Hakan Çelik Türkiye Volkswagen'in radarına girdi
HABERİ PAYLAŞ

Türkiye Volkswagen'in radarına girdi

Haberin Devamı

Doğuş Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu, geçmişte başka ülkelerle ilgilenen Volkswagen Grubu’nun, Ferit Şahenk’in de yoğun gayretleriyle üretimden yan sanayi yatırımlarına kadar pek çok alanda Türkiye’yi yakından izlemeye başladığını açıkladı.

Doğuş Otomotiv Türkiye’de sektörün en başarılı kurumlarından biri. Bünyesinde Audi, Volkswagen, Porsche, Bugatti, Lamborghini, Bentley, Seat gibi güçlü markaları barındıran Doğuş, Türkiye’de otomobil pazarının yaklaşık yüzde 10’una sahip. Scania, Meiler, Krone ve Thermo King gibi ağır sanayiye yönelik markalar da grubun bünyesinde yer alıyor. Yöneticilik görevine Türkiye’de Audi Genel Müdürü olarak başlayan Ali Bilaloğlu bir süredir bu büyük grubun CEO’luğu (İcra Kurulu Başkanı) görevini sürdürüyor. Ali Bilaloğlu, Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar ile birlikte stratejik kararların alınmasında etkin rol oynuyor. Ali Bilaloğlu ile Maslak’taki Otomotion’da, Doğuş Otomotiv markalarının stratejisi, Türkiye’deki otomobil pazarı ve otomotivin geleceği konularında sohbet ettik.

Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu, geçmişte başka ülkelerle ilgilenen Volkswagen Grubu’nun son dönemde Türkiye’yi ciddi olarak radarına aldığını söyledi. Alman Volkswagen’in gelişmeleri izlemek üzere Türkiye’ye daimi bir delege atadığını vurgulayan Bilaloğlu, Doğuş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk’in Volkswagen’i hangi ölçekte olursa olsun yatırıma ikna etmeyi milli bir görev olarak gördüğünü ifade etti.

En lüks Alman otomobillerinde bile Türkiye’den giden parçaların kullanıldığını anlatan Ali Bilaloğlu Türkiye’nin gerek yan sanayi gerekse diğer alanlardaki yatırımlarla Avrupa’nın en etkili ülkelerinden biri olabileceğini ifade etti.

Yüzde 118 büyüdü

Doğuş Otomotiv nasıl bir performans gösteriyor?

15 markayı temsil ediyoruz ve çok iyi bir ivme tutturduk. Bütün modellerde eksiksiz bir ürün gamına sahibiz. Toplam pazar yüzde 50’de kalırken biz yüzde 118 büyüdük. Lüks segmentte büyüme oranımız yüzde 70. Volkswagen ürün gamında neredeyse hiç eksiğimiz kalmadı. Passat, Jetta, Polo, Golf gibi ana modellerimizde ileri teknoloji ürünü küçük motorlarımız geldi. Bu motorlar performans ve yakıt tüketim dengesi açısından bakıldığında kendi sınıflarında rakipsiz durumdalar. Üstelik neredeyse bütün modellerimizde otomatik vites seçeneğimiz var. Bu çok önemli. Çünkü Türk tüketicisi otomatik vitesli küçük otomobillere büyük ilgi gösteriyor. Audi’de de durum böyle. Audi Q5’in 2.0 litrelik modelinin gelişiyle o sınıfta da önemli bir boşluğu doldurmuş olduk. Bütün markalarımız açısından bakıldığında bu sene 16 yeni modelin tanıtımını yapacağız. Geçen yıl pazar payımız yüzde 9.1’di. Bu yıl bu oranı artırmak istiyoruz. Ciromuz 2 milyar TL civarında. Müşteri odaklı çalışmalarımız Volkswagen ailesinin diğer ülkelerinde örnek ilan edildi. Pek çok alanda Türkiye’de uyguladığımız yöntemleri başka ülkeler kendilerine adapte etmeye çalışıyor.

Tüketiciler satın aldıkları bir aracı ortalama kaç yıl kullanıyor?

Bu alanda Avrupa standartlarına yaklaşıyoruz. Bizim markalarımız açısından bakıldığında ortalama 3.5 yılda bir araçları değiştirdiklerini görüyoruz. Eskiden bu süre 5 yıl civarındaydı.

Ertelenen talep ortaya çıkacak

Şu dönemde tüketiciler otomobilleri hangi yollarla satın alıyor? Bankalar kolay kredi veriyor mu?

