Yaşar Özay Bakanlığın görevi nedir?
HABERİ PAYLAŞ

Bakanlığın görevi nedir?

Haberin Devamı

Yaklaşık 18 milyon öğrenci ve 900 bin öğretmen cuma gününden itibaren yarıyıl tatiline başlıyor. Karneleri başarılı olan öğrenciler sevinirken, başarısız olanlar üzülecekler. Ara tatilde öğretmenlerin il içi ve iller arası yer değiştirme atamaları yapılacak.

Yaklaşık 15 bin öğretmen yeniden atanacak. TEOG sınavına girecek olan 8’inci sınıf öğrencileri ile üniversite sınavına girecek son sınıf öğrencileri tatilde de sınav hazırlıklarına devam etmek durumunda. Bütün bunlar olurken eğitimi yönetmekten sorumlu olan Milli Eğitim Bakanlığı, ilk yarıyılın bir değerlendirmesini aklına bile getirmeyecek. Oysa ülke eğitim sistemlerinin öğrencileri ne kadar iyi yetiştirdiğini ölçmek için yapılan PISA araştırmalarına göre Türkiye, matematikte, okuma-anlama becerisinde ve fen bilgisinde OECD ülkelerinin gerisinde.

[[HAFTAYA]]

Ortalamanın altında

Türkiye, 65 ülke arasında genel ortalamada 45’inci sırada bulunurken Matematik’te 44’üncü, Okuma-Anlama Becerisi’nde 42’inci, Fen Bilgisi’nde ise 43’üncü sırada. Bu sıralamalarda alınan dereceler hep OECD ortalamasının çok altında.

Türkiye PISA’da Yunanistan, Slovenya, İsrail ve Rusya gibi ülkelerin gerisinde, Endonezya, Ürdün ve Kazakistan’ın da aralarında yer aldığı pek çok Ortadoğu ve Asya ülkesinin önünde. Araştırmayı değerlendiren Yrd. Doç. Dr. Sinem Vatanartıran “Bizim öğrencilerimiz karmaşık ilişkiler kurmaları gereken, daha üst düzey sorgulama, analiz ve yorum yapmaları gereken sorularda başarısızlar. Okuma becerisinde ise en alt seviyedeler” diyor.

Üzülenler de var

Üniversite sınavlarına katılan 900 bin adaydan, 420 bininin matematikten bir doğru bile yapamaması ünlü matematik profesörünü isyan ettirdi. Koç Üniversitesi Matematik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Atilla Aşkar matematiği çok daha geniş kesimlere sevdirmek için harekete geçti. Prof. Dr. Aşkar, matematiği sadeleştirerek hazırladığı öykülü video anlatımlarla, öğrencilerin rahatlıkla dersi anlaya bileceğini ve Türkiye’nin bu ayıbının ortadan kalkacağını söylüyor.

Aşkar, önemli olanın matematiğin mantığının çözülmesi olduğunu sonrasında herkesin bu bilim dalını çok daha rahat anlayabileceğini ve sevebileceğini belirtiyor.

Bu gerçekler ortada dururken Milli Eğitim Bakanlığı’ndan hiç kimse şimdiye kadar Aşkar’ın kapısını çalmamış. Nedense ilgilendikleri bir konu var. Yakında bakanlığın üst düzey yöneticilerinde büyük bir değişiklik var. Kazan şimdiden kaynamaya başladı.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder