Ekonomi Türkiye’ye İtalyan kancası

Türkiye’ye İtalyan kancası

Paylaş
Türkiye’ye İtalyan kancası

İtalyan kozmetik devi Ganassini, pazarın Türkiye’de her yıl yüzde 20 büyüdüğünü görünce yatırımlarını bu bölgeye kaydırdı. Grup CEO’su Giuseppe Ganassini “Türkiye’deki potansiyel heyecan verici” dedi. Hazırlayan: Murat GÜLDEREN

Türkiye’de her yıl ortalama yüzde 20 büyüyen dermokozmetik pazarı yabancıların iştahını kabarttı. İtalya merkezli ünlü dermokozmetik üreticisi Ganassini Group, yerli Cortex Grubu ile Türkiye’de büyüme kararı aldı.

Posta’ya açıklamalarda bulunan Ganassini Group CEO’su Giuseppe Ganassini global kozmetik pazar büyüklüğünün 2020 yılında 675 milyar dolar civarında olacağına dikkat çekerek “Bunun yaklaşık yüzde 10’u dermokozmetik sektörüne ait. Sektörün Türkiye’deki potansiyeli ise bizim için çok heyecan verici. Her yıl büyüme gösteren, rekabetin yüksek olduğu bir alan” dedi.

Ürünlerinin tamamen doğal olan içeriklerden oluştuğunu ifade eden Ganassini “Tedavi edici özelliği, hassas ve sorunlu ciltler için özel olarak hazırlanan formüller ile hizmet veriyoruz. Gannassini Enstitü tam 82 yıl önce bu amaçla kuruldu. Biz üçüncü kuşak yöneticiler olarak aynı hedefle tüm dünyada 5 kıtada, 66 ülkede 15 binin üzerinde hastane yer alıyoruz” diye konuştu.

YABANCININ İŞTAHI KABARIYOR


Cortex Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Tolga Demirci de Türkiye’deki kozmetik pazarının hacminin yaklaşık 3 milyar dolar olduğunu belirterek “Bu pazarın yüzde 10’unu dermokozmetik ürünler oluşturuyor.

Yaklaşık 250 milyon dolarlık bir hacme sahip olan sektörün her yıl yüzde 15-20 aralığında büyüme gösterdiğini biliyoruz. Bu nedenle sektördeki büyüme potansiyeli pek çok yatırımcının dikkatini çekiyor” dedi.


HEDEF TÜM İLLER


Türkiye’de yaklaşık 25 bin civarında eczane olduğunu dile getiren Demirci şu bilgileri verdi: “Bunlardan 2 bin tanesi dermokozmetik ürün satışı yapıyor. Cortex Pharma olarak şu ana kadar 40 ilde 200 eczanede varız.

Bizi diğerlerinden ayıran en büyük özelliğimiz ise ürünlerimizin natürel olması. Bu yılsonuna kadar hedefimiz, tüm Türkiye’yi natürel dermokozmetik ürünlerimizle tanıştırmak. 2020 yılına kadar ise Ganassini Group bünyesindeki toplam 10 markayı Türkiye’ye getirmeyi amaçlıyoruz."

Haberin Devamı