Nakit ödeme yaparak satın alanların oranı geçen yıl daha fazlaydı. Bu yıl ise krediyle alım oranı arttı. Bankalar geçen yıla oranla daha elverişli şartlarda kredi veriyor. Geçen yıl bankaya gidip kredi alamadan dönen çok insan vardı. Ben ertelenen talebin bu yıl ortaya çıkacağını hissediyorum.

Türkiye’de şirketlere yönelik filo satışları ne durumda?

Bütün markalarımızın filo satışlarında artış var. Volkswagen bu alanda çok iyi seviyede.

Bu yıl nasıl bir otomobil pazarı tahmin ediyorsunuz?

Biz pazarı bu yıl da 520 binler seviyesinde tahmin ediyoruz. Hatta daha bile iyi olabilir. Kötümser olmak için bir nedenimiz yok. Türkiye’nin nüfusunda ve gelir seviyesinde bir ülkede normal koşullarda 700-800 binlik bir pazarın olması gerekir. Ancak henüz bu seviyede değiliz.

Avrupa pazarı nasıl olacak?

Hurda teşvikinin de etkisiyle Almanya’da geçen yıl rekor sayıda otomobil satıldı. Ancak çoğu ülkede teşvikler eskisi gibi değil. O nedenle bu sene Avrupa’da önemli bir daralma bekleniyor.

Elektrikli araçlar henüz verimsiz

Renault gibi pek çok ciddi marka elektrikli otomobil pazarına girdi. Elektrikli araçların geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Elektrik teknolojisi önemli ancak hâlâ bu alanda yol almaya ihtiyaç var. Elektrikli otomobiller bugünkü şartlarda tüketicilerin beklentisini karşılamaktan uzak. Piller ve aküler çevreye zarar veriyor. Bu araçların menzilleri çok düşük, klimayı çalıştırdığınızda bu menzil daha da geriliyor. Üstelik Türkiye gibi trafiğin akıcı olmadığı ülkelerde bu araçların daha da verimsiz olacağını düşünüyorum. Hibrid otomobiller ise pahalı. Bütün bu nedenlerden ötürü ben hâlâ yakın ve orta gelecekte benzinli ve dizel araçların ilgi görmeye devam edeceğini düşünüyorum. Üstelik bu konvansiyonel motorları şimdikinden yüzde 30 daha tasarruflu hale getirmek mümkün. Bunların üzerinde çalışıyoruz ve şimdiden pek çok başarı elde ettik. Bizim grubumuzun kullandığı ‘TFSI’ teknolojili motorlarda emisyon oranları 100 gramın bile altına indi. Volkswagen Grubu olarak biz de sırtımızı elektriğe dönmüyoruz, bu alanda çalışmalar yapıyoruz özellikle fuel cell (yakıt hücresi) teknolojisiyle ilgileniyoruz.

İsviçre’nin Lozan şehrindeki Porsche bayiliği Doğuş Grubu’na ait. Başka ülkelerde de benzer satış noktaları açmayı planlıyor musunuz?

Lozan yatırımı bizim açımızdan çok önemli. Ülkenin en beğenilen en prestijli Porsche satış merkezleri arasında gösteriliyor. Burada neredeyse Türkiye’de bir yılda satılan Porsche adetlerine yakıt satış gerçekleştiriyoruz. Hemen büyüme ve başka ülkelere açılmak gibi bir planımız yok. Ancak burada muazzam bir uluslararası deneyim elde ediyoruz.

Porsche 918 Spyder

Porsche’nin yüksek performanslı yeni hibrid aracı 918 Spyder, 100 kilometre hıza 3.4 saniyede çıkabiliyor. Buna karşın sadece 70 gramlık karbondioksit emisyonu yayarak dünyanın en çevreci otomobillerinden biri olduğunu gösteriyor.

Volkswagen Polo

Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun’un, kendi sınıfında Türkiye’nin en iyi otomobili sözüyle tanıttığı Polo bu yıl Avrupa’nın da ‘en iyi otomobili’ seçilmişti.

Volkswagen Amarok

Ali Bilaloğlu’nun bu yılın en heyecan verici araçlarından biri tanımlamasını yaptığı Volkswagen’in yeni pick-up’ı Amarok, geçtiğimiz günlerde Arjantin’de yapılan test sürüşüyle tanıtıldı. Sınıfının en lüks ve şık araçlarından biri olan Amarok, bu yıl Türkiye’de satışa sunulacak.

Audi A8

Prestijli otomobil üreticisi Audi’nin amiral gemisi. Audi Genel Müdürü Gino Bottaro yeni A8’in Premium segmentte rakipsiz üstünlüklere sahip olduğunu açıklamıştı. Yeni A8 yakında Türkiye’de satışa sunulacak.

4

Sıradaki haber yükleniyor...
holder