Dünyada 92 şehirde kullanılan taksi sistemi Taksi Çağrı Merkezi ve Yönetimi projesi İstanbul'da hayata geçiriliyor PANİK BUTONU İLE HEM TAKSİCİ HEM DE YOLCU GüVENDE Sürücü ve yolcu güvenliğinin artırılmasının ön plana çıktığı projede, yolcu ve sürücü bölümünde iki ayrı panik butonu olacak. İstenmeyen bir durum anında, taksici ya da yolcu panik butonlarını kullanarak yardım çağırabilecek. Böylece proje ile birlikte taksici esnafının en büyük sorunu olan gasp ve hırsızlıkların da önüne geçilmesi hedefleniyor. İSPARK GENEL MüDüRü çEVİK, PROJEYİ TANITTI İSPARK Genel Müdürü Mehmet çevik, projenin tanıtımı için örnek olarak hazırlanan bir araca kurulan sistemi basın mensuplarına anlattı. Gelişmiş ülkelerin tamamında uygulanan bir sistemin İstanbul'da uygulanacağını ifade eden çevik, projenin ilk etapta 2015 yılının Şubat ayında 100 taksi ile başlayacağının ve 2 yıl içinde İstanbul'daki 18 bin araçta uygulanacağını söyledi. çevik, Müşterinin oturacağı bölümde bir plazma var. Bu plazmadan gerekli bilgileri kontrol edebilecek. Ayrıca hem şoförün hem de müşterinin kullanabileceği ik TAKSİCİLERE VE MüŞTERİLERE BüYüK KOLAYLIKLAR SAĞLAYACAK öte yandan İstanbul'da hizmet veren 18 bin taksiyi tek çatı altında toplayacak İstanbul Taksi ve çağrı Merkezi projesi hem İstanbullulara hem de taksicilere büyük kolaylıklar sağlayacak. Vatandaşlar 134'ü aradıklarında istedikleri yere kısa zamanda taksi yönlendirilecek. Yolcuyu bırakan taksi ise en yakınındaki durağa sevk edilerek trafikte dolaşması önlenecek. İnternet ve telefon uygulamaları gibi yenilikler yolcuların hizmetinde olacak. Vatandaşlar taksi çağırma butonlarının yanı sıra akıllı sistemleri kullanarak taksi isteyebilecekler, rezervasyon yapabilecek. İstenilen noktaya en yakın yerde