www.posta.com.tr
  • Açılış sayfam yap
  • Üye Girişi
  • Canlı Skor
  • RSS
  • Mobil
  • ALTIN88,8610 %0,07
  • BIST73476 %-0,12
  • EURO2,9416 %0,26
  • USD2,1290 %0,28

Son dolandırıcılık yöntemi: KONBARA

Tüketiciler Derneği (TÜDER) Başkanı Aydın Ağaoğlu, son günlerde kısa mesaj yoluyla yapılan dolandırıcılıkta artış olduğunu, vatandaşları kimlik ve kredi kartı bilgilerini, görmedikleri ve tanımadıkları kişilere vermemeleri konusunda uyardı

Son dolandırıcılık yöntemi: KONBARA
23 Ağustos 2013 - 16:21
Yazı Boyutu:

Tüketiciler Derneği (TÜDER) Başkanı Aydın Ağaoğlu, dolandırıcılık şebekelerinin yanıltıcı ilan içeren kısa mesajlarla tüketicilerin kredi kartı bilgilerini alarak, hesaplarından belirli miktarlarda para çektiğini vurguladı.

Tüketicilerden son günlerde telefon ve elektronik posta yoluyla yoğun şikayet aldıklarını ifade eden Ağaoğlu, şöyle konuştu:

"Tüketicilere mesaj yoluyla 'Kredi kartı alışverişlerinizden kazandığınız KONBARA para puanlar 200 TL'ye ulaştı' ve buna benzer şekilde yanıltıcı ilanlar geliyor. Tüketicilerin ilandaki cep numarasını araması sonucu bizzat satış yapıldığı, derneğimiz tarafından tespit edilmiştir. Söz konusu ilanla tüketiciler aldatılarak, indirimli avantaj paketi satışı yapılmaktadır. Pakette tablet bilgisayar, cep telefonu, futbol takımları forması, yakıt tasarruf cihazı, kol saati ve 2 adet çamaşır yıkama topu gibi orijinal olmayan taklit ürünler bulunmaktadır. Gerçeğe aykırı söylemlerle bazı tüketicilerden kredi kartı bilgileri alınarak hesaplarından para çekilmiş.

Vatandaşlarımızın siber dolandırıcılık hususunda çok dikkatli olması, kimlik ve kredi kartı bilgilerini, görmedikleri ve tanımadıkları kişilere elektronik ortamlardan vermemeleri gerekir. Bu yanıltıcı ilanların incelenerek durdurulmasını ya da düzeltilmesini ve sorumlulara yaptırım uygulanmasını umuyoruz.”

Ağaoğlu, mobil dolandırıcıların bu uygulamalarıyla 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 9. maddesinin a bendini ve 16.
maddesini ihlal ettiğini belirterek, şebekeleri Reklam Kuruluna ve Piyasanın Gözetimi Genel Müdürlüğüne şikayet ettiklerini, ayrıca 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun ihlal edilmesi dolayısıyla da Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu Başkanlığına da önlem alınması talebiyle resmi bildirim yaptıklarını kaydetti.

'TAZMİNAT DAVASI AÇACAĞIM'

Emekli Leman Biran Yalınkaya (70) da, 2 ay önce telefonuna,"Tebrikler, kredi kartı ile yaptığınız alışverişlerden kazandığınız KONBARA para puanlar 200 TL'ye ulaştı. Hemen arayarak puanlarınızı aktifleştirin" şeklinde mesaj aldığını anlattı.

Mesajı aldıktan sonra puanları aktifleştirmek için verilen numarayı aradığını aktaran Yalınkaya, şöyle devam etti:

"Telefona kendini müşteri temsilcisi olarak tanıtan birisi çıktı. Bana, '200 TL kazandınız, hediyeler var. Size hiçbir maddi külfeti yok' dedi. Kredi kartımın hangi bankaya ait olduğunu sordu. Bankanın ismini verdim ama kart numaramı vermedim. Buna rağmen kart bilgilerime ulaşılmış ve cep telefonuma, 'dmob0028 referans numaralı alışverişiniz için tek kullanımlık şifreniz Z?RZ6Y' diye bir mesaj geldi. Bana kargo ile çeşitli ürünler gönderildi. Bu satışın iptalini talep etmeme rağmen tarafıma yanıt gelmedi. Ben de Bakırköy Tüketici Hakem Heyetine başvurdum. Satışın iptalinin bir an önce sağlanmasını ve kartımdan para çekilmiş ise iadesinin sağlanmasını talep ediyorum. Mağduriyetime sebep olanlar hakkında maddi ve manevi tazminat davası açacağım."

'BENİ OYUNA GETİRDİLER'

Emekli Bünyamin Ünal da (51) Ramazan bayramında bir numarayı araması gerektiğine dair cep telefonuna gelen mesaj üzerine mesajda belirtilen numarayı aradığını ifade ederek, telefonla konuştuğu kişinin kendisinden kredi kartının ilk ve son 3 rakamını aldığını söyledi.

Bayram telaşıyla dolandırıcılık olacağını düşünemediğini vurgulayan Ünal, "Kelime oyunlarıyla beni oyuna getirdiler. Daha sonra 900 liralık hediye kolisi gönderdiler. Kolinin içinde cep telefonu, tablet bilgisayar, güneş yağı ve kadın-erkek saati gibi ürünler bulunuyordu. Malların faturası da kolinin içinde geldi. 974 lira fatura kesmişler. Bunların üzerine bankayı aradım ve 'Bu faturayı kabul etmiyorum. Kartımı da derhal iptal edin. Ben 51 yaşındaki bir insan olarak bilgisayarı ve güneş yağını ne yapayım?' diye rahatsızlığımı dile getirdim. Firma yetkilisi de faturayı iptal edeceğini söyledi. Önümüzdeki süreçte mesele çözülecek mi çözülmeyecek mi göreceğiz."

AA


YORUMLAR

Bu haberle ilgili hiç yorum yapılmamış. ilk yorum yazan siz olun