. Dinamik ekonomiye, yüzde 30’u 15 yaşından küçük 72 milyon nüfusa sahip Türkiye, bu ülkeler arasında en cazip olanı. BİM’in sıfırdan 2500 mağazaya ulaşması, Metro, Carrefour ve Tesco gibi yabancıların faaliyetleri dikkat çekici. Önümüzdeki dönemde perakendede yabancı yatırımların artmasını bekliyoruz” diye konuştu.