Fatih Öztürk Çalıkuşu'na özlem
HABERİ PAYLAŞ

Çalıkuşu'na özlem

Haberin Devamı

Dün 24 Kasım Öğretmenler Günü’nü kutladık. Türkiye’nin geleceğini emanet ettiğimiz öğretmenlerimizin mesleklerini icra ederken yaşadıkları duygu durumu çok önemli. Son dönemde, yakın geçmişe kadar ülkemizde saygı duyulan ve nitelikli meslekler arasında gösterilen öğretmenlik mesleğinin saygınlığı ile ilgili toplumsal görüşün hissedilir derecede değişmeye başladığıyla ilgili fikirler dile getiriliyor.

Bu noktada, öğretmenlerin de kendi meslekleri hakkında ne düşündükleri, mesleki bağlılıklarının ve iş doyumlarının bu durumdan nasıl etkilendiği önem kazanıyor. Türk Eğitim Derneği’nin bağımsız düşünce kuruluşu TEDMEM, öğretmenlerin mesleklerini algılama biçimleri, mesleklerine yönelik geliştirdikleri duygular ve mesleklerine olan bağlılıklarını belirleyebilmek adına 1700 öğretmenle bir çalışma gerçekleştirmişler.

[[HAFTAYA]]

“Öğretmen Gözüyle Öğretmenlik Mesleği” başlıklı raporda öne çıkan ve bundan sonra öğretmenlikle ilgili atılacak adımları belirleyecek görüşler şöyle: Öğretmenlerin yüzde 62,5’i, toplumun öğretmenleri bazen eğitimli çocuk bakıcısı gibi gördüğünü düşünürken, yaklaşık dörtte üçü ailelerin üstlenmedikleri sorumlulukları öğretmenlere yüklediklerini düşünüyor.

Öğretmenlerin çoğunluğu; öğretmenliği gurur duyulacak, saygın, keyif verici, ideal meslek olarak nitelerken, öğretmenliğin aynı zamanda toplumdaki en önemli meslekler arasında olduğuna inanıyor. Öğretmenlik mesleğinin saygınlığı ve imajının düzelmeyecek kadar yıprandığını düşünen öğretmenlerin oranı yüzde 41,9. Bu çok ciddi bir oran.

Öğretmenlerin büyük çoğunluğu, emeklerinin karşılığı ve ürünü hemen açığa çıkmadığı için değerlerinin yeterince anlaşılmadığını, çalışma koşullarının ise toplumun bildiğinden daha kötü olduğunu düşünüyor. Öğretmenlerin sadece beşte biri çocuklarının öğretmen olmasını istiyor. Özel okullarda görev yapan öğretmenler, öğretmenlik mesleğini devlet okullarında görev yapan meslektaşlarına kıyasla daha olumlu algılıyor.

Özel okullarda görev yapan öğretmenlerin mesleki bağlılıkları ve iş doyumu düzeyleri de devlet okullarında çalışan öğretmenlerden daha yüksek. Aynı doygunluk köy öğretmenlerinde de var. Meslek liselerinde görev yapan öğretmenler, mesleklerini diğer meslektaşlarına göre daha olumsuz algılıyor. İş doyumları ve mesleki bağlılıkları da daha düşük düzeyde. Öğretmenlerin mesleki ve kurumsal bağlılığını iyileştirilmesi ve sürdürülebilir kılınması bundan sonraki hedefimiz olmalı.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder