Türkiye Süper Ligi'nin yayın hakları yıllık 600 milyon dolar, 5 yıllık 3 milyar dolara Digitürk'te kaldı. Bu bedelle Süper Lig, Avrupa'nın yayın hakları açısından en değerli altıncı ligi oldu Türkiye Süper Ligi'nin yayın hakları yıllık 600 milyon dolar, 5 yıllık 3 milyar dolara Digitürk'te kaldı. Bu bedelle Süper Lig, Avrupa'nın yayın hakları açısından en değerli altıncı ligi oldu. Süper Lig'in yayın haklarını yıllık 500 milyon dolar artı KDV karşılığında Digitürk aldı. Bu da yıllık 600 milyon dolara yakın bir para demek. Katarlı Al-Jazeera bünyesindeki BeIN Media Group'a geçen yıl satılan Digitürk 2022'ye kadar yayın haklarının sahibi. 5 yıl için ödeyeceği para 3 milyar doları buluyor. Digitürk, 2010'daki ihalede Süper Lig'in yayın hakkını KDV dahil 400 milyon dolara almıştı. 5 yıl için 2 milyar dolar ödemişti. O zaman kur yaklaşık 1.5 liraydı. Yani Digitürk yıllık 600 milyon lira, 5 yıllık 3 milyar liraya ihaleyi kazanmıştı. Bu yılki ihalede ise dolar bazında yüzde 50 artış sağlandı. Türk lirası bazındaki artış ise çok yüksek. Ödenecek para yıllık 2 milyar 028 milyon lira, 5 yıllık 10 milyar 140 milyon liraya denk geliyor. Bu da yüzde 338 artış demek. Üstelik dolardaki artış trendi devam ederse, bir önceki yıla göre Türk Lirası bazında çok daha büyük bir artış sağlanacak. Süper Lig, bu ihaleyle Avrupa'nın yayın hakları açısından en değerli altıncı ligi oldu. * Birinci sırada yıllık 5.1 milyar euro bedelle İngiltere Premier League var. * İkinci sırada ise yıllık 2.3 milyar euro ile Alman Bundesliga var. * Üçüncü sırada yıllık 1.9 milyar euroluk bedelle İspanya La Liga bulunuyor. * Dördüncü sırada İtalya Serie A var. Yıllık yayın bedeli 1.7 milyar euro. * Beşinci sırayı yıllık 1.5 milyar euroluk bedelle Fransa Ligue 1 alıyor. * Türkiye Süper Ligi ise yıllık 600 milyon dolar yani 564 milyon euro ile altıncı sırada. Süper Lig'de yayın gelirinin takımlara dağılımı şu şekilde yapılıyor: * Toplam yayın gelirinin yüzde 35’i katılım payı olarak 18 kulübe eşit olarak dağıtılıyor. * Toplam yayın gelirinin yüzde 35’i katılım payı olarak 18 kulübe eşit olarak dağıtılıyor. * Kalan gelirlerin yüzde 45’i performans, yani alınan puanlara göre veriliyor. * Yüzde 11’i şampiyonluk sayılarına göre dağıtılıyor. * Yüzde 9’u ise o sezon ilk 6’ya giren takımlara veriliyor. İşte 2015-2016 serzonunda yayın gelirindeki pay dağılımı. Birinci sırada Fenerbahçe, ikinci sırada Galatasaray, üçüncü sırada ise sezonu 6. sırada bitiren Galatasaray var.